Nijak mě to teda nenadchlo. Stejně moc diváků s provozem MPEG-4 mít nebudou. Já být ředitelem této společnosti, tak spíš uvažuji o umístění v Muxu, nebo bych zůstal na Satelitu v MPEG-2. Ostatní platformy nemají v dnešní době zatím význam a je to jízda po vedlejší koleji. Tož tak!
No tak to je super. Nejdříve všichni řvou, že program v HD chtějí a teď jak vidím v anketě i Vaśí reakci, tak ne. No jo, některým Čechům není dobré nic, ikdyby to bylo maximálně super.
Já teda do těch 30 procent nepatřím a ve svém okolí nevím o žádným takovým. Nedovedu si představit TV skvost, za který bych byl ochoten TV platit. Pořádný film chci stejně raději "prožít" v biografu. Domácí kino většině, podle mého, přináší pouze možnost sledovat "hit" v teplákách a papučích na divanu s chroupáním chipsů a kolektivním klábosením o tom, co většinou v tu chvíli nesouvisí s prezentací "uměleckého" díla. Je to můj názor, je zbytečné mě kamenovat.
Já bych si nedovolil pochybovat o kvalitě X-té kopie v kině. Úspěšný film z těch kin přináší až stovky milionů, takže šetřit na kopírování by byl hazard. Naopak někdo v jiné diskuzi tvrdil, že ani X-té kopírování nemůže snižovat kvalitu digitálního záznamu. Také předpokládám, že kopie pro další kina se nevytváří kopírováním z té předešlé, ale všechny z jednoho masterdisku (nebo několika mála). Proto si myslím, že kopie pro profesionální použití v kině bude většinou kvalitnější než ta určená jen pro privát. Ale třeba se mýlím? :-)
Jakýho masterdisku?!? Bavíme se tu o filmu, fyzickýmu objektu. Samozřejmě, digitální záznamy se dají kopírovat bezztrátově, ale film-->film je kopie stejně analogová jako kazeta-->kazeta.
Jakýho masterdisku?!? Bavíme se tu o filmu, fyzickýmu objektu. Samozřejmě, digitální záznamy se dají kopírovat bezztrátově, ale film-->film je kopie stejně analogová jako kazeta-->kazeta. A zatímco HDTV dostaneš naskenovaný třeba z první kopie, (originální negativy jsou pochopitelně ideální, ale u spousty filmů se bohužel skenuje taky z nějaký další kopie) tak do kina se dostane několikanásobně zkopírovaný film. Kopírovat pro všechny kina z negativu by bylo neúnosný, jednak proto že by se to nedalo stíhat časově, jednak kvůli riziku poškození.
No tak za tu cenu si to můžou narvat do špic. Hrubá cena 200,- minimálně, to znamená, že u koncáka to bude aspoň 350,-. V balíčku s dalšími 3 HD programy za 690,-.
No to se fakt vyplati, ze.
nedvedeš si to představit ... veď už platíš ČT, neviem presne, koľko je to ale u nás platíme za 2 programy mesačne 100Sk - STV je takmer najdrahší Pay TV program. Pre porovnanie všetky ostatné programy (okrem HBO) sa pohybujú medzi 5 až 30 Sk !!!
Nova zavadi HD jen proto aby obsadila co nejvice ze sveho dosavadniho frekvencniho spektra ... zjednodusene receno, cim vice HD tim mene se do eteru vejde konkurence ... asi tak
No když byl Filmbox ještě free, tak v reklamních blocích před samotnými filmy hlásali: .....S POTĚŠENÍM A BEZ ZVLÁŠTNÍCH POPLATKÚ VÁM PŘINESEME...., tak to asi kecali, možná je to i klamavá reklama, ne ?
Pokud vim tak i ve velkých multiplexech se jede z filmů. Neni to tak dlouho co sem viděl v televizi jak ředitel nějakýho velkýho multiplexu řikal, že počet sálů kde může bejt premiéra je omezená dodanýma kopiema filmu...
