Nějak nedokáži pochopit tu asymetrii rychlosti připojení, to je šílenost podobně jako u DSL kde je to např. 50/5 (a reálně to leze 30/3 Mbit.). Mám optiku od lokálního poskytovatele už 12 let a celou dobu to jede symetricky - download i upload stejně rychle. A ač ten upload používám málo, tak když už na to dojde, nemusím si u toho vařit kafe :-)
Pěkné shrnutí problematiky, děkuji.
V ten čtvrtek bych se i docela rád dočetl, kolik ten nový router žere. Přeci jen to je věc, co se nevypíná.
BTW, proč teď vlastně Vodafone, jak poslední dobou docela často slýchám, mění zákazníkům jejich DOCSIS 3.0 modemy za Compal, který je stejně taky DOCSIS 3.0?
Spotrebu jsem nemeril, ale docetl jsem se, ze je kolem 12W.
Compal podporuje 24 kanalu na stahovani, prvni DOCSIS 3.0 modemy jen osm kanalu. Zakaznik s Compalem lip rozlozi zatez mezi vic kanalu v siti...
A samozrejme VF nemusi na strane site udrzovat podporu pro 10 let stare kousky jako je napr. jeden muj Ubee...
Domnívám se, že je to proto, že původní modemy jsou zřejmě i nadále ve vlastnictví původního majitele Liberty Global, tedy že Vodafone koupil UPC bez těchto zařízení. Jinak jsou stále ještě v síti bývalého UPC provozovány modemy DOCSIS 2.0, ty se asi vyměňují především, aby se mohlo DOCSIS 2.0 konečně vypnout. Je to ale jen domněnka.
Prevzato z netu:
http://www.dslreports.com/tools/puma6
jako server zvolit "56"
Tak dneska si dáme info o kabelové síti UPC, dnes Vodafone. Před cca 2 měsíci jsem byl donucen k výměně modemu Ubee za Vodafone CH7465VF, jinak bude smlouva ukončena.
Tento modem používá chipset Intel Puma 6, který má vady na úrovni jak firmware tak hardware (což je známo minimálne 3 roky, Intel to dokonce oficiálně uznal). Výsledkem je zadrhávání webových stránek, nemožnost si něco zahrát po netu kvůli náhodným lagům, absolutně tragická propustnost při VPN (třeba firemní VPN se mi asi 6x rozpojí než začne fungovat a rozpadá se pokud se zkrz ní chci přenášet větší data).
Ve speedtestu sice linka má deklarovaných 500/30, ale v praxi i při minimálním zatížení na pozadí se dramaticky horší odezva. Na obrázku bez komentářů je ping zkrz PPTP VPN po výměně modemu, ve VPN je provoz v řádu kbit/s. Samozřejmě na infolince nikdo nic neví, teprve až další stupeň podpory ví, že modem je příšerný.
Jelikož Vodafone uvedl 1Gbit tarif s modemem založeným na Intel Puma 7, je řešení po 15 hovorech s podporou takové, že si prostě koupím tento tarif, jelikož tenhle modem nelze dát k nižšímu tarifu než 1Gbit.
Ovšem tenhle modem nemá režim bridge (že slouží jen jako modem a router má člověk vlastní) nemá ani DMZ (přesměrování celého provozu na nějakou interní IP) nebo možnost udělat "portforward" na protokol, což znemožnuje použít VPN jako IPSEC nebo PPTP (kterou potřebuji pro DIY IoT zařízení). Takže budu za dvojitým NATem.
Navíc modem je jen novější generace toho samého chipsetu, takže se všech problémů nezbavil. Také se ukazuje, že EU má směrnici na to, že uživatel má právo volby koncového zařízení (třeba jako u ADSL), ale u nás to u UPC/VF možné není, kdežto v Německu to lze. UPC/Vodafone používá tyto problémové modemy i v zahraničí (dříve v bílém provedení jako značku Compal), ale v Německu je to tedy řešitelné nákupem jiného modemu s jiným chipsetem ze strany uživatele.