S tímto souhlasím.
Celé mi to připomíná situaci, kdy nějaký distributor audiovizuálních děl (je jedno zda to jsou filmy, seriály, hudební alba, jednotlivé písničky ...) nabídne legální koupi/pronájem pouze v některých regionech a pak hlasitě brojí proti pirátství v těch regionech, kde legální možnost zakoupení není.
Dovolím si ocitovat závěr jednoho komentáře shrnující studii, která probéhla ve Velké Británii. ( https://boingboing.net/2018/06/08/competing-with-free.html ) Piráti jsou potenciální zákazníci, kteří nedostali možnost pořídit si danou věc legálně.
No já moc na filmy nekoukám, dám tak 3-5 filmů ročně. Ale když jsem chtěl předposledně na něco konkrétního kouknout, tak:
- Nabízely to jenom tři streamovací služby.
- Jedna chtěla S.i.l.v.e.r.l.i.g.h.t, F.l.a.s.h a podobný fekálie. Na Raspberry coby HTPC není co řešit.
- Druhá placená, na úvodní stránce jenom tlačítko pro registraci s informací, že za to požadují 3€. Po kliknutí na podmínky užití naskočila přihlašovací stránka, jakože podmínky jsou k nahlídnutí jenom pro registrovaný. Tůůůůůdle štrůůůůůůdle.
- Třetí byla zahraniční a podmínky měli, dokonce v češtině. A dokonce zajímavou nabídku, týden zadarmo na zkoušku. Jenže zkouška až po zaplacení jednoho měsíce předplatnýho. To nejde zrušit prvního půl roku, s poplatkem v podobě tříměsíčního paušálu a jde navíc zrušit jenom dva dny v měsíci (vycházelo to na den po zaplacení) s dvouměsíční výpovědní lhůtou a s tím, že peníze se nikdy a za žádných podmínek nevrací. Informace o tom, jestli to půjde přehrávat pod Linuxem, chyběla. Využít to, tak skouknu jeden film za cenu (6 měsíců minimum + 3 měsíce za vyřízení + 2 měsíce výpověď + 1 měsíc propadne) = 12 paušálů. Za tu cenu bych si dojel na místo, kde se to natáčelo, viděl to tam v kině a ještě by zbylo na svačinu.
- No tak mrknu na pirátský sdílení, bez registrace, zadarmo, jenom 40 minut čekání, ve formátu který přehraju. Handrkováním na streamovacích službách bych zabil víc času.
Takže poučení pro distributory: Když to chci vidět, tak to taky budu vidět a záleží jenom na vás, jestli za to dostanete zaplaceno všechno, nebo si strhnu pokutu ve výši 20% za snahu mě oškubat + 80% za snahu ze mě udělat (cenzutrováno).
S těmi piráty je to tak - jestliže chci např. koncert japonského interpreta, dá se (někdy) objednat ze zahraničí na BD. Ovšem i pokud obětuji nemalé peníze a takto složitě si to pořídím, je to bloklé do regionu který mi tu nebude fungovat - bravo! A jakožto fanda asijské kinematografie nemám skoro žádné legální možnosti jak k tomu přijít - tedy mám, ovšem nikoli s českou/slovenskou podporou ve formě titulků - ty mi komunita fandů nabídne, online videotéky typu Netflix apod. už ovšem nikoli, a o našich TV kanálech mluvit netřeba...
Ten Evropsky soud se v pripadu pani Murphyove vlastne zabyval v prvni rade trochu necim jinym. Proto nemusi byt uplne relevantni. Rozhodoval hlavne to, jestli vubec zive prenaseny fotbalovy zapas, tj. partu cutalistu nekde na hristi, lze povazovat za neco, co ma narok na autorskopravni ochranu. A dosel k zaveru, ze to tedy rozhodne nelze :D Zaroven ale priznal Premier league autorskopravni ochranu na jejich logo, znelku a dalsi veci kolem. Takze malokdo vi, ze anglicka liga se vysila schvalne se zpozdenim tri sekund. Pak se z toho stava zaznamenany porad, ktery ma lepsi pravni ochranu. Je to velice komplikovane.
