Hitem českých domácností se podle reportáže České televize staly HDTV technologie, tedy elektronika, která umožňuje příjem televize ve vysokém rozlišení obrazu. Za letošní rok vzrost její prodej o patnáct procent oproti loňsku. Klasické televizory také nyní mizí už z českých prodejen. Důvodem, proč zákazníci propadají HDTV, jsou především klesající ceny jeho nosičů.
Jestliže před rokem to byla nějaká žhavá novinka, úlet, dneska se to stává standardem a věřím, že do jednoho roku to jako standard budou chápat úplně všichni,
uvedl výkonný ředitel společnosti TradeTec Jaromír Glisník, která je v České republice zástupcem satelitní platformy Skylink. Reportáž však mylně informovala o tom, že v HDTV vysílají všechny velké televizní stanice. Je to sice i příklad TV Prima, ovšem ta šíří svůj signál na rozdíl od Novy a ČT pouze jako upscale, tedy přepočítávaný obraz.
Náklady na výrobu takových pořadů jsou zhruba o třicet procent vyšší, než je tomu u klasických,
konstatoval v reportáži technický ředitel Novy Ivo Ferkl. Šéf českého HBO Ondřej Zach pak dodal, že na počátku půjde určitě o pokušení zpoplatňovat takovouto službu, ale dlouhodobě nebude takový model udržitelný. Odborníci odhadují, že nekódované HDTV programy by měly být k dispozici v horizontu tří až pěti let.