Google stále drží skoro dvoutřetinový podíl ve vyhledávání v USA

24. 8. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Dlouhodobý pohled na podíl Googlu ve vyhledávání (na desktopu) v USA v zásadě moc překvapení nepřináší.

Červencový 64% podíl Googlu na desktopovém vyhledávání podle comScore je sice o pár procent nižší, než rekordních 67,6 % z ledna 2014, ale stále je to výrazně více, než mají konkurenti.

Jediné výrazné změny, které na grafu najdete, jsou z přelomu roku 2014/15 a z poloviny roku 2010. První z nich je způsobena uzavřením dohody mezi Yahoo a Firefoxem, která znamená, že uživatelé Firefoxu začali mít přednastavené výchozí vyhledávání přes Yahoo. 

Viditelná změna v roce 2010, kdy ztratil jak Google, tak Microsoft, měla být podle médií vyvolána posílením spolupráce mezi Yahoo a Microsoftem a vzájemným prolinkováním.

Dlouhodobý pokles Yahoo jde na vrub Microsoftu, tedy toho, že Yahoo vlastní vyhledávání vzdalo a vyhledává přes Bing. V zásadě se tak souboj v grafu odehrává mezi Googlem a Microsoftem, protože do podílu Microsoftu můžete započítat i Yahoo.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).