Napřed Google s Facebookem zlikvidují soukromí, pak zjistí že pořád na ně dost velké procento lidstav hází bobek, takže se rozhodnou v první fázi rozhodovat o tom, co je pravda, v druhé fázi budou pravdu vytvářet,
ve třetí pak kontrolovat pravdivost každého jedince a vyřazovat ty nepravdivé.
Ano, to je rozumný postup, jak zacházet s pravdivostí tvrzení, která nikoho nezajímají (jinak by protinázor existoval). Je to ekvivalentní tomu, že dnes Google na prvním místě na dotaz "prevence zlomených drápků u hraboše polního" uvede jakoukoliv stránku, která se k tomuto tématu vyjádří (a Google se o ní dozví), bez ohledu na její kvalitu (ať už to znamená cokoliv).
Další strategie SEO, která by vznikla by bylo přepravdování, obdoba link farem, zmnožené publikování jedné kýžené pravdy (názoru) korespondující s obsahem daného webu. Pravdu by totiž určoval poměr četností názoru a jeho negace. Negativní SEO by pak bylo publikování opačných názorů.
To jednou takhle lidi postavili super pocitac napojili ho na vsechny site, datova centra proste ke kazdemu kousku elektroniky na svete. Dali mu par testovacich otazek a skutecne jeho AI byla dokonala. Pak mu dali zasadni otazku existuje buh? Pocitac na obrazovce zobrazil zpravu "zpracovavam data" po chvily se v suterenu ozvala mensi rana (to vyboj elektriny zatavil hlavni vypinac v poloze ON) a na monitoru se objevila odpoved: "Ted uz ano"....
pravda je to, co se nejčastěji opakuje. Hezké tržní a dynamické pojetí pravdy, které zachytí vývoj názorů. Problémem jsou ale inovace, takto optimalizované hledání by vedlo ke zhloupnutí populace a konzervování dosavadních pravd, proto by mohlo být velmi nebezpečné. Proto je třeba zavést další pravidlo, pravdivé je i unikátní a zároveň bez existence významně četného opačného názoru. SEO by pak mohlo podpořit kreativitu lidstva, protože by vedlo na vytváření unikátních názorů, jejichž vytvoření by bylo levné a zajišťovalo by dobré umístění při vyhledávání. Nemohly by to být nesmysly, protože při publikování opačného názoru jinde, by stránka byla penalizovaná. Svět je dokonalý. Co svět, trh je dokonalý :-)
kdy vyhledávání by bylo závislé na sémantických značkách vkládaných do stránek, autoři by díky vyhledávání byli motivováni je tam umísťovat (SEO) a vyhledávací algoritmus by se mohl učit sémantiku z takto spontánně vznikající trénovací množiny, až by se nakonec obešel bez sémantických značek a textu porozuměl sám. Musel by zároveň hodnotit, jak vložené značky korespondují s reálným obsahem.
Zdá se mi to spíše jako dobrý nápad, pochybuji, že by to mělo mít negativní účinek ve výsledcích vyhledávání. Popravdě řečeno si myslím, že se vlastně nic moc nemění, kvalitní odkazy jsou potřeba pořád a Google to technicky zvládá již dlouho nejlépe. Rád bych se na českých serverech dočetl něco opravdu nového.