1. Hewlett-Packard za mého mládí vysoce kvalitní měřící přístroje
2. když v USA dělí firmu, zpravidla má kupce v China - IBM, Motorola...
V Česku HP tak špatné služby v IT, že jsme (je to bolestivé a nákladné) přesto přešli k SGI, a jsme víc jak 10 let šťastni, že jsme provedli.
Abych jen nehaněl, jejich tiskárny LaserJet považuji za velmi dobrý produkt.
Jo, to jsem už také slyšel. Prý existuje v HP jedno oddělení, prý něco pro hodně velké zákazníky, kteří se o klienty starají dobře. Prý tak dobře se toto jedno oddělení chová k zákazníkům, jako se DELL chová ke všem svým zákazníkům standardně.
Ale také jsem slyšel, že to musí být nějaká skutečně velký zákazník, nestačí být zákazníkem se stovkami PC + servery atd. k tomu náležející.
Takže co jste to za zákazníka?
Mimochodem, pouze 2x v životě jsem do telefonu křičel, 1x jsem ho během hovoru položil. 1x to byl hovor s HP, co jsem křičel. O to horší, že s ženskou.
HP má systém hodnocení požadavků zákazníků (i jiné firmy). Na základě přidělených bodů (váhy) vytváří důležitost požadavku (kvalita, rychlost .... řešení).
Někdy před 15ti roky jsem zjistil, že mezi ně patří i území. Takže pokud na 10 stupňovém klasifikování má zákazník z USA možnost získat 10 bodů, tak třeba zo Slovenska 2 body. ;-)
A protože býval jsem na jednání s HP co by systémovým integrátorem, a přešli jsem k SGI.
Můj dojem je. HP na problém vnucoval svoje představy + "jejich" řešení a "umravňoval" zákazníka, tak naopak SGI (následníci, ke kterým jsme přešli) nám naslouchají a problémy řeší v našem zájmu.