Vlákno názorů k článku
Hrozba ukrytá v Googlu
od MedvídekPů - "postihl Data Racovery 30procentní propad tržeb"
vs.
"společnost musela tuto...
"společnost musela tuto ztrátu valnou část roku kompenzovat placenými odkazy v PPC vyhledavači Overture v objemu několika tisíc dolarů měsíčně."
Takže nakonec dali pár tisícovek dolarů (nic moc, protože Data Recovery Group musela mít tržby jako hrom) aby vykompenzovali zmizení z čelních pozic Google.
TO je VELMI levný marketing a říkám si, že kdyby to udělali rovnou a nespoléhali se na něco negarantovaného, mohli mít rovnou třeba 200% nárust tržeb :)
Pak je samozřejmě druhá možnost - citovaný článek si DRC prostě zaplatili a je to umělá bublina.
A já bych se spíš přikláněl k té druhé možnosti :)
1) Nevím, jak je společnost Data Recovery Group veliká. Možná pro ni bylo několik tisíc měsíčně sakramentsky hodně peněz. V každém případě je normální SEO oproti PPC výrazně levnější.
2) Pokud máš přístup na NYTimes a do WebmasterWroldu, přečti si jen tak pro zajímavost v NYTimes článek Sites Become Dependent on Google od Davida Gallghera
ve které podnikatelka citovaná v článku vysvětluje, jak vznikl a co ji přinesl. Neříkám, že to 100% vyvrací tvůj názor o koupených článcích, ale rozhodně je to docela zajímavé čtení. Kdyby oba zmiňované weby nebyly přístupné (byť zdarma) jen registrovaným uživatelům, uvedl bych odkazy přímo do článku.
Gallghera jsem četl a kroutil jsem nad tím hlavou uplně stejně. Podle mě je to kampaň proti Google, ale není mi jasné kdo si s tím dává takovou práci (a už vůbec mi není jasné, jestli mu to za to stojí).
Marku, pár tisíc dolarů versus tak % ztráta znamená, selským rozumem, že to je celé bublina. Blaf, kravina, hloupost, výplod fantazie. A jak správně kdosi o chvíli dříve napsal, pokud měli tento problém, tak měli celkově podnikatelský problém :) zákazníci se jim totiž nevraceli a nebyli věrní.
Postavit svůj business na tom že mám pozici v Google je krajně nezodpovědné.
A co třeba Yahoo (inc. Inktomi)? MS? Prostě někdo, komu se ta dominance nelíbí. Třeba pro Yahoo začíná být problém, že lidé už více hledají přímo na Googlu a ne na Yahoo.
No, mně se to dominantní postavení taky nelíbí. Proč takových lidí nenávidí Microsoft a nadává na to, že má monopol, když v tomto případě to nikomu nevadí? Je to špatné, velmi špatné, když je zde ukryta taková moc...
Rozdíl mezi Microsoftem a Googlem je v tom, že monopol googlu uživateli(hledajícímu) přináší skoro samé výhody, narozdíl od monopolu Microsoftu který pomocí kterého ovládá trh s OS a software obecně.
At chcete nebo ne, ten so-called monopol MS privedl k pocitacum i takove baliky, jakym jste teoreticky mohl byt vy ci ja.. Postavit si trh a pak cekat, az mi ho nekdo vezme, nebo davat berlicky firmam, ktere maji neschopny management (viz Sun a jeho propad UZ V DEN UVEDENENI NA AKCIOVY TRH A TO JE PAR LET!!!!!!!! je dle meho nazoru TOTALNI HLOUPOST
Nenapadá mne, v čem by dominantní postavení Google výrazně komplikovalo život těm, kdo ho nepoužívají. Ale mohl bych vám dlouho vyjmenovávat příklady toho, jak zneužívání dominantního postavení MS komplikuje život těm, kdo nepoužívají jeho produkty.
Google zatím není ve stádiu, kdy by mohl svůj monopol zneužívat. Ale už v této chvíli může rozhodnutí Googlu odstřelit návštěvnost spoust serverů, což je v současnosti daleko více, než sí může dovolit Microsoft, který mimochodem za tak velkou hrozbu nepovažuji.
Nehledal bych za vším nějaké kampaně, i když je jasné, že útok na Google by se mnohým hodil do krámu. Určitě bych neřekl, že se jedná o bublinu -- alespoň já riziko popsané v článku vnímám jako dost vážný problém a s jeho následky se dost často setkávám.
Souhlasím s tebou. že postavit byznys jen na pozici v Googlu je nezdravá strategie a ostatně proto jsem ten článek napsal. Na druhou stranu ale chápu podnikatele, kteří se této "nezodpovědnosti" dopouštějí. Většinou jsou to malé firmy o pár lidech a jejich jedinou strategií je přežít jak se dá. Ne proto, že jsou nezodpovědní, ale proto, že to jinak nejde.
Další věc je, že podmínky v USA jsou přeci jen o hodně jiné než tady. Jsou segmenty, kde bez internetu v malém samostatně podnikat nejde a s internetem to jde jen při dobré pozicí v Googlu.