Nova fakta? Ja jsem treba nevedel, ze Mall ma vlastni sklady, jak jsou velky, ze odstrihli 35% dodavatelu nebo ze vyzkouseli 8 expedicnich sluzeb. Vice fotoreportazi!
Ten clanok je podla mna dobry. Tie informacie tam su. Mozno nie okato, ale medzi riadkami urcite ano. Mne ako prevadzkovatelovi mensieho shopu je to uzitocny pohlad na tu istu vec z inej planety... :)
Jednou jsme u Mallu u velkoskladu zkusili osobní odběr, když jsme jeli na dovolenou a měli jsme cestu kolem. Bohužel systém tam mají nastavený opravdu pekelně a během pár minut se utvořila taková fronta, že jeden člověk mohl čekat klidně půl hodiny. Trochu nedomyšlené a pokazí to celý dojem u takové hypermodernvelkologistické záležitosti.
Souhlas. Když měli v Mallu problémy s objednávkami a obchodníci na telefonu neměli ani páru, co se děje, tak Lupa o tom odmítala své čtenáře informovat. Teď je najednou všechno v Mallu superbombastický. Je třeba vyžehlit pošramocenou povět, tak "uděláme s Lupou reportáž".
Hlavne se to vubec neda srovnat se zahranicnimi eshopy. ja jsem si v pondeli vecer objednal balicek z eshopu se skladem v new yoerku a za 40 dolaru postovneho uz ho mam dneska doma. To same objednavka z Japonska dorazila do Cech za tri dni (sice potom cekala na celni poste 14 dni na odbaveni, ale to je uz jiny problem).
Hlavne nechapu, proc by mela byt cena za doruceni vecer jina nez dopoledne. Pokud je to z duvodu priplatku za prescasy pro dopravce, tak proste zavedu vecerni smeny, ne? Preci pres den je vetsina lidi v praci.
Obyčejná hala jakých je tu mraky, akorát z eshopů takovouhle halu asi nikdo nemá. Resp. asi jen Alza, soudě podle jejich fotek na webu. Pro mě osobně je třeba tohle důvodem, proč Mall znova vyzkoušet, jakože mě v minulosti právě ta jejich dostupnost/nedostupnost zboží dost štvala.
Škoda že se pan redaktor nezeptal kolik % zboží co nabízí mají skutečně skladem, nebo kolik tam mají v hodnotovém vyjádření. To by bylo dost zajímavé.
Tak to je jedno a to samý, ne? Přes internet objednat, v kamenný pobočce (kterou mám při cestě) vyzvednout. Jinak samozřejmě nechci zpochybňovat až nesmyslně vysoký ceny u nějakýho sortimentu na prodejně (i na internetu), to má ale skoro každý.
To se velice pleteš - DATART má ceny na prodejně a v E-Shopu většinou velice výrazně rozdílné. Kamarád si objednal plasmu, přivezli mu jí domů, vybalili, postavili na místo a nabídli mu i naladění. Když se ptal, proč to tak je, tak mu řekli, že pokud chtějí konkurovat jiným E-Shopům, musí mít i konkurenceschopné ceny. Jak jednoduché ....
Asi je to o lidech, ale já mám zkušenosti s PPL (celkem odhaduji mezi 1-2 sty nákupy) jenom dobré zkušenosti. Dovezou na blízkou náhradní adresu či přijedou později, prostě flexibilní. Nikdy se mi nestalo, že by nechali zboží u někoho, u koho neměli a já ho tak nedostal. Asi jsem klikař.
Objednal jsem si (pomerne beznou) LCD TV v eshopu Electroworldu. Dostupnost skladem, dodani do druheho dne.
Super, vybiram dobirku (kartu neumeli a prevod by trval minimalne 3 dny). Jelikoz je dopoledne ocekavam ze vecer zbozi predavaji dopravci a druhy den mi prijde.
Rodina doma ma penize v obalce, cele dopoledne cekaji kdy zazvoni dopravka.
Ejhle odpoledne telefon z e-shopu: "Dodavatel nam to neposlal, prijde to az v utery (byl ctvrtek). Mame jeden kus na prodejne Zlicin, tam si ho muzete vyzvednout.". Super rikam si, ale pozor zrada - pokud bych vyrazil na Zlicin, zaplatim cenu jako v kamennem obchode (tedy asi o 2.5 tisice vic nez eshop).
Objednavku tedy obratem rusim a hledam dal.
Nachazim mall.cz zbozi maji, overuju radsi telefonem. Objednavam a vybiram osobni odber.
Najit ten sklad je trochu umeni (zvlast odbocku bez zavory), prostredi nevabne, dve okenka z toho jedno funkcni. Fronta az ven, vedro... ale docela rychle sem na rade a krabici si opravdu odvazim.
Pouceni z toho - nejvetsim problem ceskych e-shopu je a) dodatelnost, b) dodavani. Cenove uz myslim moc soutezit nemohou, zlepsovat muzou tedy tyhle dve featury.
A jeste poznamka k castemu boji PPL x Ceska posta. Ridici PPLka jsou vetsinou typy ktere potkat vecer na ulici tak prejdu na druhy chodnik a zbozi ochotne daji komukoliv kdo se pri jejich prijezdu jen prochazi kolem vchodu do baraku. U CP mam sice skoro jistotu ze mi to domu nedodaji, ale vyzvednu si to cestou domu na ulozne ne dal nez 10 minut od baraku.
Kazdemu muze vyhovovat neco jineho a tak ma trh vypadat.
Teď už chápu, proč mají za standardní doručení cenu 299,- Kč - holt každý sranda něco stojí, a tenhle sklad a složitý systém asi dvojnásob. Nemusím asi ani psát, že s takovým příplatkem za dopravu se Mall dostane včetně dopravy na nekonkurenceschopnou úroveň, takže se tam skoro nic koupit nevyplatí.
"Prostě zavedu večerní směny, ne?" OMG .. jednoduchý jak facka, že to nikoho netrklo. Vy byste měl jít dělat do logistiky a ukázat jim všem, jak na to.
Jak to funguje kousek za hranicemi vím relativně dobře, neb jsem tam trávil relativně dost času. V Německu si nechávají dopravci připlácet horentní sumy i za vybrání dobírky, natož za večerní doručení. V polsku a maďarsku těžko někoho večer donutíte, aby vůbec něco dělal. V maďarsku ostatně i přes den. A možná že vám doručí po páté-šesté večer kurýr malé zásilky, ale ledničku vám v sedm večer nebude vozit nikdo, pokud mu za to pořádně nepřiplatíte.
Když přecházeli na SAP, tak mi u nich taky visela objednávka. Pravda je, že aspoň napsali mail, že se to zdrží. Vzhledem k tomu, že jsem se SAPem tehdy dělal, se vůbec nedivím, že měli problémy s nasazením.
Mall ma komfortni doruceni kde ti dodaji zbozi az do bytu, vcetne vynosu do 7.patra. Osobne jsem vyuzil u nove kuchyne a je to super, dokonce mi to ridic rozbalil a odnesl si folie abych tam nemel bordel. Fakt je, ze vsichni ostatni to dorucuji za prvni dvere, vypada to ze to je v CR standart... A kdyz se kouknu na predrazeny Datart, tak to si to radsi vynesu sam...
Občas mají i v tom "extrémně předraženým Datart" něco za extrémně dobrou cenu. Za poslední 2 roky jsem tam koupil (přes inet) robota, holicí strojek a PS3, takže něco přes 20 tisíc. Ta cena byla vždycky nižší než u jiných prodejců.