Díky Patriku za nahrávku.
Moje rezignace na chytrý marketing, který pomůže i vyšší návštěvnosti z vyhledávačů, to určitě není. Prostě jsem chtěl ověřit, zda některé staré teze na Seznam platí. A jeden ze způsobů je tento, tedy vyzkoušet to na větším vzorku dat. A takto mi to vyšlo.
Pozice na Seznamu, propady po aktualizacích, velká očekávání klientů v nejkonkurenčnějších tématech řešíme stále. A vždy jsme nějak řešit museli. Díky Google a jeho penalizacím již je na trhu vidět určité procitnutí. Masový linkbuilding není hlavní téma, jako tomu bylo před časem. Dá se to pak brát jako nevýhoda, že na Seznam některé "zkratky" stále platí.
Mým přáním je, že se Seznam změní, respektive bude mít chuť (tu má) a možnosti (ty asi nemá) se změnit a bude vůči těmto technikám více imunní. Otázka je, zda současně přinese Seznam i kvalitu výsledků, o kterou tu jde nejvíce.
Druhá, dlouhodobě velmi nepříjemná cesta je, že Seznam přestane být zajímavý zdroj návštěvnosti, majitelé webů ho přestanou řešit a budeme mít už jen Google, tak jako je tomu všude. A to, jak víme, není výhra. :)