<i>Pokud má e-shop na své stránce umístěn reklamní systém...</i>
Tak bez souhlasu data predavat vubec nesmi, jak proste.
Totez pochopitelne plati pro libovolny obsah tretich stran - tzn i obrazky, scripty a vubec cokoli co browser nacte bez dalsi akce uzivatele a tudiz tim preda jeho osobni udaje.
Pokud neco takoveho provozovatel webu na strankach ma, mel by si vyzadat souhlas - ovsem pro kazdou treti stranu zvlast, a musi byt schopen zajistit, ze web bude funcni i pokud uzivatel neco takoveho neodsouhlasi.
To vse totiz v 99% neni nezbytnou soucasti poskytovane sluzby a provozovatel si muze totez zajistit i vlastnimi silami, tzn tak, aby zadna data nikam nepredaval.
A to je prostor pro AI, která bude klasifikovat reakce tak, aby vymezila typické profily uživatelů a jim nabízela zboží, které je může zaujmout. Vzhledem ke konstrukci neuronových sítí, nepůjde rozlišit co jsou data konkrétní osoby a co nalezený vzorec chování. Pak do reklamního systému pošlete identifikátor vzorce chování a ne konkrétního uživatele. Nepůjde ani rozlišit na jakém základě jsou ty vzorce tvořeny, zda na základě charakteristických mikropohybů myši návštěvníka, či obsahu, protože AI odhalí i netriviální korelace. Systém pak identifikuje obecné vzorce chování, nikoliv konkrétní osoby. Vlk se nažere a koza zůstane celá.