Moc Vám pane Kvasničko nezávidím. Váš obor umírá. Můžete pouze oddalovat nevyhnutelný konec. V textu jsem našel jeden rozumný požadavek - doložení bezúhonnosti a spolehlivosti u řidičů uber-like služeb. I to je ale dočasné, protože roboti jsou spolehliví dost.
Všechno ostatní je buď vyřešeno (všichni platí daně) nebo není třeba řešit (koncese).
Máte to těžké, protože zastupujete obor, který si dlouhá léta budoval negativní pověst okrádáním zákazníků (nemyslím konktétně Vaši šoféři) a funguje jen díky regulacím. Nečekejte podporu veřejnosti. Kondolenci ale pošleme. Upřímnou soustrast a mnoho štěstí v nějaké jiné profesi.
Souhlasím.
Ač taxíkem nejezdím ani coby pasažér, připadá mi požadavek na _stejný_ metr pro všechny poskytovatele _stejné_ služby přirozený.
Jestli se mají pravidla uvolnit prostávající taxi služby, nebo zpřísnit pro Uber a podobné, to nedokážu posoudit. Naštěstí mi to ani nepřísluší. :-)
Na druhou stranu si podobně jako kolega o pár příspěvků myslím, že taxikáři (myšleno řidiči) nemohou počítat s kdovíjak zářnou budoucností, protože autonomní automobily troubí na dveře čím dál tím hlasitěji. Pro majitele taxislužby to bude znamenat podstatnou změnu, ale změnu proveditelnou ("dobrý den, vyzvedněte mě zde, v 10:15 potřebuji být tam, spolujízda mi nevadí." "ok, vozidlo pro vás přijede v 8:55. bude v něm jeden další pasažér. v 10:10 budete na místě.").
Placete na nespravnem hrobe.. za oblibu Uberu u koncovych uzivatelu nemuze nikdo jiny, nez tradicni taxi sluzby, kterych uz alespon ja mam opravdu plne zuby. Uber vyuzivam nekolikrat tydne, prevazne na cesty po Praze a na letiste a zpet. I na letisti si radeji zavolam Uber a par minut pockam, nez abych sednul do AAA nebo FIX a poslouchal knourani ridice, kdyz chci platit kartou, ze ty penize dostanou az za nejakou dobu apod.. Nekteri ridici dokonce platbu kartou odsouhlasili a v prubehu cesty me pak rekli, ze jim nefunguje terminal a potrebuji me zastavit u bankomatu.. Navic Uber podporuje firemni profily a tato funkce je akceptovana a preferovana ve spolecnosti, pro kterou pracuju, takze pracovni uber cesty me jdou primo do vyuctovani cestovnich nakladu a nemusim nic resit ani ja, ani muj zamestnavatel. Kdyz si ridici taxi stezuji na nerovne podminky, proc nejdou jezdit s Uberem ? Protoze by nemohli okradat cestujici, to je vse.. Vetsina regulace, ktera kolem taxi sluzeb postupem casu vznikla, je zastarala a nerelevantni dnesni dobe, za coz ale nemuze ani Uber ani bezne taxi sluzby - i kdyz, nektere regulace prave vznikly kvuli chovani ridicu taxi - treba cenove tarify.. Prijde me to podobne, jako kdyz pred par lety lidi prestali pouzivat Fax a zacali posilat e-maily.. blokovali tehdy vyrobci faxovych zarizeni a telco operatori magistralu ?
Narozdil od bezneho taxi, uber nema narok stat na mistech taxisluzeb (napriklad), nemuze jezdit vyhrazenym pruhem, atd.
A vzhledem k te zlodejine, kterou provozuji vsichni (a predevsim Prazsti) taxikari, by meli spise zalezt 100 sahu pod zem, nez se jeste ozyvat. Na totmto pripadu je totiz krasne videt, jak neco, co pani radni a zastupitelne nejsou schopni vyresit desitky let, ma reseni naprosto primitivne trivialni - a rika se mu konkurence.
