Hlavní navigace

Janeček: ČT nepotřebuje lepší definici veřejné služby, ale autory

18. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
18. 6. 2008

Univerzalita je nejjednodušší a nejjasnější definicí veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Na semináři „Televize veřejné služby v éře digitalizace“ v Senátu to dnes prohlásil generální ředitel České televize Jiří Janeček. Nepotřebujeme lepší definice veřejné služby a komise, potřebujeme autory, nové televizní pořady, zdůraznil Janeček.

Místo nekonečné diskuse o tom, co to je veřejná služba, je podle šéfa ČT důležitější diskuse o původní televizní tvorbě a o formě její podpory. Mám obavy, aby současné debaty nevedly jenom k přerozdělení koncesionářských poplatků. Nejde o nic jiného než o peníze, konstatoval Janeček. Zároveň se pozastavil nad tím, z čeho budou žít nové digitální televize, když meziroční nárůst celkových výnosů z televizní reklamy v České republice představuje tři až čtyři procenta.

Základní rozdíl mezi veřejným a komerčním médiem je v tom, že komerční médium chce hlavně bavit. Veřejná televize má být univerzální službou, zopakoval Janeček. Postesknul si přitom, že nezanedbatelná část peněz ČT, které Kavčí hory investovaly do výchovy nových televizních profesionálů, končí u komerčních televizí. Martine, kolik lidí odešlo z ČT do vaší televize? obrátil se Janeček na přítomného generálního ředitele nové komerční zpravodajské televize Z1 Martina Mrnku.

CIF24

Zhruba stejně tolik lidí, kolik přišlo z Novy, odpověděl Mrnka. A musím podotknout, že někteří lidé také odcházeli z Novy do ČT, já jsem toho příkladem. Začínal jsem na Nově a teprve potom jsem odešel do ČT, dodal.

Janeček se také zmínil o problému reprízného, které musí ČT vyplácet za opakování starších televizních inscenací a seriálů. Máme platit reprízné, když ho komerční televize nevyplácí? ČT ročně vyplácí na reprízném mezi 70 a 100 miliony korun, upřesnil Janeček.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).