Tak nevim, volba webmastera i webhostingove spolecnosti JE NA ZAKAZNIKOVI. Pokud si vybere spatne dodavatele, je ON PRIMO VINEN a musi nest dusledky.
Zijeme v kapitalismu a kazdy je odpovedny za sve chovani.
Co je SEO konzultant nevim, ale ja bych si zadneho nekoupil.
Maly vyrobce bizuterie si ma udelat takovy web, ktery mu umozni prodavat bizuterii, majitel hotelu si ma udelat takovy web, aby mu umoznil prodat ubytovaci kapacitu.
Vse ostatni je obchod s destem ...
Ale vycházíte z předpokladu, že SEO a vyhledavač jsou v nějakém rozporu.
Já si (a to z pohledu vyhledavače) naopak myslím, že dobré SEO vyhledavačům pomáhá. Tedy systém spěje k dynamické rovnováze, která se časem zlepšuje (z pohledu uživatelů).
Jen je tu problém, že Google má dominantní postavení, a tak když přijde vyhledavač s lepším algoritmem, tak bude muset bojovat s tím, že web jako celek je teď přeoptimalizován pro Google.
To je velmi zajimavy objev...
(Pro cestinu to ale jeste neumi.)
A mimochodem, to automaticke doplnovani diakritiky neni na ceskych vyhledavacich proto, aby vas to rozcilovalo, ale aby to pomohlo uzivatelum, kteri diakritiku nepouzivaji, nalezt dokumenty psane s diakritikou - a naopak.
(Na Jyxo to jde nove vypnout/zapnout.)
Výrobce bižuitérie i hoteliér si samozřejmě v prvé řadě musí udělat web optimalizovaný pro vyhledavače (=Google), neboť je to řádově levnější způsob získávání návštěvníků než cokoli jiného. Kdo by udělal cokoli jiného, byl by blázen, nebo tomu vůbec nerozumí. Žádný obchod s deštěm v tom není.
jste nesmyslne webostredny. Uspesnost stranek vyrobce bizuterie nebo hotelu neni v tom, kolik lidi mu NAVSTIVI stranky, ale v tom, KOLIK objednavek pres ten web prijde. To je myslim primarni chyba Vasich uvah ...
A pokud se tyce "ceny za navstevnika", myslim, ze celou dobu hovorim o cene za "objednavku" ... Navstevnici sice muzou byt fajn, ale krome webu, ktere zivi "reklama" jsou navstevnici pouze pritezi ...
Podotykam, ze pod pojmem "reklama" myslim jak weby, ktere prodavaji reklamni prouzky (lupa.cz, seznam.cz), tak weby, jejichz cilem je pouze informovat - (pepsi.cz) :-)
A pokud se tyce lepsiho pomeru cena/vykon, zkuste "septandu" ...
Pokud se septandy tyce, nesouhlasim (pokud si oba dva predstavujeme pod septandou totez). Predpokladam vsak, ze pro sve tvrzeni mate uplne stejne argumenty, jako ja, to jest zadne :-) Zustaneme asi u toho, ze se neshodneme ...
Podobny paradox je u zarucenych programu, ktere dokazi predpovedet chovani cen akcii. I kdyby fungovaly, jejich pouzivani by vedlo (a vede) k tomu, ze fungovat prestanou, protoze znici samy sebe :-)
Rozhodne neni spatne informovat kohokoliv o jakemkoliv riziku, ktere mu skodi - je ale skodlive mu tvrdit, ze "chyba je nekde jinde" nez je - a prinejmensim v tom "kde je chyba" se tady s mnohymi diskutujicimi (vcetne me) pomerne zasadne neshodujete. Prinostnost takoveho konkretniho upozorneni je pak rozhodne diskutabilni ...
A co se tyce pumpy - nechme pumpu pumpou, ja prirovnani nemam rad a vy jste si, jak sam priznavate, zacal. Zajimavejsi konstatovani je obsazeno v posledni vete. Bavime se o firmach, ktere ziskavaji vyznamnou cast svych klientu diky Internetu. Pokud se snazite onou posledni vetou (a celym clankem) sdelit firmam, ze se musi zajimat o hlavni zdroj svych prijmu (zakazniku), pak s vami rozhodne souhlasim, i kdyz mi to pripada jako pomerne samozrejme sdeleni - a obavam se, ze podnikatel, pro ktereho by tohle byla nova informace stejne nema prilis velke samce dlouhodobe prezit. Pokud se ale snazite naznacit, ze takovou starost o Internet, navzdory tomu, ze jde o esencialni zdroj prijmu (zakazniku) nelze rozume od male firme ocekavat, pak to bychom si totalne nerozumeli, protoze to byste se dopustil prave toho, o cem mluvim - hledanim chyby nekde jinde a omlouvanim toho, kdo ji predevsim dela (udelal).
