Světová internetová jednička se chystá na druhý útok na televizní trh. Aspoň podle dokumentů, které má k dispozici server The Verge. Tentokrát má zteč kódové označení Android TV a rozšíří televizní fanouškovskou základnu, kterou si buduje populárním Chromecastem.
Zatímco první pokus jménem Google TV byl postavený na filozofii proměnit televizi na velký a výkonnější smartphone, ten současný na to jde chytřeji: „Android TV je pro zábavu, není to žádná nová platforma. Je to o jednoduchém hledání a užívání si obsahu,“ tvrdí Google ve svých podkladech.
Android TV se tak nebude výrazně lišit od konkurenčních set-top-boxů jako třeba Apple TV nebo Fire TV od Amazonu. Bude využívat aktuální možnosti Androidu, tím pádem třeba i hlasové ovládání a vyhledávání.
„Je to Android optimalizovaný pro obývák a velkou obrazovku,“ tvrdí podle magazínu podklady Googlu. Proto novinka slibuje i jednoduché ovládání. K hledanému pořadu se má uživatel dostat z titulní stránky do tří kliků nebo gest.
Televizní obrazovka tak přesto, že jde o „staré médium“, stále láká i vůdce technologického pokroku. Nové možnosti konzumace obsahu ostatně hledají i videoslužby. Třeba vývojáři z Netflixu na nedávném interním hackathonu dali dohromady systém, který pozná, kdy uživatel usne, a film nebo seriálový díl mu druhý den přehraje od místa, při kterém už nevnímal.