[Oživeno] Ministr informatiky a vnitra Ivan Langer (ODS) připustil, že reklama na České televizi (ČT) by mohla být zachována a dokonce zvýšena zpátky na jedno procento denního vysílacího času. Její výnosy by byly ale určené výhradně na dva projekty: na podporu české kinematografie a především na podporu digitalizace. Říkám to teď bez toho, aniž bych uvedl, jestli půjde o oba projekty, nebo o jeden. A neříkám ani, v jakém poměru by si peníze případně rozdělily,
uvedl Langer na dnešní tiskové konferenci k připravenému návrhu digitální novely, která se konala v Praze na Ministerstvu vnitra.
Slova Ivana Langera musela potěšit předsedu Sdružení za konkurenci na trhu televizní reklamy Jiřího Mikeše z Vysoké školy ekonomické. Ten za dočasné zachování reklamy na ČT horuje, protože od 1. ledna 2008 reálně hrozí, že se veškerá televizní inzerce naváže pouze na dva subjekty, na televizi Nova a Prima. Šest nových digitálních programů, kterým mělo zmizení reklamy z ČT pomoci, totiž v tu dobu ještě nebude vysílat.
Návrh změn zákonů týkajících se digitalizace konkrétně počítá s tím, že pokud se všechny celoplošné a regionální analogové televize závazně nepřihlásí do 30. listopadu 2007 k Technickému plánu přechodu, vrátí se reklama na ČT k 1. lednu 2008 v plné síle. Ke zrušení reklamy na veřejnoprávní televize pak dojde až potom, co všechny televize ukončí analogové vysílání. Konkrétně to má být první den měsíce následujícího po tomto konci.