Názor k článku Hrozba ukrytá v Googlu od Marek Prokop - Vycházíte z mylného předpokladu, že jediným účelem SEO...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 2. 2003 17:48

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Vycházíte z mylného předpokladu, že jediným účelem SEO je dostat optimalizované stránky na přední pozici ve vyhledavačích. Tak tomu ale není. Účelem SEO je přilákat na stránky návštěvníky, kteří přesně tyto stránky hledají, neboť pouze takoví návštěvníci budou rádi, že stránky našli a pravděpodobně je využijí.

    Obdobně, cílem vyhledavačů je nabídnout uživatelům přesně ty stránky, které hledají. To je to, co měl Michal na mysli, když psal, že dobré (já bych spíš napsal seriózní či korektní) SEO není s vyhledavači v rozporu.

    Jen tak mimochodem, součástí SEO je i optimalizace titulků a popisů stránek, které uživatel vidí ve výsledcích vyhledávání a podle kterých si může vybrat, zda na odkaz klikne nebo ne. Další součástí SEO je celková architektura stránek podporující návštěvníky, kteří přijdou z vyhledavače někam do hloubky webu a opět musí mít jasné vodítko pro rozhodování, zda zůstat, nebo jít pryč.

    Před časem jsem v Jyxu i v Googlu hledal dodavatele dřevěných briket. Z každých deseti nalezených odkazů jich devět vedlo na stránku určenou pro rámce, bez jakéhokoli kontextu, bez navigace, bez kontaktů, bez názvu firmy. Kdybych byl běžný uživatel, nenapadne mne, že výrobci dřevěných briket neumějí udělat web. Zákonitě si řeknu, že chyba je na straně Googlu a Jyxa a už je raději nikdy znovu nepoužiju.

    Naproti tomu jsou weby, které dynamicky reagují na to, že návštěvník přišel z vyhledavače a např. mu na stránce vysvítí hledaná klíčová slova nebo přidají kontextovou navigaci šitou na míru dotazu.

    Takže to je typický příklad, kdy vyhledavače potřebují SEO, aby mohly sami nabídnout dobré výsledky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).