Ti, kdo zaplatí na přepážce, dostanou do ruky potvrzení a navíc se asi "průklepy" těch potvrzení někam ukládají, takže je lze, na rozdíl od elektronické platby, dohledat.
Jste úplně mimo. Elektronické platby se samozřejmě také ukládají. Jenže rozdíl musel být v něčem jiném – že ta platba na pokladně byla nějak spárována s tím, kdo zaplatil (třeba tak, že to pokladní přímo zadávala do systému pro evidenci plateb), zatímco bankovní platba takto spárována nebyla – chybou úřadu.
Pokud bych platil rovnou převodem z internetového bankovnictví, tak nemám jak předat informaci magistrátu, za koho konkrétně platím.
Způsoby, jak předat tu informaci, jsou minimálně tři. Můžete to napsat do poznámky pro příjemce platby (to není moc vhodné, protože se to těžko zpracovává automaticky). Nebo dostanete přidělený variabilní symbol a ten u platby uvedete (to je nejběžnější v ČR). Třetí varianta je, že plátci uvedete, z jakého účtu to zaplatíte (to je běžné v některých jiných státech).
O tom variabilním symbolu už jsem vám to psal. Jenže vy jste se z toho nepoučil, místo toho plácáte stejný nesmysl pořád dokola – to je důvod, proč navždy zůstanete hlupákem.
Mimochodem, kdyby neexistovala tahle možnost párování bankovních plateb, nedokážete nikdy přes banku zaplatit žádnému obchodu, firmy by nikdy nevěděly, jestli jim někdo zaplatil fakturu, stát by nevěděl, zda jste zaplatil daň.
Druhá věc je, že za bankovní převod nedostanu žádné potvrzení, jen se objeví příslušná položka v mém výpisu z účtu a existuje přitom upozornění, že položka na výpisu z účtu nemůže v případném sporu sloužit jako validní důkaz zaplacení.
Potvrzení si od banky můžete vyžádat.
Že bojujete proti všemu modernímu, kam počítáte digitální dokumenty a ekologii, to jsem chápal. Že pro vás přílišná modernita budou i banky, to mne překvapilo. Nebudete za chvíli vystupovat i proti elektřině.