Nový dodavatel by měl zajišťovat provoz oficiálního měření návštěvnosti českého internetu, NetMonitor, v letech 2017 – 2020. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) uzavírá smlouvy vždy na čtyři roky.
Zájemci, kteří by chtěli nahradit současného dodavatele, firmu Gemius, mohou posílat nabídky do 13. listopadu 2015, vítěz by měl být znám v únoru 2016. Po devítiměsíčním přípravném období by pak měl případný nový dodavatel začít fungovat od ledna 2017.
SPIR v zadávací dokumentaci (PDF) požaduje dodávku multiplatformního měření návštěvnosti (tedy data z PC, mobilů, tabletů a případně dalších zařízení) jak webových stránek, tak streamovaného obsahu či mobilních aplikací.
Volitelně mohou agentury nabídnout také analýzu efektivity zásahu reklamních kampaní či nadstavbová data – v tomto modulu je skryto například v letošním roce tolik diskutované crossmediální měření.
Kromě NetMonitoru vypsal SPIR také samostatné výběrové řízení na dodavatele AdMonitoringu, který měří výdaje do celoplošné internetové reklamy. Tento projekt dnes zajišťuje agentura Nielsen Admosphere.