Myslím, že si už rozumíme. A co se týče vašeho podezření v závěru, inu, kdybych se domníval, že zájem o internet nejde od firmy, která z něj má významné příjmy, očekávat, pro koho bych tento a mnoho jiných článků psal?
Shrnuto: firma působící na internetu, třeba jen jednoduchou prezentací, by se měla zajímat o to, jak web funguje a co se na něm aktuálně děje. Menší firmy se o to často starají nedostatečně, ne snad z nedostatku zájmu, ale spíš z nedostatku času, peněz a snadno dostupných informací. Je to výhradně jejich chyba, což však neznamená, že jim ji nesmíme pomoci odstranit, byť např. jen tím, že je na konkrétní problémy a rizika upozorníme.
Ale pripoustim, ze toho patrne nemate zapotrebi.
Jinak mam take dojem, ze uz si rozumime - a take si dovolim zaverecne shrnuti - u tech, jejichz prijem vyrazne zavisi na Google je dobre je upozornit, ze to je nejisty a potencialne rizikovy zdroj zakazniku, nemyslim si, ale, ze dobra rada (prinejmensim jako rada samostatna) zni - upnout se na Google lepe a kvalitneji ...
A, ostatne, nemate povinost pouzivat Google - vite, jak to tam chodi, vite, ze pravidla verejna nejsou. Je ciste na vasem zvazeni, zda se vam za techto okolnosti vyplati ci nevyplati jeho sluzeb vyuzivat ...
Co vám třeba říkají takové kanály (push) a megalomanské vize o obrácení směru fungování webu? A našli se před pěti lety tací, kteří prorokovali, že v tom je budoucnost a že klasické zobrazování stránek na vyžádání uživatelem zajde na úbytě. Dnes by se k tomu nepřiznali ani pod pohrůžkou násilí... Z vize, že všechny problémy světa vyřeší portály, už také vystřízlivěli i ti nejpomaleji chápaví...
Dale pisete ze na konkurenci 475 000 vyskytu/28 579 požadavků mesicne by jste si netroufl - ale na 84.000 dokumentů v Google/159 požadavků by jste si troufl -
momentalne pracuji na projektu ktery ma pomer 470 000/120 000 a tady by kazdy kvalitni SEO konzultant uctoval tak vysokou castku (a to bez jakyhkoliv zaruk) ze by klient byl naivni kdyby to bral tak jak navrhujete, ale v mem pripade ma klient ZARUKU že tomu budu venovat maximum svych sil a ja jsem osobne presvedcen ze klienta ferovym zpusobem na 1. misto za nekolik mesicu dostanu. Mimochodem muj klient je natolik INTELIGENTNI, ze si dovede spocitat co mu to prinese a proto jsme k nasi oboustrane spokojenosti domluveni tak ja jsme. Klient neinvestuje ani korunu, ale ziska sluzbu v hodnote ktera se neda dost dobre vycislit. Jenom podotknu, ze to neni GOOGLE ONLY strategie.
Na druhou stranu kvalitni optimalizaci pro projekt, ktery ma teoretickou uspesnost 159 prichozich z GOOGLU bych se vubec za procenta nezabyval, protoze jak je napsano vyse takova stranka se dobre umistuje sama o sobe (takovou SEO zakazku bych udelal zdarma za jeden vecer straveny v tom byte:)
Jaksi Vam prece musi byt jasne ze kdejaka mala firmicka NEMUZE mit kvalitniho staleho manazera (chcete-li SEO) - ale musi si tyto sluzby jednorazove nebo pausalne najmout.
Nevim jestli jste pracoval v nejake vetsi spolecnosti jako manazer (ja to stesti mnel - konkretne sales a marketing manag.) a vim ze zde je nejefektivnejsi spoluprace za %.
Tagze jsem se te vlastni PR prece jenom nevyhnul, za coz se omlouvam, jakoz i za pravopisne chyby.