Ano, je to problem providera, ale zejmena je to problem, ktery zpusobily samy televize. Radiokomunikacim plati stamiliony za sireni kanalu "zdarma" a od satelitnich operatoru pozaduji poplatky misto toho aby divakum svuj program plny reklam nabizely taky zdarma za zlomek ceny co plati Radiokomunikacim. Davat tohle vsechno za vinu Skylinku je hloupost.
Televize kupuji vysilaci prava pro urcita uzemi a budou se verejne branit, aby bylo jejich vysilani poskytovano v jinych zemich.
A to je právě zásadní problém, který je třeba vymýtit. Ideálně celosvětově, ale pro začátek aspoň v rámci EU, kde podle toho soudního rozhodnutí nemá taková praxe co dělat. (Ano, souhlasím, že primárně je problém na straně "držitelů práv", ne televizí.)
Skoda, ze se autor clanku pana Glisnika nezeptal, proc nam teda Skylink nenabizi take rakouskou nebo holandskou nabidku. Podle logiky pana J.G. by to nemel byt problem.
Nikdo a nic nemůže Skylink donutit, aby rakouské nebo holandské kanály v ČR nabízel. Pokud by se k tomu ale rozhodl, neměl by mu v tom nikdo bránit. Samozřejmě se některá televize může rozhodnout, že je své vysílání přeprodávat nenechá vůbec - neměla by ale mít možnost občany EU kádrovat podle státní příslušnosti a diktovat si, kteří jsou hodni její vysílání sledovat a kteří ne.
Já z 98% koukám jen na Asii - z drtivé většiny získané nemorálně či nelegálně, jiná cesta není (s českými či slovenskými titulky to nikdo nenabídne). Nicméně zrovna uvedený kousek mezi ty lepší filmy patřit nebude :-) Je tam sice výborný Cha Tae-hyeon, ale film jako takový bude slabší, Asie nabídne mnohem mnohem kvalitnější filmy a seriály. A ty naše TV totálně, ale totálně ignorují...
V tom případě zdravím spřízněnou duši. :-) Také mám velmi rád asijskou kinematografii, i když bych si tipnul, že vy asi budete moderněji založen než já. Například za vrchol asijské tvorby považuji Akahige od Kurosawy, ale konkrétně od Akiry je opravdu těžké vybrat to nej nej a jeho díla, ačkoliv nejsou z nejpřístupnějších (myslím pro filmový zážitek), jsou perla vedle perly. Z hlediska herců, japonská kinematografie je pro mě především Toshiro Mifune, Tatsuja Nakadai a Tetsuro Tanba. Čínskou pro mě představuje Pekingská Opera a indická, to je především Shah Rukh Khan, který se mi nejvíce líbil v My name is Khan, ovšem uznávám, že pro evropana může být dost obtížné mít rád indickou kinematografii, u které si téměř nikdy nemůžete být jistý, jestli to ještě pořád myslí vážně nebo už je to kýč. :-)
Tak ano, asi to tak bude, viz. můj profil na ČSFD. Česká tvorba mne nikdy nechytla a ty americké kousky mne už delší dobu neuspokojovaly, takže se věnuji naplno asijské kinematografii (i jiné asijské kultuře) asi 5 let a spíše jsou to filmy/seriály v tohoto století, ale mrknu občas i na starší kousky typu korejského snímku Hanyeo (The Housemaid) z r. 1960. A nedávno jsem se začal samoučit Korejštinu, Asie je nakažlivá :-) Ovšem nutno konstatovat, že shánění asijských filmů, seriálů či hudby jenž by stála za to, jejich hledání kde je stáhnout, vedení databáze aby se v tom člověk neztratil, archivace, lov titulků, někdy jejich úpravy a přečasování apod. je časově dost náročný koníček - v tomhle jsou hltači Ordinace v růžové zahradě ve výhodě - prostě pustěj bednu a čuměj, dostanou to na zlatém podnose bez práce :-)
Např. u karet Výměna tomu tak bylo, protože Skylink zaplatil výrobu, distribuci, něco prodejcům a neměl z toho nic, když celou zaplacenou částku pak klientům vrátil do kreditu. Nicméně u samotné karty zdaleka nejde jenom o výrobní hodnotu, ale hlavně o poplatky majiteli kódovacího systému a samozřejmě i provize prodejcům, takže plácáš o věcech, o kterých absolutně nic nevíš.
