Názor k článku Jan Handl: Dovedete si představit život bez e-mailu? Luis Suarez ano od Honza - Myslim, ze tady doslo k jistemu neporozumneni, resp....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 4. 2013 17:23

    Honza (neregistrovaný)

    Myslim, ze tady doslo k jistemu neporozumneni, resp. Luis mluvi hodne radikalne o "zruseni emailu" ale situace rozhodne neni tak vyhrocena.

    IBM propaguje tzv. vnitropodnikove socialni site, coz je neco jineho nez komunikace pres Facebook nebo Linkedin s externimi lidmi. Jedna se o vyuziti principu komunikace jako na socialnich sitich pro vnitrofiremni komunikaci = neco jako vnitrofiremni linkedin, dropbox, facebook.... V USA se to uz nekolik let pouziva pod nazvem "social business" (zejmena u velkych korporaci) a objektivne (meritelne) jim to pomaha. V Cechach to pouziva zatim par firem a ohlasy jsou vesmes pozitivni. Neni to o tom prestat principielne pouzivat email (jak radikalne radi Luis) ale spis o otevrene firemni kulture. Treba to zavedeni interniho weboveho fora, jak psal nekdo vyse, je jednim z prikladu, jak z toho muze firma tezit a jak lze email prirozene omezit. Dalsi moznosti je sdileni souboru, wiki, blogy apod. Opet to neni zadny objev, rada firem to v intranetech pouziva. IBM Connections je pouze produkt, ktery to vsechno slepi dohromady v korporatnim duchu.

    Ja osobne si myslim, ze email je v soucasne dobe naduzivan nebo "zneuzivan" k vecem, kterym nemel slouzit. Email proste neni radio na broacast komuniakci s polovinou firmy. Misto nej postupne prijde neco jineho, treba vnitropodnikove socialni site. Pokud firma zavede vnitropodnikovu socialni sit, tak ubytek emailu prijde jaksi sam (osobne muzu potvrdit). Pro komunikaci s externimi lidmi se ale emialu hned tak asi nezbavime, tady Luis trochu prehani :-)

    BTW Yammer neni zadarmo, vygooglete si "yammer freemium trap" - zamestnanci se nejprve zadarmo prihlasi a kdyz to chce firma nejak uridit, tak potom caluje velky prachy... Dobre si prectete licencni ujednani, nez jim poskytnete sva data...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).