Taxikari si za to mohou vicemene sami. Nedokazou si mezi sebou sjednat poradek a stale je celkem bezne, kdyz chytnete taxi na stanovisti, ze Vas sveze za krasnych 99 Kc/km. Na tzv. fair place jsem se stkal i s pozadavkem 500 Kc pevna cena za trasu, ktera kilometrove vychazela tak na 200 Kc pri maximalni legalni sazbe.
V posledni dobe jsme ve firme hostili nekolik business navstev z ruznych zemi - Nemce, Anglicany, Cinany, Madary. Vsichni spontanne v Praze vyuzivali Uber, protoze si o prazskych taxi precetli sve v ruznych pruvodcich.
Kdyz uz nic jineho, u ubera je cena dana a turiste maji jistotu, ze nebudou brani na hul. V tomto smyslu uber napravuje Praze reputaci tam, kde ji dlouha leta taxikari kazili.
Souhlasim s rovnymi podminkami pro vsechny taxikare i uberisty. Nastavil bych je tak, ze ridic musi mit cisty trestni rejstrik, auto do 5 - 6 let stari a hotovo. Ceny i volbu dispecingu (kam radim i uber, taxify atd) bych nechal ciste na provozovatelech. Trh ukaze, kdo je lepsi.
Uber je taková falešná mantra a šidítko poslední doby. Vzpomínáte na 90. léta? Ohromné nadšení nad supermarkety a fast foody. Průvodním jevem nekvalitní potraviny, laciný kýč, pauperizace práce. Pak valná část spotřebitelů pochopila oč jde a situace se naštěstí změnila. Nyní je tu Uber. Rádoby "dokonalá" aplikace, nízké, nuzné odměny řidičům, které můžete sebrat na ulici, bez toho aby cokoliv prokazovali. A opět pauperizace činnosti řidičů, nízké odměny, vějičky na klienty, dumpingové ceny, podrazy a útoky na nepohodlné novináře a bloggery. Mobilní aplikace svoji ideou a funkcemi nikterak originální, ale to neva, hlavně že to nese..
Na Západě již pochopili, že podstatou není nic jiného, než za nízké náklady vydělat balík a ovládnout trh. Mlžit a manipulovat. Schovávat se za ikonu globalizace a digitalizace, platit minimální daně, zahánět řidiče do chudoby. Platit jim co nejméně, často mnohem méně než u klasických taxislužeb. Podbízet se podnákladovou cenou. A jaký je aktuální vývoj? V Británii soudy uznali, že řidiči Uberu musí mít stejná práva jako klasičtí taxikáři. V Německu, Španělsku i jinde Uber rovnou zakázali, v dalších státech se to chystá. V Polsku se zvedá vlna odporu řidičů samotného Uberu kvůli nízkým výdělkům. Z tohoto typu kapitalismu jak ukazuje příklad Británie, USA nebo Francie se již většině normálních lidí dělá šoufl.
Kdy to dorazí k nám? Brzy. Vlastně už dorazilo. Kvůli nízkým odměnám a výdělkům odcházejí dle novinových zpráv Uberu řidiči i Praze. Uber nepřináší trhu taxislužby ani zákazníkům ve skutečnosti vůbec nic. Taková modla pro pár kluků s iPhony co o podstatě moc nepřemýšlí. Jako u těch supermarketů..
Taxi a Uber rozhodně nemusí mít shodné podmínky. Hotely také musí splňovat vyšší standardy služby a stěžují si snad kempové chatičky? Nestěžují. Dnes jde o to, legislativně uvolnit podmínky pro osobní přepravu jako takovou. Kdo chce ovšem užívat mezinárodně uznávané označení taxi, musí dosahovat určité úrovně služby, nezávisle na tom, jaké podmínky panují v osobní přepravě obecně. Kemp se také nemůže prohlásit za hotel.
