Stanovisko SPT Telecomu:
Počátkem tohoto týdne se objevil na serveru www.lupa.cz článek týkající se počtu přípojných bodů služby Internet OnLine společnosti SPT TELECOM a technického řešení těchto přípojných bodů. Vzhledem k˙tomu, že uvedený článek obsahuje několik chybných údajů a dalších nepřesností, dovolujeme si zaujmout k˙tomuto článku následující stanovisko a poskytnout upřesňující informace.
SPT TELECOM, a.s používá vzhledem k˙rozsáhlosti své páteřní sítě v jednotlivých přístupových lokalitách různá řešení odpovídající architektuře sítě i celkovému počtu uživatelů v˙těchto lokalitách. V˙současné době disponuje společnost SPT TELECOM ve svých přístupových místech několika základními přístupovými technologiemi. Typicky jsou využívány IP přístupové servery, v˙některých lokalitách se však používá i transparentního přístupu ke vzdáleným IP přístupovým serverům a to zejména přes datové uzly. V žádném případě tedy není pravdivé tvrzení, že SPT TELECOM disponuje pouze 16 fyzickými přístupovými body, a vzhledem k˙výše zmíněné architektuře sítě není ani možné odvozovat počet těchto fyzických bodů pouze od výpisů z˙příslušné domény nebo podřízených domén.
V˙souvislosti s˙postupným budováním přístupových bodů a tomu odpovídajícímu nárůstu zákazníků v˙jednotlivých lokalitách vychází použitá technologie či architektura zvoleného řešení vždy z˙konkrétní situace a to tak, aby byla zajištěna dostatečná kapacita přístupového bodu a tím i potřebná úroveň poskytované služby. Jako jedno z˙řešení se v˙počáteční fázi výstavby některých přístupových bodů používá i funkce přesměrování hovorů, jako jedné ze standardních a ˙běžně poskytovaných doplňkových služeb digitálních ústředen. Tyto lokality jsou poté postupně vybavovány IP přístupovými servery nebo jinou přístupovou technologií. Jedná se tedy vždy o dočasné řešení a to i z˙důvodů celé řady ekonomických, technických, kapacitních či provozních omezení. Tato omezení však zároveň nemají žádný negativní dopad na úroveň poskytované služby či naše uživatele.
Bez ohledu na časovou omezenost námi zvoleného řešení je potřeba uvést, že doplňková služba přesměrování hovorů je standardně poskytována koncovým zákazníkům a je k˙dispozici i všem ostatním poskytovatelům služeb Internet, kteří o tuto službu požádají. Informace o poskytované službě a příslušných poplatcích jsou uvedeny v˙informačních materiálech a příslušných cenících. Není proto pravdivý údaj, že ostatní poskytovatelé služeb Internet v˙České republice nemají možnost této služby využít. Současně si dovolujeme zdůraznit, že se jedná o principiálně zcela jinou záležitost, než ve článku zmiňované jednotné telefonní číslo.
Josef Jurča
PR manažer
SPT TELECOM, a.s. – služby profesionálních sítí, o.z.