Není to vtip, je to hláška z filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag.
Podstatné je, že pokud někdo tvrdí, že na něj reklama nefunguje, protože nekupuje věci na základě toho, že je viděl v reklamě, znamená to, že vůbec nechápe princip reklamy – tudíž je na ovlivnění reklamou velmi náchylný. Nikdo nekupuje věci na základě toho, že je viděl v reklamě. Snad s výjimkou lidí, kteří nakupují podle letáků se slevami, ale i ti budou tvrdit, že to nakupují kvůli tomu, že je to výhodné, ne kvůli tomu, že je to v tom letáku.
Zkrátka veškeré argumenty typu „nejsem si vědom reklamy“ se míjí s podstatou reklamy, protože velká část reklamy je založená na tom, aby ovlivnila vaše chování ještě před tím, než dojde na racionální uvažování. Úkolem racionálního uvažování už je pak jen zdůvodnit si to rozhodnutí, které vzniklo podstatně dříve ve vývojově starších částech mozku (které právě mohou být velice dobře ovlivněny reklamou, aniž by si to dotyčný uvědomoval).
Není to zdaleka jen věc reklamy a pokud si myslí, že se rozhoduje vždy jen racionálně, jenom sám sobě lže.