iHNED.cz už má novou grafiku, změnil i systém pro komentáře

28. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nová podoba serveru iHNED.cz je přípravou na spuštění paywallu, které má přijít v noci na pondělí. Obsah HN je zatím k dispozici zcela zdarma.

Zpravodajský server vydavatelství Economia iHNED.cz v neděli ráno redesignoval a ukázal většinu novinek, které v noci na pondělí přinese nasazení placeného řešení. 

Na webu, který už v hlavičce vyměnil logo iHNED.cz za Hospodářské noviny, se objevil nezamčený obsah HN - od pátečního čísla do hluboké minulosti. Výzva k zaplacení po desátém přečteném textu zdarma se ovšem ještě nezobrazuje.

Největším překvapením je změna v komentářích pod články: iHNED.cz nově používá externí systém Disqus. Pro přidání příspěvku se uživatel nově musí zaregistrovat (přes Facebook, Twitter, Google nebo vytvořením samostatného účtu v Disqusu). Jak je ale vidět hned od začátku, sama registrace samozřejmě nevhodným komentářům nezabrání:

Disqus podporuje i různé formy moderování diskusí, iHNED.cz je ale zatím využívat nebude. „Zatím je povinná registrace, po nějaké době vyhodnotíme výsledek a uvidíme, co dál,“ reagovala redakce na dotaz na Twitteru. 

Čerstvě spuštěný web má ještě řadu větších či menších nedodělků – od nevyplněných tagů TITLE a META, přes chyby při zobrazování na mobilních zařízeních až k nepřeloženým Všeobecným podmínkám Disqusu. 

MM 25 baliček

Nový design iHNED.cz

Z hlediska uživatele je asi nejnepříjemnější pravidelné „poskočení“ webu při načtení, které je způsobeno tím, že se reklamy načítají jako poslední a už načtený obsah jim „dělá místo“. Na Twitteru se objevila také upozornění na nedostatečnou optimalizaci:

Dá se ale předpokládat, že se web bude dále ladit. Redakce také vyzvala čtenáře, aby jí zasílali své připomínky. Inovovaná zatím není ani nabídka předplatného, nová by se měla na webu objevit až s pondělním spuštěním paywallu.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).