Google a konec cenzury v Číně? Odpověď možná za dva roky

4. 3. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Konec cenzury v Číně ze strany vyhledávače Google není evidentně tak aktuálním tématem, jak by se v lednu mohlo zdát. Google tehdy sice vyhlásil, že chce přestat s cenzurou výsledků vyhledávání, ale k realizaci se nemá. Když poprvé média upozornila, že i přes prvotní rezolutní výroky Google.cn stále cenzuruje, oficiální odpovědí byl příslib brzkých změn k lepšímu. Čas letí a rétorika amerického internetového kolosu se mění. Čínský režim dal jasně najevo, že pokud chce Google v zemi nadále…

Konec cenzury v Číně ze strany vyhledávače Google není evidentně tak aktuálním tématem, jak by se v lednu mohlo zdát. Google tehdy sice vyhlásil, že chce přestat s cenzurou výsledků vyhledávání, ale k realizaci se nemá. Když poprvé média upozornila, že i přes prvotní rezolutní výroky Google.cn stále cenzuruje, oficiální odpovědí byl příslib brzkých změn k lepšímu. Čas letí a rétorika amerického internetového kolosu se mění. Čínský režim dal jasně najevo, že pokud chce Google v zemi nadále působit, musí dodržovat tamní zákony, tedy včetně cenzurování. V posledních týdnech nejsou zástupci Googlu ve svých prohlášeních tak rezolutní jako v lednu, kdy se zdálo, že ukončení cenzury je otázkou dnů nebo týdnů.

Jak už jsme vás informovali, tak Google chce vést s čínskou vládou dialog o poskytování volného přístupu k informací občanům. Spoluzakladatel firmy Sergey Brin, jemuž dle zákulisních informací zahraničních médií je cenzura nejvíce proti srsti, nyní přišel s upřesněním, že k výsledkům tato diskuse nepovede v následujících týdnech nebo měsících. Je to prý záležitost následujícího roku nebo dvou. Teprve pak by mohl být nějaký výsledek. Někteří komentátoři se ale domnívají, že celá kauza spěje k vyšumění. (The Register)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).