Názory k článku Jak definovat význam českých elektronických obchodů?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 1. 2000 11:03

    Petr Novotny (neregistrovaný)
    Jak poznat cesky obchod? Nu, treba podle toho, ze plati dane v Cechach. Je to s temi obchody jednoduche: Amazon je americky obchod, nebot plati dane v USA. Az zacne "prodavat u nas", tak u nas zalozi pobocku a bude platit dane tady.

    Je snad v teto definici nejaky problem?
  • 4. 1. 2000 11:29

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Bohužel, je. Problematika placení daní je zcela oddělena od místa, kde subjekt podniká. Existuje celá řada zcela legálních způsobů, jak může v Čechách podnikající subjekt platit daně (nebo část daní) jinde, a teoreticky to jde i naopak. Proč říkám teoreticky? Čechy nejsou zrovna daňovým rájem, jak asi všichni každý měsíc znova a znova zjišťujeme...
  • 4. 1. 2000 11:15

    Petrak Luděk (neregistrovaný)
    Bohužel musím konstatovat, že ani VLTAVA ani AUTOCONT prostě nefungují. Na VLTAVA jsem si objednal, zaplatil, ale dostal něco jiného - na protesty nereagují. AUTOCONT - nedodržení ceny. Následný telefonický dotaz = neuvěřitelná arogance. Byl jsem nadšený uživatel Internetu, teď si dávám velký pozor.

    Mimochodem, v jedné firmě, u které kupuji zboží mi oznámili, že na vltava2000.cz dali ceny jen tak pro legraci, protože obchodvání nefunguje i ze strany zákazníků (nevymahatelnost). Požadavky je nezajímají, stejně dle tjejich tvrzení tam žádné určitě stejně nejsou.

    Petrak
  • 4. 1. 2000 16:40

    Sokrates (neregistrovaný)
    S velkym zaujmom sledujem vyvoj eCommerce. Okrem ineho aj preto, pretoze sa tym (Internetom a E-commerce) zivim. Napriek tomu som zvedavy, dokedy sa bude tato bublina nafukovat kym splasne.
    Tato megakampan ma jediny ciel - vytvorit novu potrebu nazvanu Internet. Penazi v tejto loterii pribuda a teda aj jej fanusikov. Je celkom mozne ze sa to stihne a ludia sa zapoja do hry skor kym to cele krachne. To neviem odhadnut.
    Takze je jedno kde a aky je obchod na Internete. Pise sa o tom len preto, aby to ludom (a investorom) stale znelo v usiach. Aby tomu uverili.
    V Cechach vladne nervozita (na Slovensku esta ani to nie). Veci na Internete sa pohli. Je cas zacat zbierat nejake ovocie. A tak clankov pribuda. V skutocnosti tu vsak zatial nikto obchod na internete nepotrebuje. O to je to tazsie.
  • 4. 1. 2000 17:37

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Každá nová technologie se řídí technologickým adopčním cyklem, a do doby, než si na ni lidé zvyknou, ji samozřejmě nepotřebují. (Vzpomeňme například na dnes slavný odhad expertní komise ve Velké Británii, která po druhé světové válce předpověděla, že Británie bude potřebovat v následujících desetiletích až tři počítače). V tomto oboru je velmi těžké být prorokem a určit, která z marketingových bublin splaskne a která se dočká masového rozšíření. Mým osobním názorem je, že jádrem myšlenky e-commerce je poskytnout globálnímu médiu Internetu ekonomicky životaschopný model. Jsem hluboce přesvědčen o tom, že se tuto část vize e-commerce podaří realizovat. Pochopitelně, v poněkud jiné podobě, než ji známe dnes. Hodně velký kus práce ještě čeká zejména výrobce spotřební elektroniky.
  • 4. 1. 2000 22:04

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Navrhuji dvě možné definice "českého on-line obchodu":
    1) Obchod zaměřený především nebo výhradně na české zákazníky, s procesy zaměřenými především nebo výhradně na fyzické dodání po ČR.
    2) Obchod, jehož (hlavní) distribuční centrum je na území ČR

    "České" obchody podle definice 1) jsou opravdu problém a mnoho šancí jim nedávám (s výjimkou specifického zboží, kde je lokálnost praktickou nutností).
    U obchodů dle definice 2) nevidím žádný problém.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).