Dalsi nesmysl.. u Uberu naopak vzdycky dopredu vite, za kolik pojedete.. Kdyz maji zrovna zvysene jizdne, vidite to pred objednanim a muzete se rozhodnout, jestli vyssi cenu prijimate nebo ne.. Stejne tak v Uberu vidite, kolik vas bude stat cela jizda - samozrejme, pokud zadate destinaci.. Kdyz sednete do bezneho taxiku, tak nevite nic, muzete akorat spekulovat, jestli dany ridic zapne nekde pod sedadlem turbitko nebo ne..
Mně teda kriminální minulost asi nevadí. Vadí mi kriminální přítomnost - když mě řidič okrade. A v aplikaci mohu dát zpětnou vazbu a takový řidič prostě brzy skončí, pokud to udělá více lidem! Kvasničkova aplikace se s např. s Liftago nedá srovnat. Já chci mít možnost volby řidiče, auta i ceny.
Taxikářům nejde o ovládnutí trhu? Uberu nejde o zákazníka, ale vám jo? Vám nejde o prachy? Ale no tak...
Jinak zbytečně to přeháníte. Vám prostě vadí, že je to skutečná konkurence a snažíte se najít pseudoargumenty, proč by neměli jezdit. Jenže pro zákazníka je Uber vhodný a výhodný. A to je to co rozhoduje. Zákazník rozhoduje. Tak se holt taxikáři přizpůsobí a umravní, nebo Uber vyhraje. Jednoduchý.
A třeba argument, že když Uber zničí taxi, tak plošně zdraží? Nic nebude bránit tomu, aby vzniknul Uber II. nebo jakákoli jiná forma sdílení a dopravy lidí.
Připadáte mi jako dělníci, kteří chtěli zničit parní stroje, protože si mysleli že jim berou práci.
* "stěžují si snad NA kempové chatičky?"
Doplnění: Samozřejmě, je nutné zajistit, aby všechny subjekty platily řádně daně. Ovšem požadavky na znalost místopisu, úroveň vozidla, oděv řidiče či nadstandardní pojištění, jsou věci, které by měly být zahrnuty ve standardu taxi, ale nemusí být požadovány v osobní přepravě obecně. Tam by měly být požadavky stejné, jako na odvoz kamaráda, souseda apod., tj. vozidlo technicky způsobilé pro provoz na komunikacích, vlastnictví řidičského průkazu sk. B, střízlivost...
Myslim, ze nejlepsi "skutecne pravdivy a reprezentativni pruzkum, kolik zakazniku ocenuje Uber", spociva v tom, ze se Uberu celosvetove dari a roste, coz dokazuje i to, jak hystericky proti nemu bezne taxi sluzby vystupuji.. Kdyby nemel spokojene zakazniky, nebudou s nim jezdit a taxi hysterie nebude. Je to uplne zbytecna diskuze.. videli jste nekde, ze by nejake treba autobusove spolecnosti protestovaly proti sluzbam typu BlaBlaCar ? Kdyz budu stopovat u cesty a nekdo me zastavi a sveze me, jaky je rozdil proti Uberu ? V podstate jen pozitivni - nemusim stat u cesty a stopovat, proste tento krok preskocim v aplikaci k tomu urcene, navic mam jistotu, ze ridic, ktery me poveze, byl Uberem provereny apod. a za to jsem klidne ochoten zaplatit..
Je to tak. Lide si nasli jinou a pro nekoho vhodnejsi cestu, jak se dopravit z bodu A do bodu B. Pokud se dva domluvi, tezko jim v tom muze treti branit (zejmena pokud o jejich smluvnim vztahu nevi).
Kazde odvetvi ma rustovou a klesajici fazi. Taxikarina ve stavajici podobe se postupne nahrazuje novou formou. Proc ne, je to vyvoj a hlavne, zakaznik rozhoduje, za co a komu zaplati.
