Mám odborný web (příroda, ekologie, vzdělávání, outdoor...) s návštěvností kolem 100 000 lidí měsíčně, teď po prázdninách spíš tak kolem 120 000. Dokáže na takový web nějaká agentura sehnat rozumnou reklamu?
Jak píše kolega dole... ArboMedia, Amedia, ImpressionMedia....jinak agentury i zákazníci většinou požadují auditované statistiky návštěvnost...t.j. netmonitor, iaudit...žádny toplisty a navrcholu a podobné "skorofree" systémy neberou
Pokud máte zajímavý obsah a mediazastupitelé ho neumí prodat, pak si pár týdnů počkejte na AdSense nebo se aktivně zapojte do tematicky spřízněného affiliate. Pokud máte vysoký pagerank, vyděláte až pětimístné částky ročně na prodeji zpětných odkazů (není závislé na návštěvnosti).
Pokud nemáte obchodně využitelný obsah, tak vám asi nezbude, než čekat na smilování mediazastupitelství, které je s to prodat nezacílený obsah firmám, které na internetu inzerují pro podporu brandu a propagaci komodit. Ale jak už zaznělo od Marek Baco, takovéhle servery mohou mediazastupitelé přehazovat vidlemi.
Obávám se, že 100.000 lidí ve skutečnosti není 100.000 unikátních uživatelů. Pořiďte si nejdříve důvěryhodná data o stavu návštěvnosti (měření NetMonitoru nebo analýzu od respektované analytické firmy).
Na české AdSense čekám už dost dlouho, zatím stále marně. Teď se to možná se ziskem české domémy zlepší, ale možná taky ne... Místo toho používám ale eTarget a ten nějaký ten zisk také přináši. Ale beru ho jen jako doplněk, chtělo by to klasickou reklamu.
Obchodně využitelný obsah by to podle mě byl - outdoorové a sportovní vybavení, cestování, vzdělávání, literatura, bio a eko služby a výrobky, krmení a potřeby pro zvířata, literatura, vzdělávací software, obecně jakékoliv zboží pro mladé a určitě by se dalo najít i plno dalšího. Navíc z hlediska množství obsahu a návštěvnosti momentálně asi nemáme v ČR konkurenci :-) Kromě toho - dobrý obchodník dokáže prodat jakýkoliv obsah. Ale já bohužel moc dobrý obchodník nejsem a tak by se nějaká ta agentura hodila.
Ke statistice - doufám že stále ještě je iAudit braný jako seriozní. Ukazuje sice o něco méně než třeba Toplist (obecně každá podobná statistika musí z principu ukazovat trochu jiná čísla), ale i tak to není až tak špatné :-)
Zkuste si spočítat, jestli náhodou nečekáte zbytečně. Podle toho, co píší v diskusích zahraniční webmasteři, vydělají na AdSense pro obsah pár desítek (v lepším případě pár set) dolarů měsíčně. Není těžké spočítat (návštěvnost krát prokliky krát cena za proklik mínus provize Googlu), že český web, který má třeba (jak tady někdo píše) 100 tisíc návštěvníků za měsíc, by mohl v AdSense vydělat tak jeden nebo dva tisíce Kč měsíčně. Opravdu na toto tak moc čekáte?
No, pokud to vychází takto, možná by stálo za to pouvažovat nad BBKontextem. Mám cca. setinovou návštěvnost (1000-1500 lidí/den) několika projektů de facto bez specializace (blog+web o MHD+ještě nějaké) a přesto měsíčně dostanu za prokliky nějakých 200 Kč. Při návštěvnosti 100 000 by to asi byla zajímavější částka, než u AdSense.
Audit návštěvnosti jsem si nemusel dělat žádný a kromě digitálního podpisu a vložení HTML kódu do stránek jsem se nemusel už o nic starat.