Mezi technologickými firmami patří Google stále k těm, kteří na ovlivňování politiků ve Washingtonu vydávají zdaleka nejvíce. Vyplývá to z přiznání podaných k úřadu zapisovatele Sněmovny reprezentantů do pondělí 21. října. Probral se jimi spolek Consumer Watchdog, který má za to, že ovlivňování politiků je v rozporu s demokracií, jelikož zvýhodňuje subjekty s více penězi.
Spolek jmenuje čtvrtletní výdaje těchto firem i jejich meziroční vývoj:
Společnost | Výdaje za Q3/2013 | Vývoj oproti Q3/2012 |
AT&T | $4 300 000 | +23 % |
$3 400 000 | −21 % | |
Verizon | $3 040 000 | −2 % |
Microsoft | $2 200 000 | +20 % |
$1 400 000 | +47 % | |
Oracle | $1 360 000 | −4 % |
Verizon Wireless | $1 200 000 | +19 % |
IBM | $1 180 000 | +16 % |
Intel | $980 000 | +12 % |
Apple | $970 000 | +111 % |
Cisco Systems | $890 000 | +17 % |
Amazon | $780 000 | +42 % |
Google výdaje tedy snížil, oproti 4,2 milionům ve třetím čtvrtletí loňském, kdy byl vyšetřován telekomunikačním úřadem FTC. Převážně však uvedené výdaje meziročně vzrostly; nejvíce z uvedených je zvýšil Apple.
Pro srovnání oproti těmto obrům — Twitter za stejné období vynaložil $40 000, podle svého vůbec prvního přiznání tohoto druhu.
The Hill vyjmenovává oblasti, ve kterých Twitter, Facebook nebo Google lobují především: je to soukromí a bezpečnost, ochrana osobních údajů, vládní sledování, síťová neutralita, ale i například imigrační politika. (Potřebují snáze zaměstnávat Neameričany.) Facebook loboval také v oblasti patentů a Google se navíc snaží prosadit zákony umožňující vozidla bez řidičů.
Za celý rok 2012 vydal Google na lobování 18,2 milionu dolarů (bez dvou milionů vydaných jím vlastněnou Motorolou) a patří tím do první desítky lobujících firem vůbec, včetně „obranného“ průmyslu (podle NYT).
Do loňského roku jeho výdaje prudce rostly. Nyní se tedy patrně ustálily a dokonce mírně klesají.