Vsichni nervou, ze chteji HDTV. Ja otevrene rikam, ze preferuji nejdriv evropsky beznou konkurenci rekneme 15-20 stanic volne dostupnych stanic v SDTV a pak, zbyde-li nejake misto po ukoncenem analogu, zkusit i placene stanice, vcetne HDTV. Ale spis bych to stejne videl radsi na satelitu nebo v kabelovce...
Tahle diskuse je uplne zbytecna, protoze je ciste teoreticka (akademicka). Stejne to bude vzdycky obracene. Neni duvod, proc by televize utracely za nejakou ultra spickovou kopii (co za skvostne kopie televize dostavaji ostatne muzete videt denne na Nove a Prime uz dneska, a to jde jen o standardni rozliseni), v realu teda nebude kino nikdy horsi. Prinejmensim ma film i oproti HDTV nekolikanasobne vyssi rozliseni a je uplne bez komprese. Ja osobne bych uvital treba HDTV vysilani filmoveho klubu, treba i starsi, protoze to jsou veci, ktere moc v kinech nejdou, ale to je bohuzel uz uplna utopie. Kvalitni, ale malo sledovane, to je vrazedna kombinace :-(. Program a'la HBO mi nechybi vubec, v SDTV ani v HDTV. Na filmy, ktere chci videt, jdu do kina (obvykle na doporuceni pratel nebo po predbeznem shlednuti nejakeho sileneho kinoripu ;-)).
V kabelovce bude po prechodu na DVB-C mista dost. Proc ne? Spousta lidi ve mestech kabelovou pripojku ma, nemaj (at uz nemuzou nebo nechtej) satelit a nechtej ani internet.
myslel jsem to tak, ze kabelovka je maximalne u tak 20 procent domacnosti v CR, takze co tam maji, to je jejich vec. Proste kabelovka musi nabizet nove porady, ne aby se televize prosily o misto v kabelu.
Není pravda. Film má až na výjimky rozlišení odpovídající 720p nebo míň. 1080p(i) je opravdu málokdy využité u věcí točených na film. Možná jde jen o kvalitu přepisu/vzdálenost kopie od originálu, ale prostě je to tak.
U Novy a primy to vidim spíš tak, že dokoupí prostě jen licenci a vysílají z toho co nakoupili před lety. Nové filmy a seriály obvykle vypadají dobře.
Zvlášť co se týče seriálů nevidim důvod proč by si měly TV účtovat vyšší cenu, tam HDTV stojí víc maximálně o rozdíl ceny kazet.
To je jen chytání za slovíčka. Samozřejmě že i filmový záznam má rozlišení. Stejně jako analogové vysílání. Sice se nejedná o čtverečky, ale přesto je rozlišení omezené, obaz na filmu přece není nekonečně ostrý, ale má určitou konečnou ostrost, která limituje rozlišení. I kdybyste naskenoval film v rozlišení dva milióny x milión, víc detailů z něj prostě nevydolujete. To jsou fyzikální zákony.
Vždyť o tom píši... To, co limituje optické rozlišení je právě ono zrno... Nicméně vzhledem k nedokonalosti lidského zrakového orgánu a dnešních filmových surovináchch, nelze o jakémkoliv rozlišení hovořit... A již vůbec ne o nějakém 720P či 1080i(p), to patří zcela někam jinam...
Odborné články uvádějí, že rozlišení v hodnotě 720 bylo zvoleno proto, že má být přímo srovnatelné právě se zrnitostí 35 mm filmu. Proto prý rozlišení 1080 už z klasického filmového materiálu lepší optickou informaci neposkytne. Pořád platí, že právě díky nedokonalosti lidského oka a dynamičnosti děje na filmovém plátně stále tyto parametry filmu a rozlišení 720 jsou dostatečné.
