Když to říká výzkum, tak na tom něco bude. Internetoví trolové jsou sadisti a psychopati. Ale to vlastně není nic nového, pokud jste je potkali, znáte to. Viz Online trolls are just “everyday sadists,” according to new paper
Nepříliš dobrá zpráva pro Bitcoin – chyba v protokolu umožňuje znovu a znovu žádat o převod měny. A samozřejmě, už došlo ke zneužití. Viz Flaw in Bitcoin, exchange shutdowns, $2.7 million theft: Is the end coming?
Ano, Žít Brno a další stránky na Facebooku dal zablokovat brněnský primátor Roman Onderka osobě. Hloupé, nic než hloupé. Viz Pokyn k zablokování profilu Žít Brno jsem dal já, přiznal Onderka
IT/C to není, ale snad se nebudete zlobit. Hodně povedené fotografie. Viz 44 Stock Photos That Hope To Change The Way We Look At Women
Mohou vám hloupé komentáře na sociální sítí zničit život? Po přečtení The Facebook Comment That Ruined a Life budete nevěřícně kroutit hlavou, ale takový je už ten (zejména americký) svět.
Falešné SSL certifikáty pro Google, Facebook či iTunes? Vypadá to, jako kdyby něco takového neměl být moc velký problém, ale samozřejmě že je. V mobilních aplikacích například.
TELEgraficky
■ Yahoo pomůže Yelpu ■ Microsoft pro změnu Foursquare ■ Android od Nokie v únoru ■ Ach ano, selfies s bezdomovci jsou hit ■ Project Prometheus Training Center ■ Neinformovaný nebo ignorant? ■ Boj proti sexismu na Wiki ■
HARDWARE
Takhle fotí hardware od NASA. Koukejte v Incredible Images Of Earth From One Of NASA's Most Powerful Satellites
WEBDESIGN, INTERNET
Brands Slow to Create Tablet-Specific Experiences se věnuje tomu, že firmy zapomínají na tablety. 61 % uživatelů internetu používá tablet stejně intenzivně jako mobilní telefon a více než klasický desktop.
Co hraje roli u obchodování na internetu, pokud jde o „místní“ e-komerci? Tří P – produkty, ceny (prices) a blízkost (proximity). Čtěte v Products, Prices & Proximity Are Most Important Info On Local Business Websites
SOFTWARE
Co všechno umí software a šikovný člověk? Oko:
Konkurence si brousí zuby na Dropbox. Dokáže někdo překonat jeho poměrně silnou a výlučnou pozici? Viz The battle to displace Dropbox rages on
Dřívější šéf Opery, Jon von Tetzchner (dělal jsem s ním mimochodem rozhovor před mnoha lety) si myslí, že je vše (pro Operu) ztraceno. Říká to v rozhovoru Opera founder von Tetzchner: It's all gone to crap since I quit
Mozilla opravdu do Firefoxu dá reklamy. A navíc vidí budoucnost v poskytování obsahu. Všudypřítomná obsahová mánie dorazila i do něčeho, co má hlavně sloužit pro přístup do internetu. Viz Mozilla clarifies, defends Firefox ad position
Čtyři nejlepší aplikace pro myšlenkové mapy (mind maps)? V článku The 4 best mind mapping apps bohužel uvádějí jen čtyři placené, takže já k tomu přidám jednu, kterou osobně používám dlouhé roky a je zadarmo – Free Mind.
MARKETING A KOMUNIKACE
Instagram coby nástroj pro marketing prestižních značek? Studie říká, že ano. Viz STUDY: Instagram’s Profile Rises As Marketing Tool For Prestige Brands
Takhle se na ty fotografy musí. Co si mají co stěžovat, že jste jim ukradli jejich fotku. Viz You Won't Believe How This Magazine Replied to a Photographer's Copyright Claim
Docela dobrý postřeh v Andy’s Answers: How Reebok finds the right social media influencers. To, že je někdo známý, ještě neznamená, že je vlivný.
V ČR sice stále s Instagramem zaostáváme, ale venku jede na plné obrátky. Inspirace v How Instagram took over New York Fashion Week se může hodit.
