IDC: Skoro tři čtvrtiny reklam v aplikacích promují jen další aplikace

9. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Hledání cesty. Mobilní vývojáři se sice snaží mimo jiné živit mobilní reklamou, mohou ale narazit na problém. Přes šedesát procent inzerátů je jen promem na další aplikace.

Mobilní reklama táhne. Ale. Podívejte se na své aplikace, ve kterých se prohání bannery. V drtivé většině promují další aplikace. „Podíl takových reklam tvoří 60 až 75 procent,“ tvrdí Karsten Weide z IDC pro CNN. Její čísla potvrzuje i mobilní mediálka Fiksu, podle které se podíl mění během roku, ale ve špičce může dosáhnout až 85 procent. 

Byznys mobilních aplikací se tak trochu cyklí, když zadavateli mobilní reklamy jsou často samotní vývojáři. Na druhou stranu je ale možné, že se jen zatím zadavatelé a vývojáři nenaučili s novým kanálem pracovat. „Zatímco vývojáři bojují s hubenými příjmy z reklamy, zadavatelé zase těžko odhadují hodnotu reklamy, kterou by měli zaplatit,“ tvrdí další studie další výzkumné agentury Gartner. 

Mobilní aplikace jsou už sice ve Spojených státech dominantní vstupní branou do internetu, ale finanční výsledky tomu zatím moc neodpovídají. Podle posledních čísel eMarketeru se tak v klasické internetové reklamě letos protočí 37,5 miliard dolarů, ale do reklamy v mobilních aplikacích nateče jen 2,8 miliardy. 

To by se ale mohlo změnit. „Reklamní trh je konzervativní, bude to chtít ještě čas, ale je tu velký potenciál, který dosud nebyl naplněn,“ dodává Weide. I Facebooku trvalo dlouho, než se naučil mobily zpeněžit, ale dnes už displeje chytrých zařízení zařídí 53 procent jeho reklamních příjmů. Brzy by měl pustit reklamu do svého systému i Snapchat. eMarketer navíc tvrdí, že do čtyř let by mobilní reklama měla překonat tu desktopovou. 

Budou ale muset pomoci velcí hráči. Ti zatím postupují opatrně a mobilní reklamu balíčkují s tou klasickou. Google si proto loni vytvořil speciální strategii, kterou tlačí uživatele do toho, aby si nakupovali inzerci napříč různými platformami. 

Mobilní reklama má ještě jeden limit, který ale pomalu mizí.  Malé displeje. „Reklamou chcete vyprávět příběh, ale displeje smartphonů jsou zatím velmi omezené,“ vysvětluje Weide. To potvrzuje i Petr Podolinský z Facebooku na dnešní konferenci Mobile Internet Foru. „Čím blíž jsme lidem, tím menší displej máme k dispozici pro reklamu nebo sdělení,“ tvrdí. 

U reklam na aplikace to je jinak. Vystačí si s jednoduchým nápadem a „download“ tlačítkem. A s nástupem větších displejů je už změna znát. Majitelé pěti a více palcových zařízení totiž se svými telefony a phablety stráví přibližně o třetinu času víc než ti s klasickými displeji. Zároveň podle výzkumné agentury Localytics to znamená i dvojnásobný čas investovaný do hraní her. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).