Osobne vyuzivam v Praze jednu z vetsich firem. Brzo rano/ pozde vecer letiste za cca 350 Kc a je to ok. Moderni formu jsem nezkusil, tak nemohu soudit.
Ridici jsou Uberem overovani - a to jak v registru prestupku, tak v trestnim rejstriku. Auta overuji dostupnymi prostredky, tzn. pokud se nekomu podari u nas prihlasit kradene auto a je korektne zavedeno v registru, opet to neni problem Uberu.. Nehledejte nesmyslne argumenty, resp. je neprebirejte od nesmyslu sirenymi taxikari..
Co nadelate, kdyz se dva dohodnou a placnou si rukou. Uvedu priklad:
Zcela jiste existuji zakaznici, kteri chteji jezdit pouze v luxusnic tride (BMW, Mercedes ...atd.) Najdou si sveho "taxikare" a jemu plati domluvenou cenu. Pravdepodobne vyssi nez 28Kc/km, ale to je jejich vec kolik si dohodli.
Na druhou stranu chudy studentik po vecerni veselici vezme za vdek treba felicii, protoze mu taxikar nabidne nizkou cenu napr. 10Kc/km. Predpokladam, ze i felicie ma STK+ME, ale nema klimu, nema airbagy, skace jak koza, ale doveze. Opet si placnou rukou.
Co s tim chcete delat. Co je spatne, kdo komu ublizil? Jsem toho nazoru, ze spokojeni jsou vsichni ctyri. Pokud zaplati dane tak i MF.
Rovna pravidla ano, ale museji byt opravdu zakladni. Cosi jako minimalni standardy do podnikani nepatri (napr. povinna klima)
Taxi najdes na vyhrazenem stani pro taxi, v zacpe te sveze rychleji taxi pruhem a kolik zaplatis zjistis az na konci a kdyz te okrade muzes si jit stezovat leda do lamparny u Uberu kdyz zadas kam jedes vis cenu a trasu predem a stezovat si muzes hned a vsichni okamzite uvidi ze ten ridic je nespolehlivy....Kdyz jedes s kamaradem a prispejes mu na benzin taky hned nerikas ze je to taxi pritom te jen svez z bodu A do bodu B autem pro ctyri....
Asi se budu opakovat. Co s tím naděláte, když zákazník tu službu chce (poptávka) a ta je nabízena (nabídka). Od zákazníků poteče víc peněz do moderní formy dopravy než klasické. Zákazník jednoduše rozhoduje a žádný úředník na magistrátu s tím nic neudělá, protože mu do toho, za co člověk utrácí svoje peníze, nic není.
Ad fcb: Proč mu ti klienti platí, když je nikdo nenutí. Odpověď zní: protože chtějí a vědí proč to dělají. Chcete jim bránit v tom, aby svoje peníze posílali fcb?
Ne že bych nesouhlasil s těmi negativními dopady, akorát moc nerozumím, kam jste chtěl dojít tím přirovnáním k supermarketům. Když vezmu současnou situaci v ČR, tak už z nich sice nejsme nadšeni, ale nakupuje v nich "každý" (přičemž pokud jde o negativa, rozhodně nezmizela, byť byla tu více, tu méně zmírněna).
Chtěl jste tedy říct, že nadšení z Uberu opadne, ale stane se standardní službou při (částečném) zachování oněch problémů? To ovšem úplně nekoresponduje s těmi zmíněnými zákazy Uberu.
Tak zajistit aby ti co jezdi pro Uber apod. platili dane je velice jednoduche a jen hlupak je nazaplati pac financak muze snado zkontrolovat co vam prislo na ucet a zda bylo radne zdaneno to u taxi ktery bere hotovost vystavuje rukou psane potvrzeni s razitkem "taxivylizprdel" nebo pouziva fake taxametr to se kontroluje hur....
me osobne se nejvic libil odstavec: "Ve zpochybňování tohoto základního principu fungování podnikání a férových tržních vztahů vidíme neblahé deformace v oblasti hospodářské soutěže, podhoubí pro nekalosoutěžní jednání, daňové úniky a ve svém důsledku v podstatě zpochybňování zásad fungování právního státu."