Jenomze Cesi maji dneska penez dost. A rozhodne tam nehledaji americke filmy, ale prave slovenske filmy a serialy. Jako proc ne, ja osobne si tedy myslim, ze nejvetsi konkurenci predstavuje Asie, ale proc ne.
https://youtu.be/sD7dmu-IWNw
Get a life, guys :-)
Z Asie přichází kvantum sajrajtu, ale málokterý fanoušek si je ochotem připustit, že se dívá na něco, co, kdyby to nebylo asijské, by považoval za ptákovinu a ohrnoval nad tím nos. Skoro bych řekl, že exotika otupuje kritické myšlení.
Byl jsem stejný. Taky jsem měl před nějakými 10-15 lety velmi intenzivní období, kdy jsem sledoval japonské seriály, korejské filmy, kvanta anime, poslouchal jpop, kpop, cpop, tpop a kdo ví, co ještě a rozčiloval jsem se v diskuzích na webu (i zde na lupě), že v Evropě nic není a jak se ochuzujeme o spoustu kvality a objednával (vůči mým tehdejším příjmům extremně) drahá CD a DVD na playasia, a tlačil asijskou popkulturu kde to šlo. Dokonce jsem jako následek zahraničního studijního nějakou dobu chodil s dálněvýchodní Asiatkou.
Ale všechno jednou skončí. Život jde dál, už mám rodinu a věnuji čas příjemnějším činnostem než "binge watching" asijské produkce, kterým jsem trávil (post)studijní léta. Před několika měsíci jsem si z nostalgie pár věci, co jsem za drahé peníze tehdy koupil, pustil.
A co myslíte?
Už bych tomu nedal pět hvězdiček.
Nevšiml jsem si, že by vám někdo nařizoval, na co se máte dívat nebo co vás má bavit. Jenže vy si tu s kolegou hrajete na to, že je to všechno nějaká úžasná hoch kultura, které veškerá česká nebo US produkce nesahá ani po kotníky. A to rozhodně pravda není, jsou tam opravdu povedená díla, ale ten podíl není o nic větší než jinde.
Popisujete ale naprosto stardardni situaci, jen jste opomel nekolik bonusu
1) pokud se jiz rozhodnete zaplatit, dostanete pribaleno jiste nejmene 20 minut ne(nebo obtizne)preskocitelnych reklam a vyhruzek.
2) velice pravdepodobne budete obstastnen nejakym systemem DRM, takze si svuj koupeny film prehrajete tak mozna 30. unora pri uplnku ve 3 hodiny rano, stoje na jedne noze a drze svatovaclavske kopi smerem ke slunci ... .
3) behem roku ci dvou ukonci dotycna sluzba provoz, a vam zbude jen zcela bezcenny soubor jednicek a nul.
Reknete sam, nebyl by pan Chocholousek nadsen z takoveho blazna ktery by za neco podobneho zaplatil?
My Love from the Star byl prvni korejsky serial, ktery jsem videl. Na Viki.com a vlastne relativne nedavno, ale v zanrech k-pop a k-drama jsou dva nebo tri roky vecnost. Zadna evropska verejnopravni TV tohle nikdy nevysilala a vysilat nebude. V Cine to byl obrovsky megahit a samozrejme mnohem sledovanejsi, nez cokoliv ze zapadu. Extremne navykove.
