Hlavní navigace

České Nákupy Google přecházejí na placené kampaně

22. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google vyzývá české obchodníky, aby si pro službu vytvořili nové reklamní kampaně.

Český Google upozorňuje na svém blogu, že již 13. února začal (nejen) pro Českou republiku přechod na nové komerční prostředí Nákupů Google, a vyzývá obchodníky, aby si vytvořili produktové reklamní kampaně. Přechod oznámil již 30. ledna; dokončen má být před létem.

Placený model nahrazuje předchozí možnost vkládat informace o produktech bezplatně. Je založen na reklamním formátu s informacemi o produktu. Produkty se objevují ve výsledcích vyhledávání na Googlu na obvyklých vyhrazených komerčních místech, a to podle relevance a výše ceny za proklik. (Uživatel může vedle toho jít i přímo na Nákupy Google.)

Google oznámil nový model již loni v květnu — nejprve pro Spojené státy. Spustil jej tam v říjnu.

Google se vlastně snaží být velkým srovnávačem produktů a cen a potenciálně ohrožuje specializované služby — ovšem jen pokud dokáže přinést uživatelskou zkušenost dostatečnou na to, aby stávající srovnávače už za návštěvu nestály.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).