Podle me je receno vse - pravni stat nikde na svete neni a vymahatelnost prava kdekoliv je naprosto zaostala a jedine co hraje roli je povest. Stejne tak vyber dani - ono v okamziku kdyby byla za uhrazenou dan nabidnuta adekvatni protisluzba tak by ta ochota platit byla taky jinde (vzpomente na dodnes nedoresene piratstvi).
Cili za me ne - tak jak to je ted nastavene hodne lidem nevyhovuje a je spravne ze se naslo technicke reseni tohohle problemu.
Tak to rozhodně není. Věřte tomu nebo ne, ale opravdu existuje věc, co se jmenuje smluvní přeprava osob. A NENÍ TO TAXISLUŽBA.
V principu se to liší akorát tím, že u smluvní přepraví nesmíte mít na autě napsané TAXI (auto nesmí být zaměnitelné s taxíkem), neplatí se u řidiče (nedává se řidiči hotovost) a smluvní přeprava není regulovaná.
Smluvní přepravy běžně používají hotely, nebo firmy, které si nechají vozit někam své zaměstnance. Ale jinak to omezeno není.
Kteremu se Trump (stejne jako vsichni kandidati pred nim) prizpusobil a soustredil se na staty, ktere mu pomohou vyhrat, ackoliv je tam volicu mene. Zvolili si ho podle zakona ktery pred volbou vsichni znali a byli s nim srozumneni. Muzete to okecavat, muzete zapalit i par popelnic, muzete vyhrozovat volitelum smrti, muzete plakat na netu, ale to je asi tak vse.
Jenže Uber stojí a padá s tou kombinací "cool image" a jistého ignorování stávajících předpisů pod záminkou "revoluční novinky"... Pokud by měl fungovat jako "normální služba", tak po něm s velkou pravděpodobností brzy nikdo neštěkne a je v podstatě jedno, zda by se k tomu došlo srovnáním podmínek ve smyslu přitvrzení i pro Uber anebo naopak uvolněním i pro ostatní.
Ono je to vidět již nyní - reálně se v řadě případů ceny ani služby Uberu od klasické taxislužby nijak moc neliší, přitom ale tlak na něj nejde zdaleka jen zvenku, v některých zemích má pomalu nejvíc problémů "zevnitř" s rostoucí nespokojeností svých řidičů atd.
"Pokud nebudou řidiči co poskytujou de facto stejnou službu plnit stejné požadavky"
Jenže to právě řidiči Uberu a taxi nedělají. Poskytují zásadně jinou službu.
Pokud snad chcete tvrdit že poskytují stejnou službu, tak pak ale musíte dodat že stejnou službu poskytují i řidiči jakýchkoli dopravních prostředků.
řeč byla o profesi - taxikářích-řidičích z masa a kostí. a ti prostě skončí. chápete? je to stejně přirozené jako třeba konec běžců s červeným praporkem před autem... taky to mohl být prima džob, ale jednoho dne už jich nebylo potřeba. stejně tak jednoho dne vymizí taxikáři. chválabohu. a čest poctivým výjimkám.
Chápu, pravdou je, že já si taxi volám, jezdím v doby, kdy zácpy nejsou, okrádán nejsem (cenově to vychází někde mezi UberPOP a UberSelect) a cenu předem vědět nepotřebuju, ta holt závisí na tom, jak daleko zrovna jedu, tarif je daný a dodržovaný. Ale dobře, uznávám, že někdy o trochu jinou službu jít může (kvůli vyhrazeným místům a pruhům).
Ve vámi uvedeném příkladu jste uvedl příliš málo informací aby byl rozdíl vidět. On nebude vidět ani tehdy když zvolím manželku, přijede auto pro čtyři až pět osob, v němž je jen řidič (manželka), a přepraví mě, přičemž během cesty spolu můžeme pokecat či mlčet, podle toho, jak si sedneme a máme náladu.
