Nová stránka iHNedu je strašně přeplácaná, reklamní formáty přes půl strany jim asi taky více čtenářů nepřinesou... i když mají ve své "stáji" mnoho webů, určitě se mohli inspirovat podobným případem iDnesem, který jich má také několik a uspořádané je má daleko lépe (neříkám že dokonale, ale rozhodněji šťastněji)
Mate pravdu, je to hruza. Drive jsem iHNed casto navstevoval, ale tedka asi prestanu, protoze neco tak preplacaneho jsem nevidel. A vyber barev je snad jeste horsi.
Základ je "DIVový" a tam, kde bylo vhodnější použít tabulku, tam se použila. Takže úplně beztabulkové to není, ale taky není pravda, že je to "klasicky stavěno z tabulek".
Tabulky slouží k prezentaci tabulkových dat, nikoliv k vytváření designu stránky - tak je míněno to co je označováno jako "beztabulkový" design.
Mě nevadí že je to mix DIV a TABLE, mnohdy je to jednodušší a rychlejší, než se mořit jenom s DIV. Pouze jde o chybu v článku, protože beztabulkový design to není.
Vyrazna zmena k horsimu je nahrazeni prehledu aktualit, ktery byval upne dole, levym bannerem, v nemz jsou pro kazdou oblast pouze 2 (slovy dva) titulky a vyzva "DALSI>>". Pri rychlosti funkce iHNed je to prakticky nepouzitelne a iHNed se tak stava portalem pro ty, kteri se po hodine divaji na aktualni zpravy. Protoze ke starsim vecem se uz tak jednoduse nedostanou.
Já tam teda nevidím vůbec žádnou reklamu... asi už mám všechny ty ,,správné`` zdroje dávno blokované :o) Odstranění reklam znatelně zvyšuje přehlednost iHNedu -- i když ani tak to není žádný zázrak
Barierovost ci bezbarierovost... vzdyt je to jedno. Nevim jestli jsou na tom ti co maji potize lepe nez ja ale ja vidim otresnou zmet neurovnanych pismenek s totalne neintuitivnim usporadanim.
Vzdyt se proboha podivejte jak jsou delany odkazy. Jednou je to male tenke pismo, jindy male tucne prokladane, pak zas uplne malicke, mezi tim male tucne neprokladane s vyblitym nebo modrym pozadim (ale muze byt taky male tenke a pripadne bile), obcas je taky jeste mensi a cervene nebo modre. Jindy to taky muze byt velke pismo, mezitim i tenke a prokladane. Odhadem tam vidim tak 14 ruznych vizazi odkazu, vzdyt je to priserne.
Dyt je to des, abych prisel na to co je odkaz tak musim rejdit mysi pres stranku jako idiot. Co je v jednom sloupci pismo odkazu, v druhem odkazem neni. Ovladani je krajne neintuitivni, prvni pohled je odpudivy (vsecko je to zhnahnane dohromady - kdo to kdy videl, pet sloupcu?)
A co se tyce barierovosti, mam obavu ze o te se ma smysl bavit az u webu ktery je uz pouzitelny i normalnim tvorem.
Narozdíl od pánů webdesignérů se mi nový vzhled iHned líbí a zdá se mi oproti tomu starému mnohem přehlednější. Dokonce i v porovnání s iDnes je navigace mnohem intuitivnější. Aspoň si nehraje na superhomepage a newshomepage.
jestli rikate, ze ihned je prehledny, tak jste asi nikdy nevidel prehledny web. A to myslim zcela vazne.
Podivejte se na tento obrazek? Tomu rikate prehledny web?
http://www.continue.cz/ihned.gif
- v okne je videt jenom nekolik radku textu, vsude kolem jsou reklamy,
- odkazy na strance nejsou nijak zvyrazneny, resp. nektere jsou zvyrazneny modre, jine nijak - vizualne absolutne NEJSTE schopen poznat, co je text a co odkaz. Takove chyby delaji amateri.
- navigace je absolutne chaoticka.
Jojo, takove chyby delaji amateri. Hlavne, ze za tim stoji velky profik Kopta, co ma neustale plnou pusu kecu a kdyz dojde na ciny, vyleze z toho silenost. Takovehle "odborniky" mam strasne rad.
Asi bych to neměl nahlas říkat / ale nejhorší jsou kritici / uvijte jim něžnou kytici / přivoní a hned ji začnou žvýkat. Zpívá na svém novém CD (už už jsem chtěl napsat "na svém posledním CD", ale včas jsem se zarazil) Jiří Dědeček (www.dedecek.cz).
Chápu - kritik je kritik, jeho zaměstnáním je kritizovat. iHNed je výdělečný web - není takových, pravda, v Česku ani ve světě mnoho. Jsme proto vděčni za zájem inzerentů. Nicméně vybrat jako jediný screenshot situaci, kdy se na stránce sešly dva velké reklamní formáty - a stane se tak naprosto výjimečně a jen při prvním načtení, a ještě na tom založit název článku, to je, autor promine, neprofesionální. Ostatně z ohlasů čtenářů je patrno, že se s kritizovanou situací nesetkali. Takže kritici, kritizujte, ale zachovávejte laskavě aspoň minimální dávku objektivity.