I hloupé Jyxo vám na "tachometr na kolo" najde jen 449 dokumentů. Pro "anální sex" je to 19.552 dokumentů a pro "sex" dokonce 533.244 dokumentů. Ovšem to stále ještě nic není proti "vacations" v Google (5.780.000 dokumentů). Počet nalezených dokumentů obvykle není rozhodující, důležité je, jakou pozornost vaše konkurence věnuje tvorbě webu.
Pokud se skutečně domníváte, že každá optimalizace je snahou podvést vyhledavač, máte, při vší úctě, o moderním SEO velmi zkreslené představy. Možná by stačilo, kdybyste vzal v úvahu, že Michal Illich za Jyxo jinde v této diskusi prohlásil, že dobré SEO vyhledavačům pomáhá, případně byste se mohl seznámit s tímto stanoviskem Googlu k SEO, ve kterém se hned v úvodu píše:
Many SEOs provide useful services for website owners, from writing copy to giving advice on site architecture and helping to find relevant directories to which a site can be submitted.
Dále v dokumentu Webmaster Guidelines Google přímo radí, jak dělat dobré SEO. Zástupci Google se též aktivně účastní diskusních fór na téma SEO, kde opět pravidelně radí seriózním SEO konzultantnům.
Zkrátka, SEO dnes neodmyslitelně patří k nezbytným technikám kvalitního webdesignu. Web, který není optimalizován pro vyhledavače, není především optimalizován pro uživatele. Uživatelé takový web nenajdou (nebo najdou omylem, hledají-li něco jiného), obtížně budou rozumět jeho sdělení a uspořádání, pravděpodobně v něm těžko najdou požadované informace, snadno v něm zabloudí, atd.
Když něco na internetu kupuji (nebo si vybírám dodavatele či obchodního partnera), automaticky beru v úvahu kvalitu webu včetně SEO, neboť to velmi dobře vypovídá o vztahu firmy ke svým zákazníkům a obchodním partnerům.
Myslím, že váš názor vychází ze stavu SEO před třemi, čtyřmi lety. Moderní SEO (říkejme raději moderní než kvalitní, neboť jde o principy, nikoli o kvalitu) funguje zcela jinak, mj. právě zásluhou Googlu, na který žádné triky dlouhodobě neplatí a seriózní konzultanti se je vůbec neodváží zkoušet. Mimochodem, odhaduji, že významný podíl (globálně možná třetina, ne-li víc) SEO zakázek v uplynulých dvou letech, ve skutečnosti napravovaly škody způsobené triky předešlých let a z vašeho negativního pohledu na SEO se tedy vlastně jednalo o deoptimalizace.
Tím samozřejmě nepopírám, že neexistují neseriózní SEO konzultanti snažící se o rychlý úspěch pomocí nefér metod. Existují, ostatně tento článek právě před nimi varuje. Jenže tyto trikové praktiky jsou už dnes v naprosté menšině. SEO roku 2003 je normálně rozvinutý, plně etablovaný obor, s uznávanými autoritami, s rozsáhlou literaturou, se seriózním výzkumným zázemím (dokonce univerzitním, vezmeme-li v úvahu jeho široký průnik s informační architekturou a použitelností) a nachází se ve stabilizovaném tržním prostředí (alespoň na globální úrovni). Díky tomu jsou dnes korektní metody vnímány jako normální a ty nekorektní jsou vytlačeny na okraj.
Zároveň platí, že nelze uspět bez rozsáhlého základu stojícího na zcela korektních principech a přinášejícího uživatelům jednoznačnou kvalitu a současně lze bez problémů uspět i bez nekorektních triků, které by jakkoli poškozovaly uživatele daných stránek nebo vyhledavačů.
Problém trochu je v případě českých vyhledavačů, které víc než kvalita výsledků zajímá jejich kvantita. Na ně, bohužel, různé triky stále platí, ke škodě jich samých i uživatelů. Na druhou stranu české fulltexty generují tak zanedbatelnou návštěvnost (a ještě zanedbatelnější zisk), že prakticky nikomu za zvláštní trikovou optimalizaci nestojí. Pokud vám tedy český vyhledavač vrátí nerelevantní výsledky, není to v 99 procentech případů důsledek optimalizace, nýbrž chyb autora webu, které daný vyhledavač neumí (nechce?!?) postihnout.