jak na takovou blbost dočekal přišel? Pro předplatné Reflexu a Blesku je nutné nejprve si stáhnout aplikaci a poté ještě předplatné aktivovat.
A ano, je správné elektronické výtisky počítat, neboť ostatním titulů nic nebrání využít stejný model elektronického předplatného.
Zas tak to nepodceňujte... Můj otec si už před delší dobou koupil pro změnu iPad 2 s předplatným HN. Tehdy hospodářské noviny udelaly akci (snad pořád běží), že k iPadu v podstatě za běžnou cenu daly předplatné. Ekonomicky to vycházelo, protože reálná marže na iPadu tak asi odpovídala předplatnému, takže v HN prostě neřešili výdělek na hw a zvětšili si počet předplatitelů (navíc se asi na nějaké objemové bonusy od Applu dostali). Akce Samsung-Ringier bude v principu podobná, rozdíl je jen v té výraznější dělbě mezi dvě firmy, zatímco HN to měly pod kontrolou celé.
V první řadě díky panu Dočekalovi za tento článek. A teď pár vět k tomu, jak to je, respektive, jak to bylo redakci Reflexu prezentováno.
1) Ano, skutečně stačí, aby si zákazník koupil přístroj... I mě to přijde "podivné", ale jak jsem "nakoupil" (v tomto případě ne Samsung, ani aplikaci), tak prodávám (předávám dál).
2) Ano, i já bych hádal - odpověď jsem na to od vedení redakce (tehdejšího šéfredaktora Hamšíka, ani současného šéfredaktora Šafra) nedostal - že Ringier v tomto "skvělém" obchodním modelu platí zmiňovanými 51 procenty za kus. Co přesně za to Samsung získává, nevím... O tom jsem nebyl jako člen redakce informován a nikdo z přímých nadřízeným mi na to nedokázal fundovaně odpovědět. Možná peníze, možná čerpání inzerce v dané hodnotě...
3) Za smutné považuji to, že díky tomuto obchodu byl zastaven (nebo zakázán?) vývoj aplikace pro platformu iOS, která je dostupná pouze a jen v naprosto směšné podobě - stažení pdf přes iKiosk app, kde jsou ukryty (doslova) všechny tituly české pobočky Ringier Axel Springer... což je u časopisu Reflex, který se často chlubí, že je "jednička na trhu" v segmentu společenských týdeníků, fakt trapné...
4) Za nestoudné pak považuji to, že zmiňovaný "digitální prodej" je zcela nepochybně vykazován v celkových číslech a prodeji a čtenosti týdeníku Reflex jako takového, což by bylo asi v pořádku a podle pravidel, pokud by se nejednalo o lež. Nejen, že si tímhle komplotem Reflex uměle navyšuje čísla, která pak prezentuje reklamkám a obchodním partnerům, ale zároveň tato čísla v reálu prostě neexistují. Přes 13 tisíc lidí si prostě a jednoduše Reflex v el. podobě přes app od Samsungu nestáhlo a nečte. Projeví se to postupným poklesem prodeje i čtenosti (jak to někdo už zmínil), který nastane od příštího roku v okamžiku, kdy Samsung smlouvu neprodlouží a majitelé dotykových zařízení Samsung prostě další předplatné ZDARMA nezískají. Respektive, koupí si ho tak pět procent z nich-můj neodborný odhad.
P.S. Zatímco stávající šéfredaktor Šafr (jeho osobu nebudu hodnotit, to bych byl vulgární) z toho má "osypky" a na poradách automaticky odečítá ona pověstná čísla z "digitálního prodeje", aby redakci deklaroval skutečný (reálný a prokazatelný) prodej...nebo spíš počet a zájem čtenářů, jeho předchůdce Hamšík dlouhodobě tyhle věci tajil (nebo spíš ignoroval) a redakce se o téhle podivné hře s čísly dozvěděla asi až po půl roce a trochu náhodou.
Fuj, to jsem se rozkecal. Lupě.cz zdar !
Oni tam jsou samí pravičáci, pamatuju jak se tam jeden ze stálých redaktorů rozhořčil, když šel z oběda a viděl kopáče (doopravdy, nic zlého nedělali, kopali, a pan redaktor je odsoudil jako lůzu, asi mu pokazili trávení :)
Tak jsou teď trochu v křeči po volbách. ale jak se přesvědčí, že se nebude znárodňovat a zákony bude možné pořád obcházet, tak jim zase otrne a obsah půjde nahoru a bude zase veselo.
ZDARMA mám i Blesk, přesto jsem ho nikdy nestáhl. Mě to přijde správné. Příští rok budou zřejmě počty prodaných výtisků klesat, pokud vydavatelství se Samsungem dohodu neprodlouží. Předplatné Reflexu prodlužovat nehodlám, tolik koncentrované nenávisti se hned tak nevidí. V druhé polovině časopisu sice bývají kvalitní články, ale jejich kvalita tu první polovinu v žádném případě nevyváží. To je ale můj názor, zřejmě časopis cílí na jinou skupinu čtenářů.
Vtipný. :(
Tak samozřejmě, že to není JEN pro předplatné blesku. Atraktivnost přístroje tvoří souhrn přidaných vlastností oproti konkurenci. Že má zařízení např. zajímavé softwarová vylepšení, že ho snadněji propojíte se svým televizorem, že máte předinstalované některé zajímavé aplikace...
Nelze tedy jednu vlastnost vytrhnout z kontextu, který tvoří celkový dojem z přístroje.
Počítají se aktivní předlatné, nebo čistě počet prodaných zařízení? Pokud vím, předlatné musí zákazník aktivně odsouhlasit. Pokud je tomu tak a ti lidé opravdu periodikum čtou, není důvod je do statistik nezapočítávat. Je přeci jedno kolik přesně kdo komu platí. Takový obchod neni vždy vyjádřený jen penězi. Platí se i za úspěšný distribuční kanál (nižší cenou předlatného) a zatraktivněním přístroje pro zákazníky (Samsung nepřevádí cenu předplatného na zákazníky.)
Opravte mě, ale nakonec jde v takových statistikach především o kvantifikování trhu s reklamou, ne jen o čísla pro čísla. A její cena se vypočítává z počtu čtenářů. Je jedno jestli platících, nebo jestli za ně platí někdo jiný a kolik - pokud reklamu opravdu viděli. A jak se zdá, tak opravdu viděli.