Já si nehraju :-) Já jsem prostě českou tvorbu nikdy nebral a americká už mne před mnoha lety přestala uspokojovat, v Asii jsem našel právě to, co v této tvorbě postrádám - přístup k celému filmu je absolutně odlišný stejně jako svět, lidé a myšlení tam. A taky znám lidi, co tomu kdysi propadli a po čase je to omrzelo, to je asi vcelku normální. Příkladem uvedu žánr komedie - Asie ho dokáže zpracovat tak, že to nepůsobí tak uboze a pitomně jak česká či americká verze. A o tom jak dopadají remaky kvalitních asijských snímků mluvit netřeba (Il Mare vs. Dům u jezera např.). A v každém případě nechápu, proč se tady v Evropě asijská zejména filmová tvorba opomíjí - nezaslouží si to. Holt je to zkrátka z principu - jsme Evropa, tak se sem cpe jen evropská a převážně americká produkce - Asie jako by neexistovala...
Omlouvám se, nechtěl jsem vám rozkopal bábovičky. Mě je úplně jedno, co si kdo sleduje a poslouchá, jen prostě vidím sebe sama před 15 lety a fakt se tím bavím.
Nakonec si ale můžu myslet, že jsem byl průkopník, protože jsem poslouchal k-pop ještě v době, to nebyl globální mezinárodní fenomén, ale něco originálního pro úzký kroužek znalých. Vy už máte jen trapný mainstream :-)
Však já na to taky určitě někdy mrknu když je tam jeden z mých oblíbenců, ačkoli na jeho výkon v 바보 (Pabo či Babo) nebo 엽기적인 그녀 (My Sassy Girl) to asi stačit nebude :-) Každopádně se můžeme spolehnost, že tady u nás distribuce bude Asii nadále vesele ignorovat a pak budou lamentovat nad pirátstvím. Aktuálně by mne zajímal např. koncert Kokia 20th Anniversary či nové BD houslistky Ishikawa Ayako (Genreless - The Best Of) - tohle legálně leda objednávkou z Japonska, nelegálně jsem to zatím nenašel...
Však Cha je do komediálních rolí ideální, to bude taková pohodová akční oddychovka s vypnutým mozkem :-)
Na k-pop už jsem moc stará generace, ale nutno uznat, že sem tam mne něco dokáže upoutat, ono např. tahle skladba od G-Friend je miniálně dobře koukatelná :-D A klobouk dolů před tou nápaditostí ohledně choreografie.
https://www.youtube.com/watch?v=oixRBiOteWY
Ale třebas i Secret Garden od Oh My Girl se mi líbí i hudebně, podobně vidím Good Day či You and I od rozkošné IU - i zde platí, že se na ty holky móc pěkně kouká :-) A jak ta holka hrála v seriálu Moon Lovers, o půvabu mluvit netřeba. Ono obecně jsou asiatky prostě krásné, kam se na ně hrabe zbytek světa...
https://www.youtube.com/watch?v=tLBoHft6XW4
Ale i v oblasti k-popu (či j-popu) v Evropě platí, že legální cestou se to sem zrovna nedostává...
Tak to jsem rád, že jenom plácám, dopusud jsem si myslel, asi jako spousta dalších pitomců, že těch cca 7,5 tis. za dvě plast. kartičky a jejich následné výměny jsem nesmyslně nasypal do jejich kapsy. Teď už si to nemyslím, ted'už to bude v pohodě, ted' už jenom nějaké to pětikilečko za případnou další výměnu a pětikilečko za další případnou aktivaci a k tomu drobný měšíční servisní poplatek, tedy nejlíp zrovna poplatky dva za dva regiony
Kdysis ty plastove karticky koupil? Pred 10 a vic lety? Vis ty vubec za jak dlouho by tech 7,5 tisice udrzelo ty karty nazivu kdyz zapocitas poplatky na pronajem kapacity, mesicni poplatky televizim za kazdou aktivni kartu (ano i tem, co vysilaji reklamu), licenci za kryptovani a dalsi nutnosti?
Tak částečně je to pravda. Taky občas říkám, že mám to "kradení" předplacené a mám na něj nárok jelikož platím "výpalné" z každého média :-) Bohužel s tímhle bych asi u nějakého případného soudu neuspěl, svět je prostě zvrácenej...
Já bych za to byl ve většině případů ochoten platit, ale jaksi se o mne jako potencionálního zákazníka nikdo nezajímá.
