Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu.
Pokud neberete za platnou konspirační teorii související s IPO, tak Facebook advertising performance from WordStream představuje poměrně realistický pohled na Facebook z hlediska inzerce. Hlavně na tří zásadní problémy, kterou jsou s inzercí spojené.
- CTR (proklikovost) až desetkrát nižší (0.05%) než u inzerce na Google a dvakrát nižší, než u klasické bannerové inzerce na Internetu
- Příliš málo reklamních formátů (Facebook má fakticky pouze dvě možnosti)
- Chybějící podpora mobilních telefonů
Samozřejmě se najdou i některé další ukazatele – například příliš nízký růst inzerce na Facebooku ve srovnání s růstem počtu uživatelů, podstatně nižší zásah v celkovém měřítku a samozřejmě i absence kontextové reklamy založené na klíčových slovech.
Pokud budete chtít srovnat inzertní možnosti a parametry Facebooku s Google, můžete zkusit i infografiku Facebook IPO: Can It Beat Google.