Hospodářské noviny si daly tu práci, že spočítaly ve svém aktuálním vydání počet českých a slovenských televizních programů, kterým může tuzemský divák rozumět, a dospěly k číslu 73. Deník přitom upozorňuje, že v roce 1990 se museli lidé omezit na pouhé dva kanály, ale třeba ještě před pěti lety jich bylo „pouhých“ šestadvacet. Nabídku České televize, Novy a Primy tak dnes nedoplňuje jen nabídka TV Barrandov a dalších nových digitálních kanálů, ale např. i metropolitní programy.
Největší kumulaci českých a slovenských kanálů nabízí podle Hospodářských novin dva operátoři – UPC Česká republika a Telefónica O2. Počet lidí, kteří sledují kabelové a satelitní kanály hovořící v češtině nebo slovenštině se pohybuje nad deseti procenty. Je to i tím, že dospěla generace dětí, které na kabelu vyrostly,
konstatoval mluvčí UPC František Malina. Díky kabelovým a satelitním televizím se daří i dabingovým studiím. U firem, které se v tomto oboru pohybují, se tak pracuje s částkami stamilionů korun za rok.