Se obávám, že ty české koniny bude vždycky sledovat dost lidí :-) A naše TV si nikdy netroufnou odvysílat pěkný asijský seriál typu "My Love From Another Star" v původním znění s titulky - divák to s předsudky zavrhne předem - A) je to z Asie B) není tam dabing. Takže tak maximálně ČT ojediněle odvysílá asijský film v původním znění někdy v pozdních hodinách na Artu, ačkoli to už vlastně je taky minulost, tam to jde taky do háje...
Tak u hudby typu k-popu je aktuálnost něco jiného než u filmů a seriálů, mladá generace co to poslouchá prostě hltá novinky a všechno kolem. Já si poslechnu třebas i něco od zpěvačky Teresa Teng a na poslech nemá žádný vliv, že ta holka už je přes 20 let mrtvá - RIP. A u filmů a seriálů aktuálnost neřeším vůbec, ono to nemá prakticky žádný význam, 10 let sem tam, akorát se to pozná na (ne)kvalitě obrazu a dostupných zdrojů :-) Nicméně výše jmenovaný seriál a mnoho dalších z Asie by si pozornost médií zasloužili, jenže TV moc dobře vědí, že většinový evropský divák má předsudky a z principu z Asie seriál s titulky sledovat nebude. No neví oč přichází - My Girlfriend Is Gumiho, Moon Lovers, Shark, I Can Hear Your Voice, Personal Taste, It's Okay That's Love a další jsou x-krát lepší než ten sajrajt co nám TV nabízí - však my si poradíme, ač ne vždy legální cestou a upřímne mne docela mrzí, že nemám za tu kvalitu možnost někomu férově zaplatit - zaslouží si to víc než ČT těch 135Kč měsíčně...
Muzes si zaplatit Vikipass. Viki je legalni online platforma od japonske spolecnosti Rakuten, ktera je dostupna celosvetove. Hlavnim hitem jsou tam korejske serialy, stejne jako v cele Asii. Ceny jsou nizke, staci pockat na vyhodnou nabidku a pak si to predplatit na rok za priznivych 30 USD. O penize se bat nemusite, funguje to stejne jako Netflix nebo Amazon. Osobne vyzkouseno.
Ovšem tam nebudou české či slovenské titulky a to je kámen úrazu nejen pro mne. Sem tam film s anglickými titulky zvládnu, seriál už nikoli, na to už je moje znalost nepostačující, všemu nerozumím a hlavně se mi u toho přehřívá mozek a nedokáži si to vychutnat. O tom, že to nezprovozním plnohodnotně přes své domácí kino už mluvit moc netřeba...
Par odlisnosti, ktere jsem zaznamenal:
1. Vetsina korejskych serialu je nejakym zpusobem svazana s davnou minulosti. Hodne se tam objevuje treba dynastie Joseon, ve spouste serialu dokonce postavy ziji ve dvou epochach zaroven.
2. Korejske serialy nejsou zanrove vyhranene, ale vetsinou je to smes nekolika zanru. Romanticke a humorne sceny bez problemu strida dramaticka akce. To jste naposled videli kde?
https://www.youtube.com/watch?v=4OFy4EQJST8
3. Korejske serialy jsou skutecne odvazne a nic v nich neni tabu. Jsou experimentalni v oblasti pop kultury. Nic neni dostatecne silene, aby se to nedalo realizovat a divak je na to plne pripraven.
Tvrdím někde, že sleduju Novu? Ne. Ani nemám televizi. Jen jsem naznačoval, že už nepovažuju asijskou popkulturu za to nejlepší na světě, jako tomu bylo v době, kdy jsem to fakt žral. A psal jsem tehdy úplně stejné příspevky do diskuzí, jako teď píšou diskutéři výše. Ale člověk se mění. I kamarád, který kvůli anime dokonce vystudoval japanistiku, to už nesleduje :-)
Na nějaký k-pop už jsem stará škatule :-) A já tu žádné bábovičky neřeším, nýbrž nedostupnost koncertů interpretů na úrovni typu Kokia či Hisaishi. A především bych položil otázku v čem je asijská tvorba horší než česká, evropská a americká? Odpovídat asi nemusím. A proč není dostupná nejen českému divákovi je jasné. TV uvažují ekonomicky a jde jim o sledovanost. A jelikož 95% diváků to zavrhne z principu protože je to z Asie a nebo to má titulky, resp. většinou pro obojí, vypadá to jak vypadá a musíme pirátit...Howg!
