Bezplatná inzerce ve vyhledávání byla na začátku, když v roce 2009 rozjel Google pilotní program své služby Ad Grants. Teď přibyly další nástroje. Firma do balíčku pro neziskovky přidala mapy z Google Earth, a Gmail s kalendářem z Google Apps.
V rámci Google Disku dostanou organizace 30 gigabajtů úložného prostoru. Speciální verzi pro dobročinné organizace má i YouTube. Ta umožňuje upravovat vlastní kanál a přidává tlačítko s jasným vzkazem: „Darovat“. Program vyhledávače byl zatím dostupný jen v osmi zemích světa. Teď se rozjíždí i v Česku.
Největší přínos je ale reklama ve vyhledávání v hodnotě až deseti tisíc dolarů. Toho využily především velké organizace. Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů,
říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni.
Podobné zkušenosti má třeba i UNICEF. Znamenalo to pro nás více než 100procentní nárůst návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek,
tvrdí v tiskové zprávě Hana Čermáková z UNICEF.