Moc zajímavé. Díky za článek. Já také nedávno investoval do online reklamy poměrně nemalé peníze. Nicméně jsem toho názoru, že by se v dnešní době neměly podceňovat ani klasické formy reklamy. Mně se například velmi osvědčily různé reklamní předměty nebo třeba projektory na projekci loga firmy od https://www.visap.cz/
U tabulky rozlisujici online reklamu podle typu jsou u CR "jen" tri , polsky je strukturovany - to je mj z toho duvodu, ze takoveto cleneni je podle polskych zvyklosti trhu, kde jsou ruzne vypichovany pribuzne formaty, ktere lze vzajemne zamenit(respektive jsou "vytazeny" podle marketingovych lokalnich PL skatulek ). Pro CR (i jakekoliv jine) trhy by to cleneni a nazvy vypadali trochu jinak. Takze data jsou cesky hruskovy dzem proti polskym jablkum.
Vubec cela data jsou podle polskeho mustru.
ad CTR - CR je proti srovnavanym trhum rozvinutejsi s vetsi historii, tradici a tedy "otrlosti" navstevniku obsahu - to ma vliv na nizke CTR - neni uz halo efekt.. CTR vlastne ma v CR prakticky neklesajici hodnotu (u mene zkusenych navstevniku a neokoukanych formatu je CTR vyssi, nic to ale nerika o efektivite a ROI, respektive je vysoke CTR u nekterych sluzeb z takovych navstev k nicemu(bez objednavek a plateb, "prichod" omylem atd)) Zajimavejsi a relevatnejsi srovnani by bylo s nejakym zapadnim trhem.
CTR je jedna věc, ale jak motivovaného návštěvníka reklama přivede je věcí další. Čím více je proklik motivován cool efektem reklamy, tím menší je pravděpodobnost, že se návštěvník skutečně pídí po podstatě informace. Co bude platit u reklamy na hype produkt pro teenagery (tedy čisté zábavné a kreativní B2C) bude zpola účinné v B2B komunikaci. Tento rozdíl mezi B2C a B2B a CTR a konverzí nebývá často zmiňován a přitom je pro účinnost reklamy a ROI zcela klíčový.