Výroční zpráva Pew Internet je k nalezení ve State Of The News Media, pokud si ji chcete prostudovat celou a nebude vám stačit pouze základní výběr.
Jak jsou na tom tedy média?
- Tištěná inzerce jde dolů, o 1,5 miliardy, a poprvé od roku 1982 je pod 20 miliardami USD
- Digitální inzerce o tři procenta vzrostla, ale na pokrytí ztrát té tištěné to nestačí
- Lokální televize stále hlásí propady diváků
- Z diváků pod 30 let už se na televizní zprávy dívá pouze 28 %
- Tři největší kabelové televize na tom nejsou o nic lépe, 30% pokles u sledování zpravodajství od roku 2007 do roku 2012
- Mobilní inzerce vzrostla o 80 % na 2,6 miliardy dolarů a Facebook zde hraje viditelnou roli, byť jedničkou je Pandora s 226,4 miliony dolarů, dvojkou Google s 203 miliony dolarů
- V mobilní inzerci pouhých šest společností realizuje 72 % objemu inzerce
Na novinách a novinářích se samozřejmě podepsalo i výrazné propouštění, dnes jich je zhruba 40 tisíc (pracujících plným časem jako novináři), o 30 procent méně než v roce 2000, kdy jich bylo nejvíce.
Lokální televizní stanice se z 40 procent věnují tvorbě obsahu týkajícího se sportu, počasí a dopravě. V CNN, v minulosti založené hlavně na reportérech a jejich práci, došlo k poklesu objemu toho obsahu prakticky o polovinu.