Pokud jste doposud zdařile ignorovali stovky různých katalogů využívaných hlavně pro „SEO“, tak můžete být v klidu. Pokud jste ovšem na jejich existenci stavěli vlastní SEO strategii, tak začněte přemýšlet. Stejně tak pokud vám kterýkoliv ze SEO „mágů“ v letech uplynulých tuto metodu „zpětných odkaz“ doporučoval v míře větší než okrajové. Podle všech Google přistoupil k očištění indexu právě od katalogových webů. Podle diskuze na WebmasterWorld je z indexu pryč již zhruba polovina těchto „služeb“.
Kdy se z indexů Google konečně ztratí již (prakticky roky) mrtvý DMOZ jasné není, ale lze jenom doufat, že k tomu také dojde. A to že Google (konečně) přistoupil k tvrdým opatřením „katalogových“ webů? Tomu lze jenom zatleskat. A také doufat, že velmi rychle dojde i na stovky českých katalogů. Těch je ostatně tolik, že už vznikly i katalogy katalogů (viz například zde).