Necelé tři roky poté, co Instagram přibyl do stáje Marka Zuckerberga, ukazuje se tehdejší investice Facebooku jako mimořádně povedená. Obrázková sociální síť ohlásila překonání hranice 300 milionů aktivních měsíčních uživatelů (tedy těch, co se ke službě aspoň jednou za měsíc přihlásí), což ji podle některých komentářů vyneslo nad Twitter.
Pokud budeme interním číslům věřit (žádná jiná totiž nejsou), můžeme říct, že Instagram roste velmi rychle – ještě letos v březnu měl 200 milionů uživatelů, a o rok dříve, v březnu 2013, hlásil 100 milionů.
Podle statistik služby Obrazeni.cz je skok patrný i v počtech českých a slovenských účtů. Letos v březnu jich evidovala kolem 58 tisíc, dnes je jich už necelých 98 tisíc. Obrazeni.cz přitom „národnost uživatelů“ určuje podle obsahu nebo podle toho, co sami deklarují. Skutečný počet účtů tak může být o dost vyšší.
Přicházejí ověřené účty
S rostoucím počtem uživatelů se Instagram začíná potýkat s klasickými problémy: jak zajistit, aby se lidé v obrovském počtu fotek neztráceli? Jak jim usnadnit nacházení nových zajímavých účtů ke sledování? A jak zabránit šíření otravného spamu?
Šéf služby Kevin Systrom tak na blogu slibuje vylepšení vyhledávání a zavedení nálepky pro ověřené účty celebrit a značek, aby se mohly odlišit od těch parodických či falešných. Přijít má také čistka mezi spammerskými účty, kvůli které se uživatelům může snížit počet followerů, upozorňuje.
Instagram také pomalu začíná řešit další zásadní otázku: jak bude vydělávat. V letošním roce začal prodávat reklamu i mimo USA – zatím ale jen v Kanadě, Velké Británii a Austrálii. Podle Marka Zuckerberga se má v průběhu několika let stát pro Facebook důležitým zdrojem peněz.