I když Google změnu na blogu prezentuje jako zásadní, na první pohled působí spíš kosmeticky. Google+ nasadil Material design, zjednodušil menu, zvýraznil horní lištu s vyhledáváním a schoval některé nabídky.
Nový vzhled Google uživatelům nabízí postupně, pokud jste tedy zatím nabídku nedostali, nedivte se. Přepnout na nový design na desktopu každopádně zatím můžete jen na zkoušku a uživatelé se mohou vrátit k původní podobě. Aplikace pro Android a iOS se mají změny dočkat během několika týdnů.
Google+ se má nově soustředit hlavně na komunitní funkce: zejména na před dvěma lety představené Komunity – tedy jakési diskusní skupiny, kde lidé sdílejí informace ke konkrétním tématům, nebo letos na jaře uvedené Sbírky, do kterých uživatelé mohou ukládat příspěvky k nějakému tématu.
Právě tyto dvě funkce jsou nově hlavní součástí menu, ze kterého naopak zmizely například Hangouty, Události nebo sekce O čem se mluví.
Responzivní web
Ty nejdůležitější změny nakonec číhají spíš pod kapotou. S redesignem totiž Google+ přešel na responzivní web a prošel výraznou optimalizací, hlásí vývojáři Googlu. „Dosáhli jsme svého cíle: nikdy se najednou nestahuje více než 60 kB HTML, 60 kB JavaScriptů a 60 kB CSS,“ popisují v podrobném článku.
Původní hlavní stránka podle nich mohla mít až kolem 5 MB a obsahovala na 250 HTTP requestů a obsahovala neoptimalizované fotky. To vše se s přechodem na novou responzivní verzi změnilo:
Zeštíhlování je součástí hledání nové identity služby, která už definitivně ustoupila z původní role svorníku mezi ostatními službami Googlu – viz Ústup Google+ pokračuje: zmizí z YouTube i z dalších služeb a přišla o některé další funkce, jako bylo třeba ukládání, úprava a sdílení fotografií.
PS.: Nový design si můžete krátce vyzkoušet i v případě, že vám zatím Google tuto možnost oficiálně nenabízí. Jeden „hack“ se objevil v diskusích: stačí jít v nastavení na stránku s protokolem aktivit (zde), kliknout na ní do pole pro vyhledávání a Google+ se vám přepne do nového designu (je to ale dočasné).