Vubec s temi mutanty o nicem nediskutujte. Vas si vazim za to, ze jste nakonec prece jen prohledl a dostal rozum. Ale tito jsou ztracena zalezitost. Normalni dusevne zdravy clovek si rekne fajn, tento serial Ceske televize ma sice nejake nedostatky, ale je nam blizsi nez nejaka prastena asijska slatanina.
Však my jsme na nepochopení ze strany většiny už dávno zvyklí :-) Nicméně, Asií nepolíbenou kolegyni jsem přesvědčil zhlédnout jeden 20dílný korejský seriál (Scarlet Heart: Moon Lovers) - zhltla to jako malinu včetně její mamky. Ovšem další už vidět v žádném případě nechce - bylo to příliš krásné, návykové a začala zanedbávat rodinné povinnosti :-)
Rozhodne ne. Ja ten nejnovejsi serial KBS World "Lovely Horribly" sleduju a je to docela dobre. Nikdy nekoukejte u korejskych serialu na trailery, protoze se nic o kvalite nedozvite. Serialy KBS nejsou spatne. Kdyz si vezmete, ze tyhle mezinarodni stanice maji vetsinou pochybnou kvalitu, tak uz jenom ten fakt ukazuje obrovskou silu korejskeho medialniho trhu. Ta je samozrejme nesrovnatelna nejenom s tim nasim, ale i treba s Britanii nebo Francii.
Ten fantasy spektakl jsem normalne vygoogloval na mega.nz, a je to komedialne ladene. Takze to vypada docela dobre. Rad bych si to pustil legalne na Netflixu, ale maji to zatim jenom v nabidce pro urcita teritoria (Kanada). Ja posloucham Kpop a nejvetsi potencial vidim asi ve skupinach Red Velvet a G-Friend. Korejsky umim par slov, ktera jsem pochytil ze serialu. Pripomina mi to dobu tesne po revoluci, kdyz jsem se ucil anglicky. Takze vim, ze skupina G-Friend se ve skutecnosti jmenuje Yeoja Chingu.
Neni problem. Vetsina tech mini alb se da koupit na Google Play a dalsich podobnych sluzbach. Nelegalne se to da stahovat na strankach k2nblog, ale je tam hodne agresivni reklamy. Kazdou sobotu v 8:20 rano vysila korejska televize MBC na YouTube zive svoji show Music Core. Tohle je zaznam z dneska:
https://youtu.be/RBegSSemijQ
Ovšem to není zrovna naše služba a pokud člověk nemá důvěru ke Googlu a podobným šmírákům, je to poněkud potíž. Zejména v audiotékám kde si nekupuji skladby, ale platím měsíční předplatné, nemám důvěru - nikdy nemám jistotu, že tam skladbu příště najdu či zda služba úplně neskončí. Takové koupené CD v regálku je jistota a navíc jinej pocit když ho držím v prackách :-)
Kokia sice není j-pop, ale koupit si tu její CD jaksi nelze, o koncertech mluvit netřeba. Můj milovaný Hisaishi Joe je na tom podobně - dá se tu sehnat (ne zrovna levně) pár CD z filmů od Miyazakiho, ale z celkové tvorby je to jen zlomek. A jeho megakoncert z Budokanu 2008 na BD tak leda ze zahraničí - v regionu, který tu na mém domácím kinu fungovat nebude...
Stručně a jednoduše - asiofil v Evropě má těžký život :-)
Ja uz toho vyzkousel s Googlem celkem dost, a je to solidnejsi firma nez Sony. Tam vam bez problemu zablokujou ucet za to, ze pouzivate hacknutou Playstation 3. A vubec je nezajima co na tom uctu mate, ja tam nastesti nemel nic :) Googlu to neni tak dramaticky zazitek. Pouzival jsem Google Play na falesnou americkou adresu, a ceny aplikaci byly trochu levnejsi. Navic v USA rozdavaji mensi bonusy v hodnote par dolaru, hlavne na anglickojazycne knihy. Na aplikace vam daji opravdu jenom asi dva dolary. Ty jejich ceny jsou celkove velmi solidni, myslim ze jsou kazdopadne levnejsi nez Amazon. Dokonce i v te ceske verzi, kterou ted pouzivam, protoze po startu Netflixu v CR nema smysl zbytecne riskovat.