Nechápu, jak jste to mohl přehlédnou, ale kromě reklamy se tu kritizovala řada dalších konkrétních věcí - nevhodné fonty, málo textu, divné řazení zpráv, naprosto zmrudlý kód stránek, divná funkčnost dokonce i v majoritních prohlížečích (MSIE), natož pak v minoritních, nevýrazné odkazy atd.
Já jsem byl včera na iHned naposledy (do nějakého zásadního redesignu), to opravdu se v tom nedá vyznat, je to nepřehledné a to i přesto, že reklamu filtruji.
Ja pořád nechápu, co máte s tou nepřehledností. Ano, design není optimální, a je třeba upravit ještě nějaké detaily (snad k tomu dojde), ale oproti staré verzi je nový iHned o mnoho lepší a mně se líbí.
Martin Kopta stojí za obsahem digiwebu poté, co převzal otěže vedoucího projektu. A mohu potvrdit podstatné, s designem a funkčností neudělá nic - rozhoduje o tom Petr Štěpánek - jeho dílem byl minulý strašný design, jeho dílem je současný ještě horší design.
Když jsem chodil na ihned dříve, tak jsem tam v horní části našel aktuální zprávy dne, občas proložené komentáři, v pravé části byly zprávy z četky.
Ve spodní polovině byly tématické sekce (Kultura, Domácí, Ekonomika apod.), ve které byly aktuální články stylem FIFO (jak přibývaly nové, vytlačovaly ty staré).
Teď jsem si ihned znovu otevřel a:
- prostřední část (s hlavními zprávami) je zhruba stejně široká jako levý a pravý sloupec
- ačkoliv běhám 1024x768, pravá zhruba čtvrtina je prázdná (možná tam měla být reklama, nevím, filtruji)
- perexy k článku na řádek, maximálně dva jsou dost o ničem
- tématické sekce se ze spodní části přestěhovaly vlevo a teď mám v každé sekci pouze dva články. Budu-li chtít o něco málo starší, budu muset klikat
Obecně, můj dojem je ten, že tam těch informací je méně, než bylo dřív. Nechápu, proč třeba v pravém sloupci je kurz hned nahoře a navíc zabírá tolik místa, možná nejsem mainstream, ale spíš mně zajímá počasí než kurz Kč vůči USD a EUR.
A k poslední větě - já netvrdím, že se vám nový design nelíbí nebo nesmí líbit. Pouze jsem pánovi z ihned argumentoval, že té kritiky je tu celá řada, nikoliv pouze na množství reklamy. A teď jsem uvedl na konkrétních případech, v čem mně osobně ten redesing nevyhovuje.
Pri prvnim nacteni stranky jsem mel 1/4 stranky shora reklami flashovy banner a dole mi popojizdel dalsi baner na jakesi auto, pekny hnus. ... ale ted uz tam nejsou
Pokud nevidíte sami, jak je iHNed teď strašný, zkuste si udělat alespoň základní user-testing. Soudě dle současné podoby jste user-testing buď nedělali, nebo jeho výsledky ignorovali.
To je fakt. Dělalo iHned nějaké dotazování, co čtenáři chtějí? Já jsem si ničeho nevšiml.
Jinak by mě docela zajímalo, jestli zde diskutující již viděli nějaký profesionální komerční zpravodajský web, s kódem bez chyb, intuitivní navigací, bezbariérovým obsahem, atd. Prostě radost pohledět. Ale aby zároveň splňoval informační funkci.
Pardon Martine, ale na DW se informace objevují s dvou až třídenním zpožděním. "Nové" věci jsou založené jen na tom co vypustí ČTK v oblasti "IT" - a ta to vypouští nejenom se zpožděním, ale většina vypuštěného jsou bláboly.
Je radost pohledět jak původní šéfredaktor DW kritizuje nového šéfredaktora DW.
I když teď asi uvidím že pan Dočekal vlastně s DW neměl nikdy nic společného.
Asi si naběhnu, ale pro osvětu a vzhledem k tomu, že to není tajemství, to říci mohu. iHNed (a dalších několik desítek webů) běží na systému od Globe Internet, na Portálovém Publikačním Systému.
Pár základních informací lze nalézt v článku ze Softwarových novin (tuším únorové číslo 2003), nebo taky tady http://www.hlava.net/articles/article.php?article=11.
TO je omyl, ale být anonymní je skvělé, lze napsat cokoliv a být v klidu. Zatímco podepsat se pod svůj názor, to je zjevně trestné.
Pokud to mám zhodnotit, tak na to jak složité to v některých ohledech má, odvádí slušnou práci - což neznamená že nelze mít výhradu k tomu co jsem napsal - k aktuálnosti - ale i tam občas vím proč NELZE být aktuální - ono to totiž nefunguje tak, jak si člověk ideálně představuje.