Google chce znevýhodnit obsah schovaný za předřazené stránky

16. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Interstitials jsou předřazené stránky obtěžující před vstupem k reálnému obsahu. V případě Forbes.com je také dobře využili hackeři.

Není divu, že Google chce tenhle nenáviděný a zbytečně obtěžující prvek webu použít jako signál srážející příslušné stránky ve výsledcích vyhledávání na nižší pozice. Pokud něco uživatel našel, tak chce jít k nalezenému obsahu a ne čekat na zobrazení nesmyslné stránky, na kterou musí kliknout, aby se dostal dál. 

V řadě případů je navíc postup dál podmíněn zhlédnutím videa nebo několikasekundovým čekáním. Provozovatel se tak poněkud zoufale snaží ukázat, že nedokáže vydělávat na webu peníze klasickým způsobem, a proto zkouší vybírat peníze za vnucenou a vynucenou reklamu.

Ještě pekelnější jsou předřazené stránky, interstitials, na mobilním připojení. Znamenají další zbytečně přenášená data, další zbytečné čekání. Proto ostatně chtěl Google původně předřazené stránky penalizovat hlavně v mobilním vyhledávání, ale jak píše The SEM Post, chystá se uplatnit postihy i ve vyhledávání klasickém. 

Jak naštvat uživatele

Příklad otravného insterstitalu můžete na mobilu či tabletu vidět u Linkedin. Pokaždé, když chcete přejít na nějaký odkaz, je vám nejprve vnucováno stažení mobilní aplikace – vnucující stránku přitom musíte zavřít pomocí „X“ kdesi vpravo nahoře. Toto „X“ se ovšem v řadě případů zobrazuje mimo šířku displeje. Designeři Linkedin si s webdesignem a použitelností už dlouho hlavu nelámou.

Jedním z nejznámějších příkladů interstitialu je Forbes, který čtenáři při každém vstupu vnucuje nějaké moudro a nutí je určitou dobu čekat. Právě tahle zbytečnost se loni stala nástrojem hackerů (viz Jak hacknout firemní počítače? Posloužil Flash, Internet Explorer a Forbes.com). Nutno dodat, že jim to sám Forbes výrazně ulehčil další zbytečnou věcí, kterou na této stránce používá – Flashem.

Vedle klasického interstitialu bude asi Google ještě muset začít uvažovat nad další z variant: obsahem překrývajícím požadovaný obsah, dokud na něj není kliknuto. Zde se navíc objevuje další podstatný nešvar – překrývání je zobrazeno až při přechodu na další stránku, nebo až po určité době. Opět pouze jako ideální nástroj k naštvání uživatele.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).