Vis jak to je s temito vecmi. Kdyz se o tom zacnes rozepisovat, tak zacnes placat jeden nesmysl za druhym. Ten zdroj je zde a dokonce se tam pise o trech minutach zpozdeni. What the hell !?
https://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/mediatechnologyandtelecoms/media/10598135/Premier-League-cracks-down-on-pub-TV-sport.html
Jsou tam, ale jenom u nekterych serialu. Viki se spoleha na amaterske fanouskovske titulky, coz ma svoje vyhody a nevyhody. Bez toho by tam asi nebylo v cestine vubec nic. Stejne tak existuji aplikace pro chytre televize, napriklad je funkcni Android TV podpora. Predplatitele ceskeho HBO by se asi divili, jak je to vubec mozne. V posledni dobe jim ale Netflix zacina trochu konkurovat, takze nabizi exkluzivne nektere serialy. Jedna se o serialy Live, Hwayuki, Something in the Rain, Black. Ale v Koreji se toho vyprodukuje strasne moc. Napriklad zitra startuje na KBS World HD (volne na Hotbirdu) fantasy drama s nazvem Lovely Horribly.
No a co? Vysvetli mi, proc bych se mel ridit podle toho, ze nejakeho cloveka to prestalo bavit? A pises, ze jsi poslouchal pred 10-15 lety k-pop. Ale v te dobe k-pop nebyl mezinarodni fenomen, spise jenom asijsky fenomen. My dneska skoro hovorime o skupine 4Minute jako o legendarni, ale ta skupina skoncila v roce 2016. Tak moc mlada zalezitost je globalni popularita k-popu.
"Naši zákazníci si stěžovali, že když chtějí sledovat české i slovenské programy, jsou nuceni kupovat si dvě karty, platit dvakrát registrační poplatek a obviňovali nás z obstrukcí a ziskuchtivosti."
přeloženo:
Odběr nových nehorázně předražených přístupových karet klesl na minimum, zkončil milionový vývar, tak je potřeba vymyslet nějakou jinou pras.rnu, třeba že tímto opatřením získáme více oveček co by rády oba regiony a pěkně jim ten servisní poplatek za spravu jedne karty zúčtujeme 2x
Televize kupuji vysilaci prava pro urcita uzemi a budou se verejne branit, aby bylo jejich vysilani poskytovano v jinych zemich. To musi, protoze pokud by to verejne pripustili prisli by majitele prav a pozadovali by zaplaceni licenci za dalsi regiony. Co na tom, ze majitel prav ma za vysilaci prava zaplaceno jinou TV spolecnosti na danem uzemi, klidne zkasnou i vic televizi pro dany region. Tim ale pada regionalni exkluzivita.
To co chce udelat Skylink je prinutit televize, aby si vysporadali (proti jejich vuli) autorska prava i pro dalsi regiony jak si Skylink zamane s oduvodnenim, vzdyt mi vam odvadime poplatky za kazdeho abonenta nehlede na region/zemi.
Skoda, ze se autor clanku pana Glisnika nezeptal, proc nam teda Skylink nenabizi take rakouskou nebo holandskou nabidku. Podle logiky pana J.G. by to nemel byt problem.
EU v nekterych oblastech uz dlouho pomalu prestava existovat. Vem si treba, co se u nas deje v potravinarstvi. Zahranicni dovozci jsou sikanovani a jsou na ne uplatnovana v praxi prisnejsi pravidla a castejsi kontroly. Pak je jeste navic zakaznikum oznamovano, ze ceske potraviny jsou kvalitnejsi. Pritom logicky to, co je prisne kontrolovane je bezpecnejsi.