P. Kvasnička, který mj. nezaměstnává jediného řidiče a je jenom zprostředkovatel, vše jsou OSVČ, brečí špatně a ještě na nesprávném hrobě. Navíc se nedomnívám, že klasická TAXI přestanou mít se službami jako UBER problém v okamžiku, kdy jejich řidiči např. u Uber POP budou mít svoje vozy v evidenci a budou mít zkoušky. To je technická marginálie. Pohledem na řidiče klasických TAXI vozů je jasné, že zkoušky udělá každý a zapsat vůz do registru je formalita. Navíc např. u Uber BLACK má zkoušky většina řidičů a vozy v evidenci zapsány také.
P. Kvasnička, ale také např. AKT se snaží vzbudit dojem, že Uber POP jsou nelegální, protože nedodržují legislativu - nemají taxametr, jezdí za jinak vypočítané ceny atd. Přitom bych si dovolil připomenout, že i po úpravě legislativy je legální jezdit bez taxametru a za ceny a způsob jejich výpočtu, jaké si dotyčný zvolí. Vůz se do registru nahlásí jako TAXI bez taxametru, nesmí být označen a zaměnitelný s vozem TAXI a není problém. Jediným argumentem následně zůstává fakt, že legislativa vyžaduje v takovém případě písemnou objednávku pro jízdu, ale tady zase oponenti zapomínají, že NOZ upravuje i tohle, kdy platí, že písemná forma je zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.
Ve finále tady máme byrokratické regulace, které nevedly nikdy k ničemu. I přes "způsobilost" prokazovanou zkouškami a koncesí tady jezdí zlodějští gauneři, kteří Praze a ČR dělají skvělé jméno v celém světě, zatímco u aplikací typu UBER to řeší mnohem lépe rating řidičů a automatické vyřazování těch špatných.
A co se daní týče, tak z pohledu státu je mnohem snáze kontrolovatelná služba jako UBER, kde vše běží bezhotovostně přes bankovní účty. Přijde mi komické, že o daních mluví "profese" založená na turbech, nulítkách, přelepených desetinných čárkách, která kasíruje hotovost. Vezměte si TAXI na Hlavním nádraží, Kafkově náměstí, v Pařížské či jinde u Staromáku, stejně jako na jakékoli velké akci (koncert, sport) před halou. A když dojde na lámání chleba, na vymáhání pokut, zjistí se, že ti klasičtí řidiči TAXI, kteří táááák moc platí daně, jsou nemajetní, není jim co zabavit a ani to auto není jejich. No, radši nic. Už chybí, aby se k daním vyjádřil Jančura, který se holedbal jak svoje řidiče zaměstnává, přitom na HPP brali minimum, aby na daních platili minimum a zbytek měli na DPP na čištění vozu (srážková daň, žádné pojistné a odvody).
Tyto aplikace zkrátka lépe řeší potřebu zákazníků a zjevně dokáží v oblasti pročištění tržních praktik těchto starých struktur víc, než přebujelá regulace státního aparátu. Budoucnost podle mě ukáže, že zůstane koncesovaný provoz TAXI s výhodami, které k tomu patří (vyhrazené pruhy, stanoviště, možnost brát z ulice na mávnutí, kasírování hotovosti) a služby typu UBER. Na každém řidiči bude, kterou cestou se vydá.
P. S. A jestli si p. Kvasnička myslí, že jeho aplikace je byť jen trochu srovnatelná s tím, co nabízí UBER, tak je úplně mimo. Jedinou skutečně konkurenční apkou ze světa klasických taxi je Liftago.