Šéf PayPalu má problém, zaměstnanci nechtějí používat vlastní produkt. Píše se o tom v PayPal chief reams employees: Use our app or quit a spíš než o reálný „problém“ jde o chytré PR.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Před čtyřmi měsíci začalo Linkedin na iPhone šmírovat vaši poštu a přidalo potenciálně velmi nebezpečnou manipulaci s jejím obsahem. Dobrá zpráva je, že podivné a problematické Intro končí. Viz LinkedIn Kills Controversial iPhone Email Feature
Snapchat umožňuje DDoS na iPhone. Viz Snapchat Vulnerability Could Lead To iPhone DDoS Attacks
V šestnácti děláte různé věci. Třeba se vyfotíte nazí a dáte to na Twitter. Taková klasická selfie. A pak už se jenom nestačíte divit, když po vás jdou a viní vás z šíření dětské pornografie. Viz TeTeen charged with child porn for allegedly tweeting nude selfies
Zapomeňte na soukromí, chyba v Instagramu umožňovala dívat se na „privátní“ fotografie. Jsme stále zpět u toho, že internet je veřejný prostor a cokoliv tam nahrajete, nahráváte na veřejně dostupnou nástěnku. Všechna ta označení „pouze pro přátele“ či „soukromé“ jsou pouze iluze. Viz Instagram Bug Would Have Let Hackers Peek At Private Photos For At Least Last Six Months
Facebook má problém a zároveň originální řešení. Problém je, že útočníci využívají důvěřivost lidí a nechávají je copy-paste vložit útočný kód do javaskriptové konsole v prohlížeči. Facebook se to snaží řešit tím, že konsoli zakazuje. Zábavný souboj. Viz www.facebook.com/selfxss a How does Facebook disable Developer Tools?
Sofistikovaný malware, u kterého se ještě neví, kdo ho vytvořil. Viz This malware is frighteningly sophisticated, and we don’t know who created it
V NSA to mají zařízené kvalitně. Stačí ukrást heslo kolegy a už můžete dělat, co chcete. Viz Snowden stole coworker's password, NSA memo reveals
Kickstarter hacknut, data neznámého počtu uživatelů v rukou útočníků. Viz Kickstarter hacked, with data stolen for an unknown number of customers
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Twitter má 241 milionů uživatelů, Facebook 1,23 miliardy. Twitter kvartálně rostl o 3,9 %, Facebook o 3,3 %. Žádná sláva. Viz Twitter's Big Battle Is Indifference (možná to v době vydání bude už uzamčené, tak se předem omlouvám).
Twitter úspěšně míří do záhuby. Viz Twitter Testing Major Profile Redesign That Looks a Lot Like Facebook
Facebook chce být jako Twitter a Twitter chce být jako Facebook. Cesta do pekel pro oba. Facebook And Twitter Want To Be Each Other—But Shouldn't si toho všímá, a také říká to, co mě osobně na snahách Facebooku nejvíc vadí - sílící tendence nabízet vám všechny zprávy, které nechcete číst. Malá, ale klíčová poznámka.
Jedinou použitelnou věcí na LinkedIn jsou skupiny. A na ty před měsíci dopadla plošná moderace (kdy označení někoho za spam má dopad napříč celým LinkedIn). A je jasné, že to funguje zcela opačně, než by mělo. Nepomáhá to. A zůstane-li to v této podobě, tak lidé, kteří živili diskuse kvalitním obsahem, přestanou.
Zaměstnavatelé používají profily na Facebooku k rozhodování o tom, zda přijmout potenciálního zaměstnance. Viz What Employers Are Thinking When They Look At Your Facebook Page
Instagram prý nabízí 15krát větší zapojení (engagement) oproti Facebooku. Výzkum, u kterého je zásadní háček, Instagram je místo, odkud nelze nikam jít, zatímco Facebook přivádí návštěvníky na web. Ale budiž, značka je značka. Viz Instagram registers 15× more engagement than Facebook: L2
MOBILNÍ APLIKACE
Správa Google Apps z iOS zařízení? Ale to je šikovné. Viz Google releases an iOS app to let Google App administrators manage users, groups and audit logs
Konec Flappy Birds přinesl vzestup nejenom klonů, ale i podvodných aplikací, které dělají to, co klasicky podvodné aplikace na mobilech dělají. Kradou peníze. Viz Beware! Flappy Bird fake apps are stealing money for cybercriminals
STARTUPY A EKONOMIKA
Klout na prodej? A koupí ho Lithium Technologies? Pro Klout konečně vysvobození. Univerzální platformou pro měření vlivu se nestal. Poslední přerod na sdílecí nástroj nedává smysl už vůbec.
Koupeno za 12,5 miliardy dolarů, prodáno za 2,9 miliardy dolarů, přesto to je označováno za úspěch. Už víte, o čem je řeč? Čtěte v Google bought Motorola for $12.5B, sold it for $2.9B, and called the deal ‘a success’
INFOGRAFIKA
25 Design Trends for 2014 [Infographic] se může hodit, pokud chcete vědět, jaké trendy ve (web)designu frčí. A o co je zájem.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN