Google oznámil změny v zobrazování kontextové reklamy ve webovém rozhraní služby Gmail. Už od spuštění tohoto freemailu se uživatelům zobrazuje při čtení e-mailů kontextová reklama, která by měla být relevantní k obsahu pročítané zprávy. Nově však má Gmail nový postup pro případy, kdy v databázi inzerátů není možné najít žádnou vhodnou reklamu k právě otevřenému e-mailu. V takových případech se nově sáhne po reklamě relevantní k některé z dříve prohlížených zpráv.
Google si od toho slibuje zvýšení efektivity reklamy. Proces je plně automatizován, do výběru reklamy nevstupují žádné osoby a žádné informace o e-mailech nebo uživatelích nejsou sdělovány inzerentům,
ujišťuje Google. Zní to sice jako samozřejmost, ale stačí vzpomenout na negativní reakce při spuštění Gmailu. Tehdy se někteří uživatelé právě kvůli kontextové reklamě obávali o své soukromí a Gmail se i vinou nemožnosti odstranění e-mailu stal předmětem zájmů různých ochránců soukromí – samozvaných i oficiálních. (Tisková zpráva)