Národní asociace provozovatelů vysílání v USA vydala oznámení, že všechny větší televize se připojí jak mediálně, tak finančně k informační kampani, která se týká přechodu z analogového na digitální vysílání. V brzké době se také uvažuje o povinném vysílání informačních spotů.
Kampaň je relativně silně zastoupena různými naučnými pořady, setkáními s penzisty, reklamními spoty a tzv. Road Show. Přesně 100 dní před vypnutím analogového vysílání se bude čas veřejně odpočítávat. Odpočítávání bude zřejmě v podobě ubíhajících „čísel“ na televizních obrazovkách.
Zajímavým projektem jsou rovněž internetové stránky DTV Answers, které mají fungovat podobně jako reklamní spoty, tedy vysvětlují lidem základy digitalizace, co je potřeba ke sledování zemské digitální televize, atd. Několik rozporů do kampaně vnesla ale neočekávaná otázka, na jakou věkovou a sociální skupinu by mněla být především zaměřena. Výsledkem bude nejspíš „zlatá střední cesta“, tedy rovnoměrné rozložení na všechny jak věkové, tak sociální skupiny.
Vzhledem k velké rozloze a nerovnoměrnému osídlení USA bude do kampaně zapojena i pošta. Výjimku z ukončování analogového vysílání budou mít některé jižní státy, kde je velká menšina Španělů, pro které není angličtina zrovna ideální jazyk pro pochopení přechodu vysílání. Chudší a starší diváci si budou moci na konci roku 2008 zažádat o slevové kupóny na set-top boxy, a mohou tak ušetřit až 40 dolarů.
Zdroj: ČRo Digital