Jak už za mě napsal anonym, samozřejmě že jde o rozlišení hovořit. Prostě pokud naskenujete film v rozlišení milión krát milión, zmenšíte ho na 720p a potom zpátky zvětšíte na milión krát milión, uvidíte minimální rozdíl. Nevím proč by se nedalo hovořit o žádném rozlišení. Každý obrazový materiál má nějaké rozlišení, ať je to film, VHS, DVD, HDcam, snímky z družice nebo cokoli jinýho. Pokud vám to, že tam nejsou pixely vám brání si něco takového představit nemění nic na tom, že to smysl dává.
Sice možná budou, ale nejsou. Ted'jsou obchody plné pouze STB MPEG-2, nic jiného. Já ho mám také. Chytám Vraní Vrch. S MPEG-4 jsem ještě žádný v obchodě neviděl. Ohledně toho Filmu si myslím, že se ta lepší kvalita na obyč TV byt'třebas 100Hz nepromítne. Ty ruchy tehdejší kvality z Filmových pásů tam budou stejně pořád. To je jako když by jste nahrával z rušenýho analogu se zrněním nebo pruhama do čehokoli, byt'v maximální vysoké kvalitě. Změní se něco? Nikoli! Kvalitu z toho neuděláte.
Je to něco asi jako u fot'áků. Všichni se v nedávné minulosti honili, co do nejvíc pixelů. Ano ze začátku to význam mělo 1, 2, 3 - 5Mpixelů. Ale nad 7 je už kvalita jiná a naopak ještě horší. Někteří tomu stejně nevěří a jen je hřeje, že maj aparát s vysokým rozlišením za hromady peněz. Kvalita je špatná, a foto je už rozmazané. Je to už tedy nad určitou pomyslnou hranicí. Tyto informace mám od kvalifikovaných z Foto obchodu. Proč o tom mluvím? Něco podobného je to i s filmem. Ne, že by se stal rozmazaným, to tu naštěstí nehrozí. Jen, že se toho nevyužije. I dnes vidím v Muxu, jak některé filmy mají velikou rezervu dosáhnout maximální kvality i v datově omezeném MPEG-2. Je to zašuměné apod. Je to tím, že je to dělané ze starších záznamů na filmových pásech. Proč tedy jít do HDTv? Je tam jen vyšší strop, kam stejně většina Filmů nedosáhne ani náhodou. Jen ty, co se točí ted'. Velká nevýhoda je také ve zpětné nekompatibilitě s MPEG-2. Zase vyhazování peněz za další nový a dražší přístroj, a také tedy Tv-HD Ready. U PC alespon' dělali Hardware většinou zpětně kompatibilní. Tady u vysílání filmů to bohužel neplatí. Tož tak !
Zatím neviděl. Ale dobře vím, že to v něm musí být už nahráváno. Takových filmů (českých) asi moc nebude. Mezi nimi prý Pojišt'ovna Štěstí, Zprávy a co ještě? Jen kusy které se dají spočítat snad i na jedné ruce. U těch ostatních filmů co jsou překonvertováni do HDTV to kvalitě už nepřidá. (Tak jak u hudby z MP3 do Wav, nebo DivX do DVD formátu) Takže ani extra význam to pak nemá.
Jsem pro vysílání v HD rozlišení, neboť jsou na trhu k mání LCD televizory již za více než dobrou cenu, a rozdíl v kvalitě obrazu je znatelný. Tak proč ne? LCD je navíc univerzálnější než-li CRT a má menší spotřebu el.energie. Tak sem s tím.
Není to u filmů skoro jedno? TV si ty půlsnímky zas může složit zpátky (reverse 3:2 pulldown pro i60, pro i50 buď vždy dva po sobě následující nebo reverse 3:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2 pulldown, ale to se asi moc nedělá).
I když vlastně v případě PALu a H264 je to jedno, protože H264 se 2:2 přizpůsobí a bude kódovat progresivně, takže v tomhle případě je 1080i a 1080p to samé.
Pravdu nemáte Vy... Optický záznam na negativ filmu nemá co do činění s jakýmkoliv rozlišením... Jediné, co limituje objektivní rozlišitelnost detailu je zrno samotné emulze filmu...