Hlavní navigace

Hokej míchá „koláči“: Prima porazila ČT 1, Nova hodně klesala

20. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
20. 5. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Poprvé od loňského října se minulý týden podařilo televizi Prima porazit v podílu na dospělém publiku první program České televize. Ne že by druhá největší tuzemská komerční televize překvapila programem, od ČT 1 ale diváci utíkali k druhému programu, který nabízel přenosy z hokejového mistrovství světa. Úbytek diváků zaznamenala i Nova, která se v týdenním výsledku dostala na úroveň ze začátku letošních olympijských her ve Vancouveru.

Hlavní program Primy si minulý týden nenechalo ujít po celý den v průměru 16,61 procenta dospělého publika, což je sice o osm setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale o téměř procentní bod více než u ČT 1. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale Prima vítězství nad Jedničkou neobhájila, její průměrný podíl klesl na úroveň 15,01 procenta. Mírný pokles se nevyhnul ani Primě Cool. V celodenních číslech klesla o sedm procentních bodů na 2,46 procenta, během prime time na 2,26 procenta.

Česká televize by mohla slavit, nebýt jejího prvního programu, který se propadl na historicky vůbec nejhorší týdenní průměrný podíl na dospělém publiku: 15,67 procenta. To je o 1,26 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase sledovalo ČT 1 v průměru 16,93 procenta dospělého publika, což je také výrazně méně, než bývá u Jedničky obvyklé. Naopak ČT 2 díky hokejovému šampionátu stoupala. V celodenních číslech si polepšila o 2,60 procentního bodu na 8,92 procenta, během prime time na 10,48 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Výrazně se daří také zpravodajskému kanálu ČT 24. Zejména díky blížícím se volbám stoupnul jeho průměrný celodenní podíl za minulý týden na hodnotu 3,14 procenta u publika staršího patnácti let. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o desetinu procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si ČT 24 udržela překvapivě vysoký podíl 2,05 procenta. Polepšil si také sportovní kanál ČT 4, a to o 0,93 procentního bodu na 2,57 procenta. V hlavním vysílacím čase ale podíl Čtyřky klesl na průměrnou hodnotu 1,72 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Nepříjemný propad zaznamenala minulý týden televize Nova. Zejména kvůli hokeji od ní odcházeli fanoušci k ČT 2. Po celý den tak Novu sledovalo v průměru jen 33,16 procenta dospělého publika, což je o 1,84 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. A v hlavním vysílacím čase se Nova propadla pod hranici 40 procent, konkrétně na hodnotu 38,33 procenta. Mírný pokles se dotknul i Novy Cinema, tento program ale minulý týden dosáhl historicky druhého nejlepšího průměrného celodenního podílu – 2,97 procenta (pokles o čtyři procentní body, předminulý týden pokořila Nova Cinema vůbec poprvé hranici tří procent). Během prime time ale podíl tohoto programu klesl na 2,89 procenta.

CIF24

Čtvrtý týden po sobě klesá podíl také digitální plnoformátové televizi Barrandov. Pro letošní rok si tato televize stanovila za cíl dosáhnout průměrného celodenního podílu na úrovni šesti procent dospělého publika, zatím se však pere s výsledky, kterých dosahovala na přelomu roku. Minulý týden Barrandov sledovalo v průměru 3,54 procenta dospělého publika po celý den, což je o 0,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase se Barrandov propadl na podíl 2,85 procenta, tedy menší, než u Novy Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,34 procenta, což je o desetinu procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,40 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,62 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,08 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).