Čestně přiznávám, že ten film jsem v životě neviděl a mám tedy mezeru ve vzdělání.
No, mne nejspíš reklama příliš neovlivní především proto, že se rozhoduji spíš zcela iracionálně. ;oD
Ale, po pravdě přiznávám, prostě se držím toho, co znám, s čím mám dobrou zkušenost. Jednoduše kupuji pořád dokola to samé. Když přestali v sámošce prodávat mé oblíbené rohlíky, protože nový dodavatel pečiva trval na exkluzivitě, neměli jsme doma dva měsíce ani jeden rohlík, než jsem našel, kde se dají koupit ty, které mi chutnají. Žádná reklama to nemohla změnit.
Když můj oblíbený šampon změnil složení, nakoupil jsem v drogerii 30 různých šamponů a zkoušel, čím to nahradit. Jeden jsem si vybral - a chodil na doplňovací nákup s obalem, abych poznal ten správný. (Už ho taky nedělají - až spotřebuji zásobu, dojdu koupit zhruba 30 šamponů...) Ani nevím, jaká je to vlastně značka.
Když potřebuji celaskon, jdu do první lékárny, kterou potkám cestou. Pro baterky chodím 20 let do stejného elektra, kde mají mé oblíbené - a netuším, zda patří do nějakého řetězce.
Vím, že existují samoobsluhy Albert, protože tam jsem dvakrát dostal špatné zboží, takže tam nenakupuji; vím, že existují samoobsluhy Tesco, protože tam mají mé oblíbené máslo, pokud ho neseženu v obvyklém obchodě.
Mám 30 let účet ve stejné bance - a nehodlám to měnit, pokud mne něčím nezklamou; neřeším, že na hypotéce je vysoký úrok a na běžném účtu žádný.
Jsem si vědo reklamy, ale u mého způsobu rozhodování opravdu nehrozí, že by jej nějak ovlivnila. S jedinou výjimkou: pokud mi reklama na nějaký výrobek přeruší sledovaný film, napíšu si na papírek, na co to bylo, a daný produkt nekoupím, dokud ten papírek budu mít u sebe (nebo si budu pamatovat, co to bylo, což si nejspíš dlouho pamatovat nebudu).