Nemám taxikáře rád, ale musim se jich zastat. Tady se vyzdvihuje jak je dobrá konkurence Uberu, jak je to lepší bez taxametru s cenou známou dopředu apod. Ale to že to taxikáři mají nastavené tak jak mají, to neni jejich výmysl, to je dáno zákonem. On se s váma nesmí dopředu dohodnout na ceně, on musí mít certifikovaný a ověřený taxametr, bez něj nesmí jet a nebo po vás chtít peníze. Kdyby to udělal, hrozí mu pokuta a další postihy. Celá tahle záležitost je tedy pouze a jen o neschopnosti státu nastavit rovná, klidně nová pravidla, která by platila pro všechny stejně.
A že je Uber levnější, to je úsměvné. Jak kdy, cena se mění dle potřeb. A buďte si jistí, že až bude mít dostatečně obsazený trh, tak bude stále dražší. (Facebook měl taky dříve firemní stránky, které viděl každý fanda, jenže teď už jen mizivé procento a musí se platit, akcionáři chtějí svoje peníze a když to jde, tak klienty řádně podojí, tím si buďte jistí).
Pak jsou tu další otázky, které zákazníci neřeší, protože je to cool a levnější. Například platnost povinného ručení a havarijního pojištění u uberisty. Pokud si neplatí odpovídající variantu, která je násobně dražší než běžné, tak se taky může stát, že to pojišťovna odmítne v případě škody platit. Tak si to pak po uberistovi vymáhejte sami. A to jako klient dopředu nevíte, jaké pojištění má, nikdo vám to nezaručí a soudit se pak s uberem ... lol.
Já neříkám, že dopředu nevíte, kolik to bude stát (ale to není problém zjistit ani u běžného taxi, dispečink to obvykle sděluje automaticky, nebo se stačí zeptat). Jenom říkám, že v tomto případě nesnižuje cenu konkurence ale jen to, že má Uber zatím ještě dostatek peněz na to, aby mohl nasadit dumpingové ceny a likvidovat tím konkurenci. Reálné náklady na jejich provoz jsou zhruba 2,5x vyšší než účtují zákazníkům.
Máte pravdu, není to "volič to tak chtěl", přinejlepším by to mohlo být "většina vyjádřivších se voličů to tak chtěla", přičemž by ale jednak "chtěla" bylo nutno interpretovat s přihlédnutím ke kompromisu, který nutně provází jakýkoliv systém, v němž by se miliony jedinců měly shodnout na "budoucím balíku rozhodnutí", jednak i evropské systémy mají různé mouchy, z nich asi největší (pomineme-li manipulovatelnost mas vedoucí k rozhodování se podle zcela jiných kritérií než nějakých vlastních zájmů) jsou propadlé hlasy malým stranám (takže to, že má třeba byť i jedna strana většinu ve sněmovně, nemusí znamenat, že by s ní většina voličů sympatizovala).
Tak jako tak je ale důsledkem přesně to, co jsem chtěl říct, že totiž výsledky voleb nelze použít jako argument v diskusi o tom, co lid chce, na to je cesta od "vůle lidu" coby sumy individuálních preferencí k z voleb vzešlému rozložení moci příliš klikatá.
V momentu kdy by měli lidé hradit ty ony ...o je technická marginálie... tak by najednou hodně řidičů ubylo.
Ona obliba toho "taxi ne taxi" , pronajímání bytů nemovitostí, venčení psů, hlídání dětí, hodinový manžel, výuka jazyků atd... ...je právě v tom že ty lidé se těm ...o je technická margináliím... vyhýbají a čast z takového pravidelného výdělku neodvádí daně žádné.
Můj vlastní názor, že konkurentem v ČR může být tak Uber Pop. A Uber Black je hipsterská záležitost lovící zahraniční turisty stejně jako turbotaxi. Ostatní pojedou nad ránem třeba z plesu přes centrálu objednaným normálním taxíkem za cenu menší než Pop.
