Z tweetu Davida Špinara je zřejmé, že vyhrál přetlačovanou s právníky a došlo k podpisu prodeje agentury H1.cz. Ta po prvním prodeji (Ataxo a investiční fond Garvest) přejde pod křídla skupiny mediálek GroupM, dceřiné společnosti agenturní sítě WPP – uvádí to M&M ve Skupina mediálek GroupM koupila digitální agenturu H1.cz.
Zároveň s tím by se v Česku měla objevit nová značka QUISMA.
GroupM v Česku a na Slovensku zastřešuje mediální agentury MEC, Mindshare, Mediacom a Maxus.
Firma prodej potvrdila v tiskové zprávě. Podle ní tak H1.cz definitivně ukončila svoji rozluku s Ataxo a jejím majitelem, investičním fondem Garvest.
Co na prodej říkají z H1.CZ? Jednak to, že „částku nezveřejňují“ a také, že neplánují žádné změny v týmu. Zůstává kompletní management, stejně tak jako portfolio služeb i klientů. Jedna změna přesto proběhne, stěhování na Smíchov, do sídla GroupM (během letošního podzimu).
A také dodávají to, že: „Spojení s GroupM nám přinese možnosti využít pokročilé technologie jako je např. Quisma Media Platform. Současně budeme moci nabídnout klientům, pro které to bude dávat smysl, i offline médiální plánování.“
Podle ředitele GroupM ČR Jiřího Svobody bude H1.cz začleněna do struktur GroupM. David Špinar pro M&M uvedl, že společně s celým týmem H1.cz přejde do GroupM.
Začlenění H1.cz, největší české agentury specializované na search a výkonostní marketing, do struktur GroupM, je pro nás zásadní kvalitativní posun v oblasti digitálních médií. Spojení zkušeností a lidského potenciálu H1.cz s technologickými řešeními QUISMA přinese pro všechny klienty našich agentur ještě vyšší efektivitu kampaní a řadu nových možností, jak využít dynamické prostředí internetu pro jejich marketingové potřeby,
uvedl k akvizici Jiří Svoboda, výkonný ředitel GroupM Česká republika.
H1.cz byla v roce 2011 koupena společnosti Ataxo, za předpokládaných 45 milionů Kč. Ataxo tak tehdy pohltilo fakticky jednoho z nejsilnějších konkurentů. Pro srovnání – M&M uvádí, že čistý auditovaný obrat H1.cz a H1 Slovakia na konci roku 2012 činil přibližně 75 milionů Kč.
Všechny společnosti patřící pod WPP v České republice dohromady zaměstnávají přes 600 osob, a to s výnosy více než 70 milionů dolarů ročně. Ve střední a východní Evropě celá skupina, včetně přidružených podniků, zaměstnává kolem 6000 lidí s výnosy více než 600 milionů dolarů. Výnosy WPP z digitálního sektoru, včetně přidružených podniků, byly v roce 2012 více než 5 miliard dolarů, což představuje téměř 33 % celkových výnosů WPP.