Názor k článku Jaký je potenciál českého DAB+ (možná ještě) v roce 2019? od Jantar - Bohužel je to daleko složitější. Celý proces od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2019 16:05

    Jantar

    Bohužel je to daleko složitější. Celý proces od podepsání kontraktu až po dodávky prvních seriových dílů trvá cca 3 roky. Musíte splnit seskutečnou škálu požadavků na výrobek. Strojní vybavení na výrobu je pekelně drahý. To všechno rovná se neskutečné peníze.

    Imaginární příklad pro lepší pochopení: dejme tomu, že máte v autě nějaký drát. Na tom drátu máte otisklou barvou příčnou čárku, aby dělník u dodavatele věděl v kterém místě ji začít montovat. A teď to přijde:

    1. Běžné vnímání člověka (pokud vás to zbytečně nezavede někam jinam můžete si označit "selský rozum")
    - Karle, volali z automobilky že jim ta čára nevyhovuje, tak až budeš mít chvíli tak tam skoč a přenastav mašinu vo tři cenťáky. Karel tam skočí a za minutu má hotovo. Náklady 0.

    2. Realita v automotive
    - celá tahle akce trvá minimálně 3 měsíce když jde všechno hladce, musí se udělat tzv. engeneering change, změnit výkresy, zákazník musí provést to samé a odsouhlasit, pak se musí udělat vzorky, tuto změnu ovzorkovat (představte si šanon nacpaný změnovou dokumentací, dáváte to v tomto jedoduchém případě dohromady jen 14 dní) a dokumentaci se vzorky poslat zákazníkovi který vám změnu cca do 4-6 týdnů odsouhlasí. No - a pak tam Karel skočí a za minutu je hotovo :-). Nákladově tisíce euro za změnu.

    To co jsem psal není přitažené za vlasy, ba naopak je to silně zjednodušeno, v reálu je to daleko složitější. Takže si klidně dovedu představit, že ten DAB modul je za tu cenu dotovaný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).