Konkuernce je sv.na! Snizuje ceny, nuti byt stale ve strehu a bojovat o zakaznika. Konkurence by se mela v zajmu ochrany moji penezenky zakazat :-)
Jeste bych dodal, ze konkurence neni zadny subjekt, ktery bychom mohli (na)ridit, ale urcite znaky na trhu jsou projevem konkurence, jakozto dusledku (nikoliv pricinou) fungovani konkurence.
-kdyz budu stopovat u cesty a někdo mě zastaví a sveze me, jaky je rozdil proti Uberu ?... Dost podstatný! protože to že někdo stopuje není pro spoustu lidí důvod se tam pro něj stavit a někam ho svést. Právě tenhle rozdíl odděluje spolujízdu a smluvní přepravu. Odděluje sdílení nákladů při jizd ě z bodu A do bodu B od poskytování dopravní služby.
Ohledně spokojenosti se zákazníky , aby to nebylo jako s průměrnými platy... Ona totiž nikde není statistika, která by řekla, že cestovalo ročně x xxx xxx lidí z toho x% tak y% jinak atd... ...statistiku tvoří stejně turisté kteří plácnou za Uber větší prachy z Letiště. Stejně jako třeba lidé co pojedou za menší peníze taxíkem z plesu.
Hájit hystericky Uber jako jedinou správnou a levnou taxislužbu dost připomíná "oblíbené" komentáře že vše na světě vyřeší Bitcoin , Linux, Jabber atd...
Mohu fandit třeba Uberu, ale rovná pravidla snad musí platit pro všechny, ne??? Obsluha v McDonalds co dělá s jídlem a někde jinde v restauraci: obě přece musí mít zdravotní průkaz a splnit základní předpoklady k práci. Nebo snad ne? Nebo si zákazník opravdu přeje jezdit např. s řidiči s kriminální minulostí, příp. pochybně opatřenými vozy? To je u těch tzv. aplikací mimochodem možné, nikdo je když nemají licenci neprověřuje a jejich auta také ne. Pokud nebudou řidiči co poskytujou de facto stejnou službu plnit stejné požadavky, tak žijeme v Kocourkově, ne v solidním státě. Ani nemluvím o tom, že proti Uberu protestuje hromada řidičů (Polsko, Británie, Praha), protože jsou jedním slovem pěkně odrbáváni.
To máte pravdu. Na druhou stranu se výsledná cena může lišit maximálně v řádu nižších procent, ale určitě ne o desítky procent. Ale to vůbec nebylo podstatou mého komentáře. Já opravdu upozorňoval jen na to, že Uber má dumpingové ceny a jen pro pokrytí nákladů by je musel zvýšit na asi dvouapůlnásobek. A s takovou cenou by byl o tolik dražší než běžné taxi, že i kdyby cestujícího taxikář natáhl o polovinu, pořád by to bylo levnější.
No, zvolili... Ve skutečnosti Clintonová dostala o nějakých 2,8 milionů víc hlasů než Trump (viz http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38254946), to, že do Bílého domu míří Trump, není ani tak výsledkem "lid to tak chce", jak to chápeme v Evropě, jako spíše důsledkem velmi specifického volebního systému USA.
Proto je to taxislužba. Jízda za úplatu v osobním voze je taxislužba. Taková jsou prostě pravidla. Pokud půjdete do hospody, dáte si oběd, a pak budete tvrdit, že jste si dal lejno, protože obědu říkáte lejno, a tak tržba nepodléhá EET, tak je to prostě podobný nesmysl. Uber se přeci nemůže stavět nad zákon a vytvářet si svoje vlastní definice osobní přepravy.
Poskytují stejnou službu. Přeprava osobními vozy do 9 lídí = dle zákona taxislužba. Jiná možnost neexistuje. Ale Uber bude samozřejmě tvrdit, že černé kolečko je bílý čtvereček. Jde mu o prachy a ovládnutí trhu, o žádný zájem zákazníka nejde. Žádný skutečně pravdivý a reprezentativní průzkum kolik zákazníků oceňuje Uber u nás není.