bože,.. tady je takových odborníků, co "přesně vědí", jak online reklama funguje - nebo nefunguje.. já v oboru pracuji, dalo by se řící, že jsem jedním z těch "zlých lidí", co se vám snaží podstrčit i přes váš vehementní odpor, že si FAKT MUSITE tuto věc koupit - bez ohledu na to, že vy to FAKT NECHCETE .. :))
místo nějaké relevantní diskuse, co bude znamenat konec povolení cookies třetích stran (- a to jsou jako které?), která zásadně ovlivní nasbíraná statická a analytická data pro cílení reklamy, se tu lidi předhání, kdo z nich je lepší "psycholog" a "analytik sociálního chování dotčených jedinců"
za mě.. ti největší burani, co tu řvou něco o ". na mě si nepřijdou.. já mám blokátory reklam" .. fajn, máte browser, co blokuje sledování na úrovní tzv. front-endu (cookies), ale mega firmy typu alza měří ještě vaše kliknutí vedle na úrovní tzv. server-side měření, které cookies vůbec nezajímají.. takže tu reklamu dostanete tak jako tak (ledaže byste každý den mazal cookies a přihlašoval se skrze VPN z různých míst na světě)
Conversion API - také obchází cookies (zejména případ META FB marketingu) a přesně z těch důvodů, co jsou těmi "protestanty" v diskuzích zmíněny - použivání blokátorů reklam, striktní nesouhlas s jakýmikoliv cookies atd..
Cookies třetích stran - to je něco, na co jsem sám zvědav, jak Google bude nakonec definovat. Z podstaty věci by to měly být trackovací scripty, které se tahají ze zdrojů MIMO VASI napárovanou doménu.. pokud si někdo dát na web GTM tracking script a v něm sleduje pouze akce, které někdo provede jako "click" , "scroll" atd na webu, tak to určitě není "třetí strana".. ale co když tam má např. trackovací script pro Sklik konverze, Hot Jar heatmapy apod? Nebo nedej bože.. dokonce FB pixel?
- tady to začíná být zajímavé. Této věci se i ve spolupráci se zainteresovanými lidmi od zahraničních klientů, někteří z nich jsou opravdu "TOP" na analytiku a stuff nedokážeme shodnout. Obecně se tvrdí, že FB pixel to postihne (third-party cookies, netýká se FB CAPI).. ale třeba Hot Jar script to nepostihne.. Já v tom nevidím zásadní rozdíl
Ale jako srovnání, jak "labilní" je Google ve svém uvažování nabídnu poslední "výkřik" - cookies consent V2 .. půl roku je schopen Google ve všech možných materiálech tvrdit " MUSITE zavést souhlas s dvěmi novými úložišti - ad_user_data a ad_personalization" .. aby pak měsíc po NUTNEM zavedení vítězoslavně přišel s tím:
"my jsme tak hodní, že jsme se rozhodli, že budeme AUTOMATICKY mapovat nový nutný souhlas "ad_user_data" na stávající "ad_storage"....
k @!%&!(%&!(% do .. PI%!%&()%U !!!! jaký pak vůbec mělo smysl vynucovat si zavádět nový souhlas AD_USER_DATA - když je to jen přejmenovaný AD_STORAGE??!!!!!