Jak jsou na tom (americká) média? Tisk jde dolů, digitál roste

19. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pew Internet a jejich výroční zpráva State Of The News Media je venku. Tištěná inzerce (v USA) klesla o 1.5 miliardy USD, digitální o tři procenta stoupla, mobilní inzerce stoupla o 80 % na 2.6 miliardy.

Výroční zpráva Pew Internet je k nalezení ve State Of The News Media, pokud si ji chcete prostudovat celou a nebude vám stačit pouze základní výběr. 

Klíčové ekonomické ukazatele, změna v jednotlivých kategoriích

Jak jsou na tom tedy média?

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

  • Tištěná inzerce jde dolů, o 1,5 miliardy, a poprvé od roku 1982 je pod 20 miliardami USD
  • Digitální inzerce o tři procenta vzrostla, ale na pokrytí ztrát té tištěné to nestačí
  • Lokální televize stále hlásí propady diváků
  • Z diváků pod 30 let už se na televizní zprávy dívá pouze 28 %
  • Tři největší kabelové televize na tom nejsou o nic lépe, 30% pokles u sledování zpravodajství od roku 2007 do roku 2012
  • Mobilní inzerce vzrostla o 80 % na 2,6 miliardy dolarů a Facebook zde hraje viditelnou roli, byť jedničkou je Pandora s 226,4 miliony dolarů, dvojkou Google s 203 miliony dolarů
  • V mobilní inzerci pouhých šest společností realizuje 72 % objemu inzerce

Na novinách a novinářích se samozřejmě podepsalo i výrazné propouštění, dnes jich je zhruba 40 tisíc (pracujících plným časem jako novináři), o 30 procent méně než v roce 2000, kdy jich bylo nejvíce. 

Kam odcházejí diváci?

Lokální televizní stanice se z 40 procent věnují tvorbě obsahu týkajícího se sportu, počasí a dopravě. V CNN, v minulosti založené hlavně na reportérech a jejich práci, došlo k poklesu objemu toho obsahu prakticky o polovinu. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).