Google Apps přichází s novou administrátorskou konzolí

17. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Google Apps přichází s novou webovou administrací pro správce. Má nabídnout snadnější používání, rychlejší orientaci a větší přizpůsobitelnost. Kdy se jí zákazníci dočkají?

Balíček cloudových služeb Google Apps se dočká nové běžné administrátorské konzole dostupné i v češtině. Změní se tedy webové rozhraní, přes které lze spravovat služby Google Apps, uživatelské účty a používaná zařízení. Současná administrátorská konzole má své nejlepší roky za sebou. Byla sice průběžně aktualizována dle potřeby, ale aktualizace přinesly určitou nekonzistentnost a ubraly na intuitivnosti ovládání. Design navíc působí již poněkud omšele.

Současná podoba administrátorské konzole Google Apps

Nová administrátorská konzole má přinést zjednodušené ovládání beroucí ohled i na méně technicky zdatné zákazníky, kteří s Google Apps teprve začínají. Zároveň se má ovládání blíže neupřesněným způsobem pružně přizpůsobovat tomu, jak s ním konkrétní uživatel pracuje. Nové rozvržení webového administračního rozhraní má pak zlepšit uživatelskou orientaci.

Google dále slibuje, že funkce pro často potřebné úkony budou více po ruce. V neposlední řadě má být nová administrátorská konzole mnohem více přizpůsobitelná. Novým zákazníkům je již nasazována automaticky. Stávající zákazníky Google na novou konzoli začíná postupně převádět nyní od půlky května 2013. Možnost zachovat si dlouhodobě současnou podobu konzole Google nenabídne.

Změny přichází krátce poté, co Microsoft uvedl na trh nové plány Office 365, tedy konkrétně Home Premium pro domácnosti a Small Business Premium pro domácí kanceláře a malé firmy do 25 pracovníků. Oba plány nabízejí z pohledu méně technicky zdatných uživatelů poměrně přívětivou webovou administraci, což je vzhledem k jejich zacílení pochopitelné.

Administrace Office 365 Small Business Premium

Po grafické stránce působí webová administrace Office 365 „čistším“ dojmem a je pro nové uživatele nesporně přehlednější. Průvodci seznamující s jednotlivými službami zároveň fungují jako konfigurační nástroje, takže proces seznámení se službami a proces elementárního nastavení jsou spojeny do jednoho.

Pro nastavení vlastní domény (e-mail, web) jsou pak připraveny texty požadavků na konkrétní úpravy, které mohou uživatelé odeslat správci své domény e-mailem. Microsoft očividně a pochopitelně pojal administraci Office 365 Small Business Premium hodně „polopaticky“, protože v malých firmách obvykle nepracují lidé, kterým něco říká např. DNS záznam.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).