Kabelový SELF servis nutí zákazníky k uzavírání nových smluv

18. 1. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
18. 1. 2008

Zákazníky společnosti SELF servis čekalo na přelomu roku nemilé překvapení. Společnost, která patří mezi větší provozovatele kabelové televize v České republice a která působí na Moravě, začala odběratele kabelového vysílání hromadně vyzývat k podepsání nových smluv. Kdo do 31. ledna nepodepíše, ten o příjem přijde. Pokud by si to později rozmyslel a chtěl přeci jen novou smlouvu podepsat, zaplatí za znovupřipojení k SELF servisu poplatek 525 korun.

Firma chce převést všechny své zákazníky od ryze analogové kabelové televizní nabídky k nabídce, ve které je i digitální kabelové televizní vysílání (DVB-C) a které firma nabízí pod značkou Moravianet. Jaký k tomu má důvod? Zákazníkům ve své výzvě uvádí: Největší dopad na Vám známou formu poskytování služeb přes televizní kabelové rozvody má celostátní proces digitalizace a na něj navazující nová legislativa, zejména pak schválení novely Zákona o elektronických komunikacích.

Autor dopisu, ředitel a jednatel společnosti SELF servis Jan Dašovský, tu má na mysli tzv. digitální novelu (304/2007 Sb.), která změnila právě i zákon o elektronických komunikacích. Přechod z analogového na digitální vysílání nepřináší pouze technické, ale i nutné legislativní změny. Jednou z těchto změn je nutnost uzavřít nový smluvní vztah mezi poskytovatelem služby a Vámi, uživateli kabelové televize. Uzavřením nové ‚Smlouvy o dodávce služeb Moravianet‘ bude ukončena platnost stávající služby o dodávce služeb, píše zákazníkům Jan Dašovský, který je také místopředsedou představenstva České asociace elektronických komunikací.

DOKUMENT: Výzva společnosti SELF servis k uzavření nové smlouvy [JPG, 297 kB]

Zákazníci SELF servisu jsou tu uváděni v omyl. Změna smlouvy nemá žádné zákonné opodstatnění. Kabelovým společnostem pouze od 1. ledna letošního roku vznikla povinnost šířit i programy, které jsou řádnou a nekódovanou součástí zemského digitálního vysílání (DVB-T). Ty musí operátoři zařadit do svých nejnižších, tj. nejlevnějších nabídek.

Základní nabídka SELF servisu stojí jeho zákazníky v současnosti 110 korun měsíčně, nejlevnější nabídka „digitálního“ Moravianetu přitom přijde na 150 korun za měsíc. Narozdíl od největšího tuzemského kabelového poskytovatele, společnosti UPC, se SELF servis nerozhodl doplnit stávající analogové vysílání „digitálním slotem“, ale chce si rovnou vázat svoje odběratele novou smlouvou a převést je na dražší, digitálně vysílanými programy obohacený příjem.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Zatímco UPC set-top-boxy zákazníkům pronajímá, SELF servis, resp. Moravianet digitální kabelové přijímače do domácností prodává, a to za dva tisíce korun. Zakoupení set-top-boxu není nutná podmínka pro uzavření nové smlouvy. Jestliže si po uzavření nové smlouvy set-top-box nekoupíte, budete přijímat jen ty televizní programy, které sledujete dnes, dodává Jan Dašovský. Zapomíná přitom uvést, že minimální nabídka služba Moravianet je téměř o polovinu dražší proti analogové kabelové televizi SELF servis. Z dopisu není navíc jasné, jestli zákazníci přecházející na Moravianet nemusí zaplatit zřizovací poplatek 1900 korun.

DOKUMENT: Všeobecné smluvní podmínky zákazníků společnosti SELF servis [PDF, 108 kB]

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).